Tècniques narratives cinematogràfiques
Enviado por Chuletator online y clasificado en Diseño e Ingeniería
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,93 KB
Allargament subjectiu de la durada objectiva d’una acció. Plans llargs amb escassa acció | distenció |
Salt endavant en el temps | flash-forward (prolepsis) |
Molta acció en poc temps. Molts enquadraments i plans de curta durada | condensació |
S’hi alternen dos temps vitals en què l’acció passa d’un a l’altre (és el cas de les escenes de persecucions) | simultaneïtat |
Igualtat entre el temps d’acció i el de projecció | adeqüació |
El temps de la realitat flueix en la mateixa direcció que el fílmic | continuïtat |
Pel·lícules que barregen temps diferents en el mateix espai i en els mateixos plans. Es produeix un caos temporal | abolit |
Salt enrere en el temps. | flash-back (analepsis) |
Salt en el temps o en l'espai. L’espectador no perd la continuïtat de la seqüència tot i que s'hagin eliminat alguns passos intremitjos | el·lipses inherent |
Es suprimeixen aquells plans que no són necessaris per explicar una acció | el·lipses |
Poden produir un efecte dramàtic o simbòlic. Per exemple a l'escena de 2001 l'odissea de l'espai quan el simi llença l’ós a l'aire i aquest s'acaba transformant en un satèl·lit, simbolitzant l'evolució de la tecnologia humana.c | el·lipse expressiva |