Teknika kualitatiboa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Música

Escrito el en vasco con un tamaño de 17,55 KB

OPERA-DEFINIZIOA

- Antzezlan musikala da.

- Musikak ezinbesteko garrantzia dauka.

- Musikak eta argumentoak operan zehar agertzen diren

pertsonaien grinak eta sentimenduak gerturatzen dizkigute.

OPERA-EZAUGARRIAK

- Dimentsio handiko ikuskizuna da, muntai eszenografikoak

ikusgarriak direlako (alde artistikoak eta teknikoak kontuan

izanda).

- Osotasunetik sortutako artea da, musika, literatura, ezenografia,

dantza, antzerkia eta beste batzuk biltzen dituelako.

LIBRETTOA

Abeslarien eta musika-tresna joleean gidoia izaten da

Abesteko testuak eta jotzeko partiturak hor agertzen

dira.


ORKESTRA

Musika-tresnak eta hauen joleen taldea da; hari,

perkusio eta haize eta familia-atalak dituena.

ANTZOKIAREN ESPARRUAK:

Antzokietan dauden esparru ezberdinei deritzegu.

1. ESZENATOKIA

Butakak eta palkoak atal honeri zuzenduta daude.

Eszenatokiak, orkestraren zulogunearekin (sotoa edo

fosoa) batera, antzokiaren atzeko erdialdea harten du.

Ikuslearen ikuspuntutik aurreko partean dago.

2.FOSOA/ORKESTRA ZULOA

Eszenatokia eta butaka-esparruaren artean kokatzen duzgu.

Plataforma goragailu baten gainean dago, eta orkestra-
Soto

gisa erabili daiteke edo besaulki-patioaren arrasean utzi.


4.PALKOA

Butaka-esparrua baino altuago kokatzen diren alboetako

jesarleku eremua.

Ikuspegi ederra baita intimitatea ere bermatzen dira hor

egonda.

5. ANFITEATROA-PARADISUA

Goiko pisuko jesarleku multzoa da. Eszenatokia urrunetik ikusten da.

PASARTE

INSTRUMENTALAK:

Orkestrak gidatutako pasarte musikalak, testu gabekoak

dira. Gertatzen ari dena musikaren bidez deskribatu

egiten da.

1.OBERTURA

Operetan, hasierako pasarte instrumentala da.

Bertan, opera osoan entzungo diren idea musikalik

garrantzitsuenak entzun daitezke.


AHOZKO PASARTEAK:

Orkestrak lagunduta abestutako pasarteak dira

1. ARIA

Abeslari bakar batek abestutako pasartea da.

Bakarlariak abesterakoan daukan trebetasun-maila

erakusten du

2. ERREZITATIBOA

Gertatzen ari dena arinago kontatzeko erabiltzen da.

Abeslariak bere testa abesten du baina nota gutxi

erabiltzen du horretarako.

Testa errezitatzen dagoela ematen du.

3. DUETTOA

Bi abeslarien arteko elkarrizketa da. Abestuz, noski!

Errezitatiboa: Gertatzen ari dena arinago kontatzeko erabiltzen


4. Korua

Abeslari-pertsonai nagusiek egin beharrean, beste abeslari-

talde batekoek abesten dute. Gertatzen ari dena azaltzeko

lagungarria izaten da.

AHOTSAREN EZAUGARRIAK

Kantua, giza-ahotsa erabiltzeko mota bat da.

Ahotsa, beste edozein musika-tresna bezala landu behar da

potentzia, bizitasuna eta malgutasuna handitu nahi badugu.

1. AHOTS INPOSTATUA

Operako abeslariek erabiltzen duten abesteko teknika.

Ahots kordek gehiegi ez tiratuz abesten dute.

Horren ondoriok, ahotsa askoz ere potentzia handiagoa,

biziagoa eta malguagoa izaten da.


2. FONAZIO-ORGANOAK

Airea soinu bihurtzen du.

Bertan ahots-kordak badaude.

AHOTSAREN SAILKAPENA(emakumeak)

1.SOPRANOA

Emakumezkoen ahotsen artean, sopranoen ahotsa

altuena da.

2. MEZZOSOPRANOA

Emakumezkoen ahotsen artean, mezzosopranoen

ahotsa ertaina da.

3. KONTRALTOA

Emakumezkoen ahotsen artean, kontraltoen ahotsa

baxuena da.

AHOTSAREN SAILKAPENA (gizonak)

1. KONTRATENOREA

Kontratenore ohikoa baino erregistro eta tesitura

altuagoa duen tenor-ahotsa da.

Emakumezkoen kontralto edo mezzo-sopranoen

parekoa da.


2. TENOREA

Tenoreen ahotsa gizonezkoen artean dagoen ahotsik

agudoena da.

3. BARITONOA

Baritonoen ahotsa gizonezkoen tarteko ahotsa da

4. BAXUA

Gizonezkoen ahotsik baxuena da.

OPERAREN JATORRIA

1. BARDIREN KAMERATA/

FLORENTZIAKO KAMERATA

Florentzian, XVI mendean.

Bardi kondearekin batera poetak, konpositoreak eta

beste aditu batzuk batu ziren Grezia klasikoko antzerkia

berrerabiltzekoasmoarekin.

Musika mezuak argitzeko oso lagungarria zela uste

zuten.

Entradas relacionadas: