Xarxa de Transport i Tendències del Comerç

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,35 KB

Xarxa de Transport

Components de la Xarxa de Transport

1. Node

Indret concret, lloc físic on coincideix el final d'un itinerari amb el principi de l'altre = és un lloc destí i origen.

Exemple: Madrid

2. Sistemes Intermodals

Referència a la manera en què es transporten les mercaderies, compatibles pel que fa al mitjà de transport.

Exemple: Contenidors

3. Node Intermodal

Punt on es concentren i es connecten mitjans de transport que comparteixen instal·lacions.

Exemple: Zona franca (àrea portuària, ferroviària), Estació de Sants.

També reben el nom de centre integral de mercaderies o ZAL (zona d'activitat logística que tenen un node intermodal i zones adaptades a la gestió logística de mercaderies).

Funcions de la Xarxa de Transport

  • Comunicar persones i mercaderies (agrupar consumidors i productes, articulen el mercat interior de la manera més eficient possible).
  • Evitar l'aïllament (geogràficament i econòmicament) de determinats indrets del territori.
  • Contribuir a apropar els vincles entre ciutadans (difusió d'idees) i acabar amb l'aïllament cultural.

Tendències Actuals del Comerç

Facilitats al Consumidor

El comerç s'ha adaptat als hàbits de consum sobre els quals influeix la publicitat.

Marca Blanca

El supermercat obté el permís de vendre el producte sota la seva marca i s'encarrega de la distribució i emmagatzematge. Són més barates perquè poden jugar amb altres productes, no tenen costos en publicitat i, com que tenen un negoci més divers fiscalment, poden ajustar el marge de benefici.

Consum Responsable

Té en compte les necessitats reals i els elements que es deriven del nostre consum.

  • Intentar valorar el procés de producció del producte.
  • No posar en risc la situació econòmica.

Comerç Just

Tendència més concreta = comerç just. Evita l'abús que el circuit comercial produeix en els productes, assegura que el productor rep una compensació justa per la producció, intenta eliminar al màxim els intermediaris per centrar-se en el productor. Acostumen a tenir un preu més alt. Es venen a botigues especialitzades o a Oxfam (organització d'ajuda).

Entradas relacionadas: