William Morris i el moviment Arts and Crafts
Enviado por Chuletator online y clasificado en Diseño e Ingeniería
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,19 KB
William Morris: Walthamstow 1834 - Londres 1896
- Dissenyador, arquitecte, artesà, empresari, poeta, assagista i activista polític.
- Mentalitat renaixentista dins l'època del romanticisme, progrés industrial i treball.
- Es va revoltar contra tot el que estava establert.
- Fa un disseny amb delicadesa, gust pel treball ben fet i també criticant la desigualtat.
- És una figura molt important per les arts and crafts-1861
- Seguia els models de John Ruskin, Edvard Burne-Jones, Dante Gabriel Rosseti i Philip Webb
- Morris va defensar el patrimoni, el medi ambient i els treballadors.
Arts and Crafts - Disseny i arts decoratives
- Gran Bretanya-1880, fins la primera guerra mundial
- Es va estendre per Amèrica, Europa i Japó.
El seu ideòleg va ser William Morris - ARTS AND CRAFTS EXHIBITION SOCIETY - Londres 1887
- Les seves causes van ser: l'efecte de la industrialització en el disseny, el saber i la vida quotidiana
- Volien reivindicar l'artesania tradicional, el retorn de la vida simple, i millorar els dissenys dels mobles.
Deutscher Werkbund
Associació formada per dissenyadors, arquitectes i fabricants, hem de tenir clar, que NO és ni un moviment ni un estil, és tan sols una associació
Varen fer publicacions i exposicions de les seves obres.
Volien aconseguir la col·laboració entre l'art i l'indústria, per millorar el producte alemany
Al 1914 varen fer una exposició on varen participar 2.000 membres.
Començarà un debat entre els partidaris de la estandardització i de l'individualisme.
Bauhaus
Els arquitectes varen ser W. Gropius i Weimar després de la gran guerra.
Neix al 1919, com una escola d'arquitectura, disseny i art
Va durar uns 14 anys - Plataforma del disseny i, l'avantguarda del segle XX
Va tenir canvis de director, professors i ambient polític: TRES ETAPES
F de creació: Weimar 1919-1923, idealista i romàntica, va rebre influència de Johannes Itten
F de consolidació: 1923-1928, racionalista i enfocada a la producció influenciada per Stijl
F de desintegració: 1928-1933 a Dessau, major reconeixement
Els darrers anys a Berlín, Mies Van Roche, era una escola totalment arquitectònica.
Al 1933 acabarà per l'holocaust del partit Nazi.
Perseguien l'harmonia entre la indústria i l'art
Es produïa de manera manual, ja que no volien ser esclaus de les màquines
Eren partidaris de l'objecte pur, sense ornaments.
La funció per davant la forma, buscaven les necessitats humanes del dia a dia
Tallers: impressió, enquadernació, metal·lúrgia, teixits i ceràmica
L'influència de la Bauhaus és actual, sobretot pel disseny industrial i les escoles de disseny
Donen un pas enllà de les escoles d'art i oficis
Alguns membres exilien als EEUU i per això hi haurà influència americana