Voleibol i Futbol: Tècniques i Regles

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,57 KB

Voleibol

Altura de la xarxa: 2,43 m per a homes i 2,24 m per a dones. Tocs: (mínim 1, màxim 3). Si la pilota toca la xarxa, és neutre i es pot tornar a jugar, però no si és el 3r toc. Si és entre el 1r i el 2n toc, sí, i entre el 2n i 3r també, però la pilota ha de passar a l'altre camp. Categoria Masculina: Els 80 cm superiors que sobresurten es consideren part de la xarxa i delimiten lateralment l'espai de pas.

Mides del camp: rectangle de 18 x 9 m, envoltat per una zona lliure que ha de tenir un mínim de 3 m d'ample i 7 m d'alçada. En competicions mundials, 5 m als laterals, 8 m al fons i 12,5 m d'alçada. Línies de 5 cm d'amplada. Pals entre 0,5 i 1 m de la línia lateral, altura de 2,55 m.

Posicions fonamentals

  • Direcció: Davant
  • Tipus: passos afegits, carrera
  • Alta: remat, servei, col·locació
    • Direcció: Lateral
    • Tipus: Lateral peu, lateral pilota, creuat, carrera, creuat i carrera
    • Acció: bloqueig
  • Mitja: recepció i defensa
    • Direcció: Lateral
    • Tipus: Lateral peu, lateral pilota, creuat, carrera, creuat i carrera
    • Acció: recepció/defensa, recepció, defensa, defensa
  • Baixa: defensa
    • Direcció: Endarrere
    • Tipus: Carrera normal, carrera i peu pivot, passos afegits
    • Acció: col·locació, defensa, recepció i defensa, recepció, defensa

Tècnica d'avantbraç

  1. Cos en posició mitja-baixa amb cames flexionades, genolls lleugerament endavant respecte a la punta dels peus. Els peus separats a l'amplada de les espatlles.
  2. El centre de gravetat desplaçat cap endavant i cap avall, el tronc una mica inclinat i les espatlles relaxades.
  3. L'angle entre els braços i el terra és de 45º, els canells en extensió per oferir la part interna de l'avantbraç a la pilota.
  4. Les mans s'agafen per consolidar la superfície:
    1. Dits entrellaçats (no recomanable)
    2. Puny agafat (recomanable)
    3. Mà sobre mà oferint la màxima superfície (molt recomanable)

Defectes dels avantbraços

  • Fer el moviment acompanyant la pilota (cullera).
  • Braços flexionats i/o tronc recte (farola).
  • Mala superfície de contacte.
  • Braços molt paral·lels o perpendiculars al terra (45º).
  • Contacte amb la pilota fora de l'eix corporal.

Correccions

  • Passada de dits: fer servir pilotes de bàsquet o medicinals (1-2 kg) per obligar al contacte i potenciació de l'extensió i flexió de dits. Pilotes desinflades, perdre la por.
  • Avantbraç: treballar amb pilotes alternatives on l'objectiu sigui la sensibilització de la superfície de contacte. Per prevenir el dolor, es recomana en les primeres sessions samarreta de màniga llarga i pilotes lleugeres o de gomaespuma.

Relació jugador-grup

El jugador ha de reconèixer com un jugador intervé amb pilota i com un jugador intervé sense pilota. Prèviament a l'inici de cada jugada, s'ha de preparar i especialitzar per configurar l'atac en 2 tocs o en 1 toc i 3 tocs.

Contingut pedagògic

En estructures senzilles d'espai, el terreny de joc queda dividit en tantes zones com jugadors tenim menys 1 (n zones = nombre de jugadors - 1).

Futbol

Familiarització amb el futbol (fonaments tècnic-tàctics de tots els esports col·lectius)

Mitjançant activitats jugades en grups petits i amb gran cooperació, es reprodueixen aptituds tècniques sense voler.

Etapes d'aprenentatge

Etapa d'iniciació

Enfrontament, toc de pilota, el joc. Observacions segons el metabolisme:

  • Desplaçament amb pilota endavant: 40%
  • Xutar la pilota per fer gol: 35%
  • Córrer sobre el terreny: 10%
  • Fer passada: 10%
  • Aturar la pilota: 5%

Etapa 1: d'iniciació

Objectius
  1. Domini de la pilota, millora de l'equilibri del cos sobre un peu fent servir l'altre peu.
    • Mitjans: conduir la pilota i malabarismes.
    • Conseqüències: si es fa bé, es reforcen les sensacions cinestèsiques i propioceptives.
  2. Desplaçament per estar sempre disponible.
    • Finalitat: participació activa en el joc.
    • Mitjans: terreny i temps actiu reduït, augmentar el nombre de jugadors.
    • Conseqüències: adaptar-se a l'espai i a les possibilitats físiques per millorar el rendiment.
  3. Conduir les sessions de joc eficaç.
    • Finalitat: fer gol sempre que es pugui.
    • Mitjans: porteria no gaire ampla, porteria en funció de l'espai, pilota apropiada i en funció de l'edat.
    • Conseqüències: vigilar la manca de seguretat i treure la por.

Etapa 2: la pilota, l'adversari i jo (l'enfrontament)

  • Es busca l'apropiació de la pilota i, un cop la tenim, hem de conservar-la.
  • Descentralitzar la pilota i el joc, fent servir tot el terreny de joc i repartint els jugadors en funció de l'eix central.
  • Relació amb la pilota: conduir-la per sortir de la pressió.
  • Relació jugador-company: les fases de joc.
  • Relació jugador-adversari: conducció 1 contra 1, controlar la conducció i visualització de la pilota, control amb conducció.
Exercicis
  • Familiarització:
    • Superfícies de contacte (interior, exterior).
    • Espai de menys a més distància.
  • Tècnica de conducció:
    • Control de la pilota (complicar les tasques: mitja volta, anar enrere i endavant, trepitjar la pilota).
    • Competició: motivació.
Accions ofensives
  • Tècniques:
    • Peu: empenya, interior, exterior, puntera, taló, planta.
    • Cap, pit, abdomen, cuixa, altres parts del cos.
  • Del joc: atacs, remats, cops francs, serveis, centres, parets, regats, controls, conducció.

Etapa 3: pilota, company, adversari i jo; el joc entre 2

Objectius
  • Jugar amb un company (fent servir l'espai).
  • Fer servir l'espai.
  • Aprendre l'espai pròxim i el màxim de línies de passada possibles.
Relacions
  • Jugador-pilota: velocitat de moviment amb canvis de ritme.
  • Jugador-company: proximitat dels jugadors i valorar si s'ha de passar o no. El company es converteix en una figura indispensable en els costats dret i esquerre.
  • Jugador-adversari: fer 2 contra 1.
Examen de passades
  • Objectiu: Iniciació a la passada.
  • Material: 7 pilotes, petos, cons, mini porteries.
  • Espai: 1/2 camp.
  • Alumnes: 15.
  • Temps: repeticions 10 (5 i 5).
  • Superar les contingències: pla B - Variants.

Etapa 4: el joc entre 3

Objectius
  1. Proposar tècniques difícils en el joc llarg, curt o de volea.
  2. Modificar la forma i el ritme d'execució amb la finalitat de millorar la velocitat d'execució dins l'espai.
Relacions
  • Jugador-pilota:
    • Tècniques per sortir de la pressió.
    • Moviments tècnics fent servir que el contrari ens posa en una situació de pressió i ens fa prendre decisions ràpides.
  • Jugador-companys:
    • Estan presents sempre, però a vegades estan massa junts.
  • Jugadors-adversari:
    • Es busca la superioritat.
    • Sentir i entendre la pressió fins que no hi hagi un 3 contra 3.
Exercicis
  • Superfícies (5):
  • Control (pit, cuixa i interior).
  • Per aixecar la pilota (empenya, cuixa, interior).

Etapa 5: La pilota, l'equip, l'adversari = 11 contra 11

Es poden veure 3 comportaments ineficaços per al desenvolupament del joc:

  1. En el moment que un company porta la pilota, els seus companys d'equip s'afanyen per anar cap endavant i deixen sol el que porta la pilota.
  2. Un jugador que rep la pilota davant de la porteria intenta controlar-la i driblar o avançar el seu adversari més directe, ell sol (s'hauria de recolzar amb el company per avançar).
  3. El joc sense pilota no existeix.
Objectius
  1. Fer circular la pilota, però també els jugadors.
  2. Ocupar els espais lliures per fer-se més visibles i disponibles, i poder multiplicar l'acció de la passada per conservar i recuperar la pilota.
Relacions
  • Jugador-pilota: innovar noves tècniques i posar-les en pràctica en el camp.
  • Jugador-companys: sense company no hi ha joc, i l'evolució de l'equip depèn dels companys. Les distàncies han de ser equidistants.
  • Jugador-adversari: el joc es converteix en una estratègia progressiva (massa informació = desinformació), aplicar només conceptes positius.

Jugadors de futbol fins a 10 anys

Característiques dels nens

  1. Són generalment egocèntrics i els agrada tenir la pilota; es preocupen més de si mateixos que dels altres.
  2. A tots ens agrada fer gols, perquè veure la porteria els motiva i els dona confiança.

Què ha de fer l'entrenador

  1. Disposar de diferents pilotes i organitzar competicions d'1 contra 1 per aprofitar al màxim el seu egocentrisme.
  2. Practicar amb freqüència activitats simplificades de 2 contra 2 i 3 contra 3, així com minifutbol (tots els nens i nenes toquen la pilota).

Reglament

Camp

  • Longitud: mínim 90 m, màxim 120 m.
  • Amplada: mínim 45 m, màxim 90 m.
  • Internacional: 100-110 m / 64-75 m.
  • Punt central: rodona de 9,15 m de radi, igual que el punt de penal (11 m).
  • Circumferència de 9,15 m a la mitja circumferència de penal.
  • Àrea de porteria: 16,5 m de longitud i 5,5 m d'amplada.
  • Àrea de penal: 40,32 m d'amplada.
  • Distància entre l'àrea de penal i la porteria: 5,5 m.
  • Distància entre la porteria i l'àrea de penal: 16,5 m.
  • Porteria: 7,35 m d'amplada i 2,44 m d'alçada.
  • Cantonades: radi d'1 m i banderins d'1,5 m d'alçada.

Pilota

  • Esfèrica.
  • De cuir o un altre material adequat.
  • Circumferència no superior a 70 cm i no inferior a 68 cm.
  • Pes no superior a 450 g i no inferior a 410 g a l'inici del partit.
  • Pressió equivalent a 0,6 - 1,1 atmosferes (600 - 1100 g/cm²) al nivell del mar.

Jugadors

  • Substitucions: mínim 3, màxim 7.
  • 11 jugadors, un d'ells el porter.
  • FIFA: màxim 3 substitucions.

Duració

  • 2 parts de 45 minuts.
  • Mitja part: màxim 15 minuts.
  • Recuperació del temps perdut.

Entradas relacionadas: