Tipus d’avaluació en Educació Social

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,21 KB

    1. Tipus d’avaluació segons l’objecte avaluat

Avaluació de contexte i de necessitats: valora el context i la realitat sobre la que es vol intervenir i es realitza un diagnòstic de les necessitats, “de” i “amb” el grup destinatari. Té per objecte servir de guia per a l’elecció de problemes i l’assignació de prioritats. També pretén ajudar a desenvolupar objectius i a prendre decisions sobre la planificació de la intervenció.

Avaluació del disseny o de la planificación: planificació pretén valorar si la resposta que es vol donar és adequada i suficient a les necessitats i als objectius que vol assolir.

Avaluació del procés i del desenvolupament: té com a principal missió analitzar allò que passa durant el desenvolupament d’un programa d’Educació Social, i les incidències dels aspectes no previstos.

L’avaluació de resultats: descriu i jutja els resultats d’un programa o intervenció i els relaciona amb els objectius i les necessitats, per tal d’avaluar el mèrit o vàlua del programa en el seu conjunt.

Avaluació de la cobertura: La finalitat de l’anàlisi de la cobertura d’un programa és conèixer i valorar si arriba als seus potencials destinataris

Avaluació de l’avaluabilitat: Es un tipus d’avaluació que es realitza just abans d’iniciar la planificació d’una avaluació formal d’un programa o pla de formació.

L’avaluació econòmica: analitza en quina mesura els programes educatius i/o socials són eficients, és a dir si els costos justifiquen els resultats i els efectes aconseguits

Entradas relacionadas: