Trastorn de l'espectre autista (TEA)

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,6 KB

Conceptualització de TEA (DSM V):

Dèficits en la comunicació i en la interacció social:

Dèficit en la reciprocitat social i emocional.

Dèficit en els comportaments de comunicació no verbal.

Dèficits en el desenvolupament i manteniment de relacions adequades.

Patrons de comportament restringits i repetitius:

Patrons estereotipats o repetitius de parla, realització de moviments o manipulació d'objectes.

Insistència en la monotonia i patrons rituals de comportaments.

Interessos molt restringits.

Reacció inusual als estímuls sensorials.

Nivells de gravetat:

Nivell 1. Requereix suport.

Nivell 2. Requereix suport considerable.

Nivell 3. Requereix suport molt considerable.

També cal considerar el Trastorn de la Comunicació Social.

Davant la sospita de l'existència de TEA es procedirà a:

Realitzar una avaluació psicopedagògica del nen o la nena.

Anàlisi de les NEE i formulació de diagnòstic exhaustiu.

Determinar els suports en cada àrea i la intensitat de la seva aplicació.

L'emissió d'un dictamen d'escolarització: recomana la modalitat d'escolarització més adequada.

Intervenció amb nens i nenes amb TEA:

Dificultats en el diagnòstic en la primera infància.

Importància del diagnòstic primerenc.

Si existeix diagnòstic: seguir les indicacions de l'adaptació curricular.

Tendeixen a requerir entorns molt estructurats i predictibles.

Existeixen metodologies específiques que han de ser aplicades per mestres o mestres especialistes.

Entradas relacionadas: