Teories del Joc Infantil: Autors, Aportacions i Característiques
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,51 KB
Teories i Aportacions Clau sobre el Joc Infantil
Quintilià va afirmar: El primer autor que proposa que el procés educatiu s’ha de resoldre com si fos ‘’una cosa de joc’’.
Aportacions de Sigmund Freud sobre el Joc
Sigmund Freud: El joc és un procés intern emocional que facilita l’expressió de sentiments i desitjos insatisfets.
La Perspectiva de Lev Vygotski sobre el Joc
L. Vygotski: L’infant observa l’activitat dels adults que l’envolten, la imita i la transforma en joc, i en el joc adquireix les relacions socials fonamentals.
Els Impulsos Inicials del Joc segons Buytendijk
Segons Buytendijk, els tres impulsos inicials que condueixen al joc són l’expressió de sentiments inconscients.
El Caràcter Innate del Joc
Es diu que els infants de totes les cultures no necessiten cap explicació sobre com han de jugar a causa del caràcter innat del joc.
El Joc com a Despesa d'Energia segons Herbert Spencer
H. Spencer considera el joc com una activitat que suposa un luxe i una despesa dilapidadora d’energia.
La Frase Clau de Buytendijk sobre el Joc
La frase, ‘’l’infant juga perquè és infant’’, és de Buytendijk.
La Ficció en el Joc segons Édouard Claparède
La idea que ‘’la conducta real es transforma en lúdica a causa de la ficció’’, és de E. Claparède.
La Teoria de l'Exercici Preparatori
La teoria que postula que ‘’el joc és una activitat que serveix per entrenar habilitats que més tard seran útils per a la vida adulta’’, és la teoria de l’exercici preparatori.
Característiques del Joc: Un Anàlisi
Una de les característiques següents que no té perquè donar-se sempre en situacions de joc és que requereix de joguines per a la seva pràctica.
Afirmacions sobre el Joc: Què és Cert i Què no
Una de les afirmacions següents sobre el joc que no és certa és que l’important en el joc no és el procés de joc sinó la seva finalitat.
Característiques Essencials del Joc
Un dels enunciats següents que no es pot considerar una característica del joc és que requereix de la participació de diverses persones.
La Relació entre Joc i Capacitats Cognitives segons Piaget
Segons Piaget, les capacitats cognitives es desenvolupen gràcies a la relació amb l’entorn, per tant, hi ha una relació directa entre el tipus de joc que realitzen els infants i les seves capacitats cognitives.
El Valor Socialitzador del Joc segons Vygotski
Quan Vygotski afirma que el joc té un valor socialitzador es refereix a la capacitat de jugar és innata però el joc està estimulat i orientat per les persones de l’entorn, el que permet a l’infant assimilar valors i conductes mentre juga.
Afirmacions sobre el Joc: Veritable o Fals
- El joc és una activitat exclusiva dels infants: Fals
- Tots els infants de totes les cultures tenen en comú la necessitat de jugar: Cert
- El joc és una activitat poc productiva o que redueix el rendiment escolar: Fals
- El joc és absolutament voluntari: Cert
- Un joc sense ficció no és un joc: Fals
- Els éssers humans no necessiten jugar per a desenvolupar les seves capacitats: Fals
- Per a què el joc dels infants sigui educatiu és imprescindible la presència d’un adult que els motivi: Fals
- Jugar implica tenir una actitud psíquica activa: Cert
- Els infants juguen per plaer de jugar, sense esperar res més a canvi: Cert
- El temps del joc el determina l’interès de qui juga: Cert
- Els infants evolucionen al llarg del seu desenvolupament, però el joc es manté sempre igual: Fals
- Els infants traslladen al joc les seves preocupacions: Cert
- El joc és una experiència socialitzadora quan juguen els infants amb els adults: Fals
- El joc permet que infants de diferents procedències i possibilitats puguin relacionar-se fàcilment: Cert
- El joc és una activitat que afavoreix el desenvolupament, sempre que s’utilitzin recursos materials: Fals