Seguretat i normatives en els jocs infantils
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,64 KB
Seguretat en els jocs
Seguretat jog: 1. Propfísica: tenir resistència mecànica i estabilitat per no produir ferides - mida suficient per no ser engolit - sense riscos d'asfíxia - joguia: reduir riscos d'enfonsament i pèrdua de suport - jogacalor: temperatura màxima per no provocar cremades - jocs: no danyar l'oida; 2. Inflamabilitat: materials no inflamables o de combustió lenta - no explosius; 3. Propietats químiques: sense riscos per la pell o els ulls - sense substàncies perjudicials per la salut; 4. Propietats elèctriques: tensió màxima de 24V - cables aïllats per evitar descàrregues - sense temperatures que provoquin cremades; 5. Higiene: condicions d'higiene i neteja per evitar infeccions. Institucions: AENOR (N): finalitat de garantir la qualitat exigida en els productes de consum és la normalització. CEN: organisme encarregat de la normalització de productes. Objectius: investigar, adaptar i actualitzar les normes sobre seguretat i qualitat.
AIJU: millorar els jocs i la seva varietat. Objectius: potenciar la recerca en el sector dels jocs i elaborar estudis sobre jocs. Informar els consumidors sobre les empreses que ofereixen garanties de qualitat i seguretat en els productes. Per aparèixer a la 'Guia de joc i joguina' s'han de superar dos estudis: 1. Seguretat: el joc compleix totes les normatives. 2. Pedagògic i qualitatiu: estudiar el valor del joc, la seva durada... Infants sense jocs: els infants que viuen en pobresa pateixen una doble mancança: 1. No tenir objectes de joc. 2. Estar immersos en una societat de consum on es mostren jocs als quals no poden accedir per motius econòmics, provocant desigualtats socials, afectives, culturals i educatives. Excessos: no hi ha molts jocs per gaudir, la seva compra no és una acció impulsiva i el consum que es realitza afecta els valors educatius dels infants. També es creen rituals d'augment del consumisme (Nadal).
Construcció: amb cartó, fusta, cordes... els infants fabriquen jocs i objectes: implica a la família, aconsegueix objectes de joc, inculca l'estalvi i transmet valors a les coses; Reutilització: muntar mercats on els infants portin jocs que no utilitzen i els intercanviïn per altres que els criden l'atenció; Bèl·lics: en contra de la creació d'agressivitat en els infants, a favor de defensar la idoneïtat ja que ajuden a canalitzar l'agressivitat de manera positiva i sense conseqüències. No només expressen violència física, sinó també estructural (uns forts, altres febles); Igualtat de gènere: els jocs ajuden a les famílies i a l'educació a lluitar contra el sexisme - faciliten jocs diferents per a nens i nenes, evitant desigualtats - perpetuació i jerarquització de rols: home fort, dona feble - serveixen com a joc/juguina tradicional associada al seu gènere de manera rígida.
Publicitat en jocs: manca de realisme - superestimulació - sustentada en dos missatges: 1. Adreçats als infants. 2. Adreçats als adults - desajust entre la visió i la realitat - reforça els estereotips socials; Protecció dels menors: Convenció dels Drets dels Infants 20 de novembre de 1989: l'Estat està obligat a protegir els infants i prendre mesures de promoció pel seu benestar. Europa: Directiva 2010/13/UE del 10 de març de 2010. Espanya: Article 20 de la protecció dels ciutadans i 20.4 de la protecció dels adolescents; La família davant la publicitat: adults ben informats sobre quins jocs ajuden al creixement. Professors educant a les famílies amb programes destinats a: - la publicitat explota pautes de comportament social - saber quan i on adreçar-se als infants - la televisió crea hàbits inadequats - establir estratègies per generar nous desitjos - els infants demanen allò que veuen.
Sonall: joc sonor, sensorial, funcional, exercici, motivador; Guitarra: so i figura, preoperacional, simbòlic, simbòlic, motivador, creatiu i imaginatiu, llenguatge; Peluix: figura, sensorial, funcional, simbòlic, creatiu i imaginatiu, afectiu, motivador; Nina: figura, preoperacional, simbòlic, simbòlic, totes; Aros: dinàmica, preoperacional, construcció, construcció, motivador i intel·lectual; Tricicle: dinàmic, preoperacional, exercici, motivació bàsica; Muntatge: dinàmic, sensorial, construcció, construcció, motivador i intel·lectual; Espasa: arma, preoperacional, funcional, simbòlic, intel·lectual, motivador, creatiu i imaginatiu, sociabilitat i llenguatge; Pilota: dinàmica, sensorial, funcional, exercici, motivació bàsica, sociabilitat; Taula: figura, operacions, joc de regles, regles, intel·lectual, sociabilitat; Puzzle: figura, preoperacional, construcció, construcció, intel·lectual, motivador; cotxes: dinàmics, sensorials, funcionals, exercici, motivador; Garatge: figura, preoperacional, simbòlic, exercici, creatiu i imaginatiu, intel·lectual; Tobogà: dinàmic, sensorial, funcional, exercici, motivació bàsica; Pirata: figura, preoperacional, simbòlic, simbòlic, llenguatge, creatiu i imaginatiu, sociabilitat, llenguatge; Plastilina: figura, sensorial, construcció, construcció, sociabilitat, creatiu i imaginatiu.