Tallers per a Infants i Famílies: Activitats Sensorials i Creatives
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 38,61 KB
Xocolateràpia
Durada
1 hora aproximadament
Objectius
- Conèixer un nou material
- Fomentar la relació entre infant i adult
- Conèixer el propi cos i el dels altres
- Estimular els sentits
- Gaudir de l’activitat
Material
- Bols
- Xocolata
- Estores
- Equip de música i CD de música relaxant
- Tovalloletes
Desenvolupament
Espai nadó: En primer lloc, farem una presentació de l’activitat, deixant que els infants experimentin amb el nou material que els proposem, la xocolata. Ambientarem l’aula amb estores, coixins i posarem CD de música relaxant. Tot seguit, anirem donant consignes perquè els adults facin els massatges als infants. Després, deixarem una estona perquè l’adult deixi volar la seva imaginació i faci lliurement el massatge.
Espai familiar: El plantejament serà el mateix, però tenint en compte que l’infant també podrà fer massatges a l’adult.
Observacions:
Massatge amb Plomes
Durada
1 hora aproximadament
Objectius
- Conèixer un nou material
- Fomentar la relació entre infant i adult
- Conèixer el propi cos i el dels altres
- Deixar volar la imaginació
- Estimular els sentits
- Gaudir de l’activitat
Material
- Plomes de diferents formes, duresa, colors i mides
- Coixins
- Estores
- Equip de música i CD de música relaxant
Desenvolupament
Espai nadó: En primer lloc, farem una presentació de l’activitat, deixant que els infants experimentin amb el nou material que els proposem, les plomes. Ambientarem l’aula amb estores, coixins i posarem CD de música relaxant. Tot seguit, anirem donant consignes perquè els adults facin els massatges als infants. Després, deixarem una estona perquè l’adult deixi volar la seva imaginació i faci lliurement el massatge.
Espai familiar: El plantejament serà el mateix, però tenint en compte que l’infant també podrà fer massatges a l’adult.
Observacions
Si algun infant té moltes pessigolles, es pot optar per facilitar un tros de tela.
Massatge amb Teles i Pintura Corporal
Durada
1 hora aproximadament
Objectius
- Conèixer un nou material
- Fomentar la relació entre infant i adult
- Conèixer el propi cos i el dels altres
- Deixar volar la imaginació
- Estimular els sentits
- Gaudir de l’activitat
Material
- Teles de diferents mides i colors
- Pintura de diversos colors
- Pintura hipoal·lergènica
- Tovalloletes
Desenvolupament
Espai nadó: En primer lloc, farem una presentació de l’activitat, deixant que els infants experimentin amb el nou material que els proposem, les teles i la pintura. Ambientarem l’aula amb estores, coixins i posarem CD de música relaxant. Tot seguit, anirem donant consignes perquè els adults facin els massatges als infants. Després, deixarem una estona perquè l’adult deixi volar la seva imaginació i faci lliurement el massatge.
Espai familiar: El plantejament serà el mateix, però tenint en compte que l’infant també podrà fer massatges a l’adult.
Observacions
Tindrem en compte les característiques de cada infant, com ara al·lèrgies a alguna pintura. En tot moment ho tindrem present i farem una variació amb un altre tipus de material, com ara pintura hipoal·lergènica.
Creem la Manta de Textures
Durada
1 hora
Material
- Tela de diversos colors i textures
- Petits objectes que siguin interessants pels infants: pilotes, petits ninots, picarols, fusta, suro, objectes amb olor...
- Fil
- Pistola de silicona
Objectius
- Potenciar la relació pares-fills
- Fomentar la descoberta de diverses sensacions
- Oferir recursos perquè els pares els puguin utilitzar a casa
- Passar una bona estona
Desenvolupament
Es reparteix una tela a cada adult, de la mida d'una manta per jugar a terra. Cada família crearà una manta amb diversos estímuls. Els infants estaran al mig amb tot el material, de manera que es puguin apropar i jugar amb aquell que més els agradi. Els adults seuran al voltant. Quan veuen que el nadó juga amb un objecte durant una estona considerada, el que significa que li ha cridat l'atenció, l'adult adherirà aquest objecte o material a la manta. D'aquesta manera, entre l'infant i l'adult crearan una manta d'estímuls que després podran utilitzar a casa.
Joc Lliure
Durada
15 minuts
Material
- Material sonor
Objectius
- Potenciar la relació pares-fills
- Fomentar la descoberta de diversos sons
- Oferir recursos perquè els pares els puguin utilitzar a casa
- Passar una bona estona
Desenvolupament
Els pares porten de casa diversos materials i objectes sonors; l'educadora també porta material. Pares i fills juguen juntament amb el material, sempre respectant el ritme de cada infant individualment.
Psicomotricitat
Durada
30 minuts
Material
- Reproductor de música
- CD de música moguda
- Cèrcols
- Aquesta sessió es farà a un espai ampli, com el pati o la sala de sempre amb tot recollit
Objectius
- Potenciar la relació pares-fills
- Descoberta del propi cos
- Treballar la psicomotricitat gruixuda
- Oferir recursos perquè els pares els puguin utilitzar a casa
- Passar una bona estona
Desenvolupament
Espai familiar: La sessió consta de diverses activitats, que duren segons l'actitud del grup:
- Saluda'm! Els infants i adults corren, caminen, passegen per tot l'espai; cada cop que es troben amb algú, l'han de saludar amb alguna part del cos: la mà, donar un petó, amb el peu... Anar canviant la consigna.
- Tu també ets una baldufa? Tothom ha de girar: mentre camina, quiet, amb els braços amunt, avall, per terra... Es va dient a qui s'ha d'imitar en la manera de girar.
- El ball rodó. Es reparteix un cèrcol per parella (familiar-infant). Amb la música, han de ballar tots dos junts utilitzant el cèrcol. Es poden anar dient consignes: ballar amb un peu tota l'estona dins del cèrcol, els dos alhora dins, aguantar-lo amb una mà...
No és necessari que les consignes les digui sempre l'educadora; també ho poden fer tant adults com infants.
Juguem i després Pintem
Durada
45 minuts
Material
- Pilotes
- Cèrcols
- Cordes
- Teles
- Caixes
- Paper d'embalar
- Llapis de colors
- Coixins
Objectius
- Potenciar la relació pares-fills
- Descoberta del propi cos
- Treballar la psicomotricitat gruixuda
- Treballar la psicomotricitat fina
- Practicar la capacitat de representar allò viscut
- Oferir recursos perquè els pares els puguin utilitzar a casa
- Passar una bona estona
Desenvolupament
Espai familiar: La proposta d’aquest joc és que els infants juguin lliurement amb el material sensorial. Al cap d’una estona, si es veu que el grup es cansa de jugar amb el material, relaxar-se tombant-se amb els coixins. Per últim, plasmar al paper d'embalar allò viscut. Comentar el mural recordant allò sentit en diferents moments i amb diferents materials i persones.
Espai nadó: La proposta d’aquest joc és que els infants juguin lliurement amb el material sensorial. Al cap d’una estona, si es veu que el grup es cansa de jugar amb el material, relaxar-se tombant-se amb els coixins.
Pluja!
Durada
30 minuts
Material
- Paper de diari
Objectius
- Potenciar la relació pares-fills
- Descoberta del propi cos
- Treballar la psicomotricitat gruixuda
- Treballar la psicomotricitat fina
- Treballar l'escolta activa
- Fomentar la imaginació
- Oferir recursos perquè els pares els puguin utilitzar a casa
- Passar una bona estona
Desenvolupament
Espai nadó: Explicar un conte sobre la pluja. Repartir paper de diari per a tots i trencar-lo, fent notar com el paper, en trencar-ho, sona igual que la pluja en caure, i que el paper trencat sembla gotes de pluja. Jugar lliurement amb el paper trencat, incitar, si cal, a fer diverses accions: tirar-li als altres, tirar-ho enlaire i posar-s'hi a sota, tombar-se a terra i cobrir-se amb paper...
Els Bassals són Nostres!
Durada
1 hora
Material
- Pati
- Paper d'embalar
- Fang
- Botes d’aigua i impermeable, si escau
Objectius
- Potenciar la relació pares-fills
- Descoberta del propi cos
- Treballar la psicomotricitat gruixuda
- Treballar la psicomotricitat fina
- Practicar la capacitat de representar allò viscut
- Gaudir i fomentar l'amor per la natura
- Oferir recursos perquè els pares els puguin utilitzar a casa
- Passar una bona estona
Desenvolupament
Espai familiar: Aprofitar un dia en què hagi plogut per sortir al pati a jugar amb els bassals. En tornar a l'aula, plasmar, utilitzant el fang barrejat amb aigua, l'experiència viscuda. Fer-ho amb les mans i els peus. Retallar un tros de paper per a cada família.
Circuit!
Durada
45 minuts
Material
- Blocs de psicomotricitat
- Matalassos
- Espai ampli
Objectius
- Potenciar la relació pares-fills
- Descoberta del propi cos
- Treballar la psicomotricitat gruixuda
- Treballar la creativitat
- Passar una bona estona
Desenvolupament
Espai familiar: Es deixen els blocs de psicomotricitat al mig de la classe; entre les famílies i amb l'ajuda de l'educadora, es prepara un circuit que els infants recorreran, si cal amb l'ajuda dels seus pares. Aquest es pot anar variant tants cops com sigui necessari perquè els infants practiquin altres moviments i perquè sigui més dinàmic.
Espai nadó: Es farà una variant de circuit on col·locarem peces grans toves de psicomotricitat pensant en les necessitats dels infants.
Els Bombers!
Durada
30 minuts
Material
- Reproductor de música
- CD amb la cançó"Som els bomber"
- Fotografies i dibuixos de bombers
- Teles llargues vermelles
- Espai ampli
Objectius
- Potenciar la relació pares-fills
- Fomentar el ritme
- Descoberta del propi cos
- Treballar la psicomotricitat gruixuda
- Treballar la creativitat
- Passar una bona estona
Desenvolupament
Espai familiar: Els pares i l'educadora, amb l'ajuda dels dibuixos i les fotografies, expliquen o recorden la figura d'un bomber. Es posa la cançó"Som els bomber"; el primer cop, s'escolta. Es reparteixen les teles, una per família, i es torna a posar la cançó tants cops com el grup vulgui; també es poden posar altres cançons perquè l'activitat sigui més dinàmica. Es balla en parelles utilitzant les teles per arrossegar-se, estirar-se, enrotllar-se... Finalment, en un paper d'embalar blanc, es plasma l'experiència amb ceres, retoladors, llapis de colors... vermells.
Espai nadó: Es pot realitzar l’activitat amb teles de color vermell i la cançó dels bombers, deixar que els infants olorin, toquin, experimentin i, a més, l’educadora i els pares poden jugar amb ells, acariciant-los amb les teles, amagant-se entre elles...
Massatge amb Olis
Durada
1 hora aproximadament
Objectius
- Conèixer un nou material
- Fomentar la relació entre infant i adult
- Conèixer el propi cos i el dels altres
- Deixar volar la imaginació
- Estimular els sentits
- Gaudir de l’activitat
Material
- Olis de diferents olors (ametlla, coco...)
- Oli hipoal·lergogen
- Tovalloletes
- Estores
- Tovalloles
Desenvolupament
Espai nadó: En primer lloc, farem una presentació de l’activitat, deixant que els infants experimentin amb el nou material que els proposem, diferents olis. Ambientarem l’aula amb estores, coixins i posarem CD de música relaxant. Tot seguit, anirem donant consignes perquè els adults facin els massatges als infants. Després, deixarem una estona perquè l’adult deixi volar la seva imaginació i faci lliurement el massatge.
Espai familiar: El plantejament serà el mateix, però tenint en compte que l’infant també podrà fer massatges a l’adult.
Observacions
Tindrem en compte les característiques de cada infant, com ara al·lèrgies a algun oli. En tot moment ho tindrem present i farem una variació amb un altre tipus de material o d’oli, com ara oli hipoal·lergogen.
Massatge amb Pilotes
Durada
1 hora aproximadament
Objectius
- Conèixer un nou material
- Fomentar la relació entre infant i adult
- Conèixer el propi cos i el dels altres
- Deixar volar la imaginació
- Estimular els sentits
- Gaudir de l’activitat
Material
- Reproductor de música
- CD de música ambiental, relaxant o clàssica
- Pilotes petites, algunes més dures que altres
Desenvolupament
Espai nadó: En primer lloc, farem una presentació de l’activitat, deixant que els infants experimentin amb el nou material que els proposem, diferents pilotes. Ambientarem l’aula amb estores, coixins i posarem CD de música relaxant. Tot seguit, anirem donant consignes perquè els adults facin els massatges als infants. Després, deixarem una estona perquè l’adult deixi volar la seva imaginació i faci lliurement el massatge.
Espai familiar: El plantejament serà el mateix, però tenint en compte que l’infant també podrà fer massatges a l’adult.
Observacions
Tindrem en compte les característiques de cada infant.
Massatges amb Teles
Durada
45 minuts
Material
- Reproductor de música
- CD de música clàssica, relaxant, ambiental...
- Mocadors de colors
Objectius
- Potenciar la relació pares-fills
- Fomentar la relaxació de pares i fills
- Oferir recursos perquè els pares els puguin utilitzar a casa
- Passar una bona estona
Desenvolupament
Espai familiar: Farem massatges per tot el cos amb un nou material, la roba. Intentarem que participin tant els familiars com els infants.
Espai nadó: L'educadora reparteix dos mocadors a cada adult i explica quines pautes s'han de seguir per fer l'activitat:
- Moure els mocadors al ritme de la música
- Mirar als ulls del nadó quan es fa l'activitat
Els adults mouen i fan ballar els mocadors al ritme de la música davant de l'infant, de vegades es pot tocar suaument el nadó amb els mocadors.
Previ al Massatge
Durada
30 minuts
Material
- Reproductor de música
- CD de música ambiental, relaxant o clàssica
- Pilotes petites, algunes més dures que altres
Objectius
- Potenciar la relació pares-fills
- Estimular els sentits del nadó: tacte, oïda
- Potenciar la relació afectiva i la seguretat del nadó a través de les carícies
- Treballar els beneficis dels massatges: estimular el sistema nerviós, afavorir la circulació...
- Oferir recursos als pares perquè els utilitzin a casa
- Passar una bona estona
Desenvolupament
Espai nadó:
- Explicar als familiars la importància dels massatges a l'etapa 0-1: els lligams afectius i de comunicació entre pares i fills es fan més estrets, els infants seran capaços de fer moviments corporals més fluids, madura el seu sistema nerviós, augmenten les defenses, afavoreix la circulació sanguínia del nadó, millora la digestió, té un millor descans... Repartir articles i informació escrita que parlin sobre aquest tema.
- Explicar com es farà el massatge en termes generals.
- Passar a fer-ho cadascú amb el seu fill: el nadó està tombat a terra sobre un matalàs prim, es posa la música amb un volum suau, els pares donen breus massatges als fills utilitzant les pilotes, variant la pressió, el recorregut, la durada d'aquest, la zona del cos... Tenint present que s'anirà des de les cames i braços fins al tronc, sense arribar mai a la cara i cap, ja que aquesta zona és la més sensible.
Tots Pintem!
Durada
1 hora aproximadament
Objectius
- Conèixer diferents materials
- Fomentar la imaginació
- Respectar l’ordre de l’aula
- Cooperar amb el grup
- Passar una estona divertida
Material
- Paper d’embalar
- Gomets
- Plastidecors
- Pintura
- Llapis de colors
- Guixos de colors
- Retoladors
Desenvolupament
En aquesta sessió, col·locarem un paper d’embalar gran al mig de l’aula (a terra) i facilitarem tot tipus de material, i deixarem que flueixi la imaginació. Un cop fets els dibuixos, ens reunirem i explicarem el que hem dibuixat, l’experiència viscuda...
Pintem una Galeta!
Durada
2 hores aproximadament
Objectius
- Conèixer un nou material, la xocolata
- Obrir expectatives a nous materials
- Fomentar la imaginació
- Experimentar l’olor i la textura de la xocolata
- Respectar l’ordre de l’aula
- Fomentar la imaginació
- Cooperar amb el grup
- Passar una estona divertida
Material
- Paper d’embalar
- Xocolata líquida
- Retolador negre
- Tovalloletes
- Tisores
Desenvolupament
En aquesta sessió, col·locarem un tros gran de paper d’embalar i deixarem al mig safates plenes de xocolata líquida, i deixarem volar la imaginació. Pintarem amb les mans per tot el paper. Un cop fet aquest pas, deixarem assecar la xocolata i aprofitarem per recollir i rentar-nos les mans... Tot seguit, penjarem el dibuix i explicarem la nostra experiència.
Al final de tota la sessió, retallarem un tros de paper en forma de rodona i li dibuixarem piquets negres com si fossin trossets de xocolata, i farem la nostra galeta personalitzada.
Fem Galetes
Durada
2 hores
Objectius
- Manipular diferents elements
- Descobrir noves textures
- Passar una estona divertida
- Fomentar la imaginació
Material
- 625 grams de mantega
- 250 grams de sucre
- 850 grams de farina
- Cacau en pols
- Canyella
- Tovallons
- Paper per al forn
Desenvolupament
Primer, s’ha de dur a terme la rutina de neteja: ens netejarem bé les mans amb aigua i sabó. Després, els donarem els ingredients adientment repartits, respectant les mesures, i deixarem que manipulin la massa fins que tingui una textura homogènia. Una vegada la massa estigui llesta, n'agafarem porcions i anirem fent formes que ens agradin i posant cacau, canyella, etc., si algú vol, i deixant-les en el paper per al forn. Les galetes ja estan a punt per ficar-les al forn a 180 graus durant 15 minuts. Un cop ja hagi passat aquest temps, les traurem i les deixarem refredar; mentrestant, anirem preparant un got de llet per menjar-les. Quan les galetes ja s’hagin refredat una mica, tots ens posarem còmodes i prendrem el got de llet amb les galetes, mentre parlem i expliquem si ens agraden o no, quina és la galeta amb la forma més divertida, la més estranya, etc.
Brotxetes de Fruita
Durada
2 hores
Objectius
- Manipular diferents elements
- Descobrir noves textures
- Conèixer diferents fruites
- Afavorir la motricitat fina
- Passar una estona divertida
Material
- Taronja
- Poma
- Pera
- Mango
- Kiwi
- Plàtan
- Palets de fusta
- Nata
- Mel
- Tovallons
- Ganivets
- Plats de plàstic
- Bol
Desenvolupament
Primer, s’ha de dur a terme la rutina de neteja: ens netejarem bé les mans amb aigua i sabó, i les eixugarem. Una vegada fet això, mostrarem les fruites que hem portat i les observarem, les manipularem, comentarem com són, si fan olor, els colors, la forma, etc. A continuació, les netejarem bé amb aigua i les eixugarem. Després, els pares pelaran les fruites i les tallaran, mentre comentem com són per dins, si fan més olor ara... Un cop les fruites ja estiguin a trossos als plats, cadascú agafarà un palet de fusta i anirem posant els trossos de fruita, fent la seva combinació, com més li agradi. Una vegada tothom tingui la seva broqueta preparada, ens posarem còmodes i podrem menjar-les. Podran sucar la broqueta a un bol on hi ha mel o posar-se nata. Qui vulgui, es podrà fer una altra broqueta. Una vegada ja n’hàgim tingut prou de menjar, comentarem quines fruites hem menjat, si alguna no ens ha agradat, quina ha sigut la que més ens ha agradat, si les havíem tastat totes, si hem posat mel o nata, etc.
Què hi ha als Pots?
Durada
2 hores
Objectius
- Manipular diferents elements
- Descobrir sorolls nous
- Passar una estona divertida
- Fomentar la imaginació
Material
- Pots de metall
- Bosses de tela no transparents
- Pinces d’estendre
- Cigrons
- Anous
- Arròs
- Botons
- Macarrons
Desenvolupament
A diferents bosses de tela, hi posarem els elements anteriorment esmentats, però no es poden barrejar entre ells; a cada bossa, hi haurà una cosa diferent. Una vegada estiguem tots preparats per començar l’activitat, els mostrarem les bosses i els farem tocar per tal que toquin la forma de l’objecte i intentin endevinar què és. Després, els mostrarem què hi havia a dins de les bosses i comentarem els resultats. A continuació, a diferents pots de metall, hi posarem els elements anteriorment esmentats, però no es poden barrejar entre ells; a cada pot, hi haurà una cosa diferent. Una vegada estiguem tots preparats per començar amb l’activitat, traurem els pots de metall amb els elements a dins, i els explicarem que farem soroll amb les caixes i han de dir quina sona més fort, quina més fluix... Un cop fet això, els preguntarem què creuen que hi ha dins del pot, i anirem fent-lo sonar per ajudar a que ho endevinin. Després, mostrarem què hi havia en els pots i comentarem els resultats, com ens ho hem passat, etc.
Panera dels Tresors
Durada
1 hora aproximadament
Objectius
- Conèixer nous materials
- Estimular els sentits
- Gaudir de l’activitat
Material
- Panera
- Pinya, raspall, esponja, culleres de fusta, teles, escumadora, colador, pinta, mirall, llima, plomes, llana, pilotes de diferents textures...
Desenvolupament
Espai nadó: Deixarem la panera al mig de l’aula, i l’educadora i els adults es quedaran a un costat de l’aula. Deixarem que els infants experimentin amb els objectes de la panera dels tresors.
Observacions
Tindrem molt present que els infants no es puguin fer mal amb el material; el netejarem i l’anirem variant, per tal que sigui més interessant per explorar.
Joc Heurístic
DURADA
1 hora aproximadament
OBJECTIUS
- Conèixer nous materials - Estimular els sentits - Gaudir de l’activitat
MATERIAL
- pots de metall (llet) - pinces d’estendre la roba (20 unitats) - esponges (20 unitats) - pots de iogurt (20 unitats) - ampolles de plàstic (20 unitats) - taps de potitos... (20 unitats)
DESENVOLUPAMENT
Espai familiar Espai familiar Aquesta activitat consistirà en col·locar tres piles de pots de metall (llet) plenes d’objectes. Una pila amb pinces, l’altre amb taps de potito i l’altre amb esponges aquí deixarem que els infants juguin lliurement els familiars i l’educadora estaran a un costat de l’aula. I deixarem que els infants experimentin el material.
OBSERVACIONS
Tindrem molt present que els infants no es puguin fer malt amb el material, l’anirem variant, un cop feta la sessió per tal de que en una nova sessió sigui hi hagi nou material per experimentar.
TITOL TITOL Psicomotricitat amb aros!
DURADA
1 hora aproximadament
OBJECTIUS
- Conèixer el un nou material, els aros - Conèixer les possibilitats del nostre cos - Gaudir de l’activitat
MATERIAL
- Aros de diferents colors i tamanys - reproductor de música - cd’s
DESENVOLUPAMENT
Espai familiar Espai familiar En aquesta sessió deixarem diversos aros per a tal de que els infants i els pares, els manipulin i tinguin un primer contacte amb aquest material. Tot seguit els hi donarem consignes que hauran de realitzar amb els aros, com per exemple: que intentin rodar, que el llencin, que els trepitgin... Posarem música alegre per tal de dinamitzar l’activitat.
OBSERVACIONS
Aquesta activitat es pot realitzar al pati, per variar de l’entorn de l’aula. Sempre hi quan faci bon dia.
TITOL TITOL Psicomotricitat amb pilotes!
DURADA
1 hora aproximadament
OBJECTIUS
- Conèixer el un nou material, les pilotes - Conèixer les possibilitats del nostre cos - Gaudir de l’activitat
MATERIAL
- Pilotes de diferents colors i tamanys - Piscina inflable
DESENVOLUPAMENT
Espai familiar Espai familiar En aquesta sessió omplirem entre tots la piscina de diverses pilotes i així doncs participarem entre tots en la preparació de l’activitat. Tot seguit deixarem que els infants i pares juguin lliurament per l’espai i dins la piscina, a més podem dinamitzar l’activitat donant consignes com: les passin els uns als altres, botin les pilotes, s’asseguin a sobre la pilota...
OBSERVACIONS
TITOL TITOL Psicomotricitat amb caixes de cartró
DURADA
1 hora aproximadament
OBJECTIUS
- Fomentar la imaginació - Conèixer les possibilitats del nostre cos - Gaudir de l’activitat
MATERIAL
- Caixa de diferents formes i temanys
DESENVOLUPAMENT
Espai familiar Espai familiar En aquesta sessió proporcionarem moltes caixes i les repartirem en tot l’espai. Deixarem un temps per experimentar, jugar, riure... Després preguntarem els infants i els adults que podem representar amb les caixes, (per exemple: podem ser un gos, un vaixell, un cotxe...)
OBSERVACIONS
Aquesta activitat es pot realitzar al pati, per variar de l’entorn de l’aula. Sempre hi quan faci bon dia.
Racons Racons
Durada Dia Durada Dia
2 hores aproximadament
Material Material
Racons de les cuinetes, amb els seus estris naturals els més posibles, per a que puguin familiaritzar-se.
OBJECTIUS OBJECTIUS
-Afavorir la relació entre nens i familia. -Aprendre a compartir les joguines. -Gaudir de l’estona de joc.
DESENVOLUPAMENT DESENVOLUPAMENT
Els racons de joc ens permeten organitzar els infants en petits grups ( 3-4 infants ) per a que cadascun d’aquests grups realitzi una activitat diferent i els nens i nenes es relacionin amb uns determinats infants. L’educador/a ha de portar un control per a que cada infant passi per tots els racons de joc. Aquest control es pot enregistrar en una taula i anar canviant el grup d’infants cada setmana. Organitzant el grup/classe d’aquesta manera, l’educador/a pot observar més detalladament a cada infant i dedicar -li una atenció més individualitzada. I els infants, poden jugar i expressar lliurement, aprenent a treballar en equip, a col·laborar i a compartir, potenciar la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat i desenvolupar estratègies de resolució de conflictes, arribant a acords. Un cop finalitzada la sessió diària, els infants recolliran el material emprat desant-lo al seu lloc corresponent.
Enguixem un objecte Enguixem un objecte
Durada Dia Durada Dia
2 hores aproximadament
Material Material
- Un objecte que ens agradi, no massa gran. - Guix - Galleda - Aigua - Bates - Paper de diari
OBJECTIUS OBJECTIUS
- Desenvolupar la creativitat. - Afavorir la relació infant-familia. - Conèixer nou material. - Gaudir de l’activitat.
DESENVOLUPAMENT DESENVOLUPAMENT
Tots asseguts a taula amb els seus objectes portats de casa, els hi mostrarem els materials que utilitzarem al llarg de l’activitat, les tel·les per enguixar l’objecte, la galleda, l’aigua… S’explicarà el què i el com s’enguixa qualsevol material. Primerament cobrirem les taules amb paper de diari, per tal de no embrutar-les, ens posarem les bates, agafarem la figura o objecte i començarem a cobrir-lo amb petits talls de tel·la d’enguixar prengats amb aigua i escapant-los bé amb els dits per tal de que no es quedi cap arruga ni forats. Un cop embenat tot l’objecte, els hi direm que intentin canviar l’estructura, és a dir que afegir qualsevol altre material reciclat per tal de donar-li un altre aspecte a l’escultura. Quan estigui sec li donarem una mà de pintura.
Pissarra Màgica Pissarra Màgica
Durada Dia Durada Dia
2 hores aproximadament
Material Material
- Cartolina - Ceres (toves) o colors de fusta - Escuradent - vernís
OBJECTIUS OBJECTIUS
- Desenvolupar la creativitat. - Afavorir la relació infant-familia. - Conèixer nou material. - Gaudir de l’activitat.
DESENVOLUPAMENT DESENVOLUPAMENT
Es pinta tota la cartolina amb diferents colors (ceres o fusta). Seguidament, és torna a pintar amb cera de color negra de manera que no es vegi cap color. Després es fa el dibuix desitjat amb l'ajuda d'un escuradents. Per finalitzar, s'envernissa (sempre en la mateixa direcció) i es deixa assecar. * Pels més petits els hi és més fàcil amb ceres toves. I un cop acabat el hi donem l’opció de portar-lo a casa o penjar-lo a l’aula.
Creació d'Animals mitjançant l'Estampació de la Mà Creació d'Animals mitjançant l'Estampació de la Mà
Durada Dia Durada Dia
2 hores aproximadament
Material Material
- Cartolines de colors - Pintura de colors - Bata -
OBJECTIUS OBJECTIUS
- Desenvolupar la creativitat. - Afavorir la relació infant-familia. - Conèixer nou material. - Gaudir de l’activitat.
DESENVOLUPAMENT DESENVOLUPAMENT
Un cop tots a l’aula, les taules posades en fila i les bates posades posarem unes safates amb pintura de diferents colors, i elaborarem amb les marques de les postres mans animals. Ens mullarem les mans amb la pintura que més agradi i l’estamparem a la cartolina, después es fan els petits detalls: ulls, potes, antenes, etc. Per tant, podem elaborar tipus d'animals: papallona, gall, peix, cranc, etc. En finalitzar aquesta activitat es presentarà a tots els companys i s’explicarà el que s’ha fet i perquè.
La llegenda de Sant Jordi La llegenda de Sant Jordi
Durada Dia Durada Dia
2 hores aproximadament
Material Material
- Projector - La llegenda de Sant Jordi
OBJECTIUS OBJECTIUS
- Afavorir la relació infant-familia. - Gaudir de l’activitat.
DESENVOLUPAMENT DESENVOLUPAMENT
Com a motiu de la festa de La llegenda de Sant Jordi els mostrarem un video d’aquesta història. Un cop hem vist aquest vídeo comentarem el que ha pasta, qui era el drac, que volia fer… una petita reflexió. I posarem unes cançons de Sant Jordi i les ballarem.
Elaboració disfressa Elaboració disfressa
Durada Dia Durada Dia
2 hores aproximadament
Material Material
- Cartolines - Bosses de plàstic - Colors - Tissores
OBJECTIUS OBJECTIUS
- Desenvolupar la creativitat. - Afavorir la relació infant-familia. - Conèixer nou material. - Gaudir de l’activitat.
DESENVOLUPAMENT DESENVOLUPAMENT
Farem la disfressa dels personatges de sant jordi: - el drac - la princesa - el rei - la reina - sant jordi Cada nen té l’opció de triar el personatge amb el que es voldrà disfressar, el realitzarà amb l’ajuda del seu familiar. Es facilitarà amb uns patrons que les educadores els hi deixaran.
Ens disfressem Ens disfressem
Durada Dia Durada Dia
2 hores aproximadament
Material Material
- Un objecte que ens agradi, no massa gran. - Guix - Galleda - Aigua
OBJECTIUS OBJECTIUS
- Desenvolupar la creativitat. - Afavorir la relació infant-familia. - Conèixer nou material. - Gaudir de l’activitat.
DESENVOLUPAMENT DESENVOLUPAMENT
Primerament farem una recollida d’idees amb els familiars, de si volen disfressar-se lliurement o seguint un tema, per anar tots iguals. I s’anirà elaborant la disfressa amb bosses de colors, cartulinas,… Ensenyarem la cançó i la ballarem. Quan arriba el dia de la vista d’en carnestoltes en posarem la disfressa la cançó i ballarem amb ell.
Teatre: Sant Jordi Teatre: Sant Jordi
Durada Dia Durada Dia
2 hores aproximadament
Material Material
- Un objecte que ens agradi, no massa gran. - Guix - Galleda - Aigua
OBJECTIUS OBJECTIUS
- Afavorir la relació infant-familia. - Conèixer nou material. - Gaudir de l’activitat.
DESENVOLUPAMENT DESENVOLUPAMENT
Com a motiu de la festa catalana de la Llegenda de Sant Jordi, i ja tenim les disfresses fetes dels personatges farem una petita representació d’aquest.
Comprensió i representació de diferents produccions: Els quatre músics de Bremen Comprensió i representació de diferents produccions: Els quatre músics de Bremen
Durada Dia Durada Dia
2 hores aproximadament
Material Material
-
OBJECTIUS OBJECTIUS
- Participar mitjançat comunicació oral en diferetnes situCIONS. - Memoritzar petits relats. - Afavorir la relació infant-familia. - Gaudir de l’activitat.
DESENVOLUPAMENT DESENVOLUPAMENT
Es llegirà el conte amb els infants i amb les famílies, posan els sons emesos per els protagonists del conte. Quan es torna a llegir el conte per segona vegada, els infants hauran d’imitar els sons dels animals. Al finalitzar aquesta activitat iniciarem en grups de quatre nens, sempre amb el suport de l’adult, escollits a l’atzar per poder representar els papers dels personatges. I tota la resta seran els lladres. Quan apareguin les paraules gall, gos, gat o cavall en el text al llegir per segona vegada, els nens que representen als lladres sisean quan se’ls esmenta
Escoltar y comprensió de textos leídos por otros: El flautista de Hamelín Escoltar y comprensió de textos leídos por otros: El flautista de Hamelín
Durada Dia Durada Dia
2 hores aproximadament
Material Material
-
OBJECTIUS OBJECTIUS
- Participar mitjançat comunicació oral en diferetnes situCIONS. - Memoritzar petits relats. - Afavorir la relació infant-familia. - Gaudir de l’activitat.
DESENVOLUPAMENT DESENVOLUPAMENT
Llegir el conte amb els alumnes paràgraf a paràgraf, a cada parada un infant, amb el suport de la seva família, compte als altres un resum del llegit. Un cop llegit el conte d'aquesta manera, els alumnes intentaran reconstruir comentant en veu alta.