Sentit humà dominant
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 9,12 KB
Creixement:
canvis físics que es produeixen en un organisme, es poden mesurar i tabular.
Maduració:
canvis biològics operats en l'esser huma que permetran l'adquisició de noves capacitats.
Desenvolupament
Procés de canvis psíquics que afecten la manera de sentir i pensar i també la forma de comportar-sse i actuar.
Ambientalista
Corrent mecanicista, el desenvolupament es un proces cognitiu que depend dels aprenentatges que s'adquireixen a mesura que l'organisme madura, els canvis son quantitatius. Relació del medial subjete.
Innatista:
corrent organicista, els canvis deconducta de la personason el resutat de procesoso interns relació del subjecte al medi.
Interaccionista
Les pesones per desnvlupar-se necessiten tant factors ambientals com factors inats o hereditaris.
Contextualista-interaccionista
Consideren que el subjecte en desenvolupament i el medi formen part d'un únic sistema en que tots dos interactuen mútuament.
Sensació
Es una impressió que es produeix en el cervell per l'excitació originada en un receptor sensorial, a caus d'un estimul provinent del mon extern o intern.
Percepció:
es la possibilitat d'organitzar els estímuls i poder difrenciar uns objectes d'altres.
Lleis de la Gestalt:
- Llei de la bona forma: El cervell intenta organitzar els elements percebuts de la millor forma possible.La nostra percepció s’organitza per que la forma percebuda sigui el més simple i definida possible.Totes les altres lleis es regeixen per aquest principi.
- Llei de la proximitat: Es tendeixen a crear grups visuals quan figures amb característiques similars estan a prop. La proximitat és un factor unificador.
- Llei del tancament: Es tendeix a tancar contorns a causa de la inestabilitat que produeixen les figures obertes. Si el tancament visual s'impedeix, es crea tensió.
- Llei de la semblança: Les parts que componen el camp visual s'atreuen mútuament pel seu grau d'igualtat. Les figures tendeixen a agrupar-se quan hi ha certa similitud entre elles. Pot ser per grandària, color, adreça o forma.
- Llei de la continuïtat: Les figures o grup de figures s'ordenen d'una manera que semblen portar una adreça, una continuïtat. Ajuda a unir formes.
- Llei de la figura- fons: La nostra percepció de la forma depèn del que l’envolta. Un element només és visible si existeix un fons que el contrasti. En cada imatge percebem una part com a figura i una altra com a fons. Percebem la figura com l’ element central que capta la nostra atenció en contrast amb el seu fons apareix ben definida, sòlida i en primer pla.Percebem el fons como indefinit, vague i continuo
Exteroceptives: Són les sensacions que provenen del món exterior. Són molt importants perquè fan que l'ésser humà s'uneixi amb el món que l'envolta. Els receptors que reben aquests tipus de sensacions són els òrgans dels sentits. Intraceptives: Són les sensacions que provenen del nostre interior, i volen satisfer les necessitats dels òrgans interns. Com ara: la gana, set, son... En funció d'on es localitzen els receptors es pot parlar de dos tipus de sensacions: Propioceptives: Són les sensacions que donen informació sobre la postura del cos i la situació d'aquest en l'espai. Les sensacions són captades pels músculs, tendons, articulacions i l'aparell vestibular (orella interna). Com ara: sensació d'equilibri, la localització del cos en un moment concret...Visceroceptives:Els seus receptors estan situats a les vísceres (cor, estómac...) i envien les informacions de què la persona té menys consciència.Com ara: la gana, la set...
Orella mitjana, que transforma l'energia acústica en energia mecànica, transmetent - i amplificant fins a l'orella interna.Trompa d'Eustaqui
Orella interna, on es realitza la definitiva transformació de l'energia mecànica en impulsos elèctrics. Còclea i l'organ de Coti.
percepció de l'estimul.
Educació inclusiva:
educació que es realitza d'uns escola que incoprpora a alumnes amb greus barreres de l'aprenentetge.