Reunió d'encavalcament
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,14 KB
-Reuníó laboral:
grup de persones que dins de l’àmbit laboral es reuneixen per parlar de determinats aspectes relacionats amb la feina.
Característiques:
participació almenys de 2 persones, requereix un procediment(preparació, motivació dels participants...), temps i lloc determinat, participants comparteixen un tema comú sobre el que parlaran, prendre decisions, rebre informació.
2. Elements de les reunions laborals . Consideracions generals:
- Assistents:
el nº determinarà l’espai
- Temps:
durada màx. 90 minuts, + les persones es cansen i ja no són productives, tenir en compte el torn de treball.
- Lloc:
on es farà la reuníó(3 pers. Lloc petit, 80 pers. Lloc gran).
- Tema i finalitat de la reuníó:
de què tractarà la reuníó.
3. Eficàcia de la reuníó:
- Què sigui necessària:
serà eficaç si és necessària.
- Ha d’estar degudament preparada:
segurament sortirà bé
- Contenir el pla d’actuació:
una vegada acabada la reuníó serveixi per alguna cosa, que posteriorment es vegi alguna cosa.
4. Tipologia de les reunions: Totes les reunions poden estar dintre d’altres, no són exclusives
A) per la seva finalitat o objectiu: Del que ha motivat que hi hagi una reuníó
- Informativa:
donar informació a nº determinat de persones
- Consultivo-
Deliveratives:
hi ha persones amb un problema, que podem fer.
- Formativa:
formar a treballadors
- Decisories:
prendre decisions
* Les consultivo- deliveratives i les decisories van molt lligades;
i les informatives i formatives també.
B) per el nº de participants: Són exclusives entre elles
- Reunions de grup petit:
2 a 7 participants, alt grau de participació, implicació i col·laboració.
- Reunions de grup mitjà:
8 a 20 persones.
- Reunions de gran grup:
20 a 40 persones.
- Asamblea:
+ de 40 persones
C) Pel contingut o la temàtica:
- Reunions d’informació descendent, ascendent o horitzontal
- Reunions privades o públiques:
l’ informació es transmet a un grup petit amb certa confidencialitat i en les segones es fa pública una informació concernent a moltes persones.
- Reunions formals o informals:
es celebren entre la persona que dirigeix i el seu subordinat, les segones s’agrupen els treballadors sense un fi concret.
D) per la freqüència:
- Reunions períòdiques:
forma habitual i períòdica(setmanal, diària...)
- Reunions de duració continuada:
es desenvolupen en període de diverses sessions durant un temps durant un temps prefixat (solen ser formatives)
- Reunions esporàdiques o puntuals:
cada cert temps sense que el temps entre una i l’altre estigui determinat prèviament.
E) altres criteris:
- Reunions perquè un grup de persones conformin un equip de treball
- Reunions al termini d’un grup de treball i prèvies a l’inici del següent (breakfing)
- Events corporatius , generalment organitzats per associacions..
5. Característiques dels participants en una reuníó:- Participants:
A) assistents: Participatius, passius, i participatius negatius( l’únic que vol és aconseguir un benefici personal)
B) Moderador:
persona que dirigeix, organitza, estableix l’ordre del dia, procura que tothom participi, neutral, ha de promoure el consens, estableix el torn de paraula, ha de decidir qui serà el secretari,va fent recopilacions de la reuníó conforme avança perquè ningú perdi el fil.
6. Fases d’una reuníó:
- Planificació:
organitzar,lo primer és preguntar-se, és necessària?. Després establirem uns objectius a partir d’això farem l’ordre del dia.
- Preparació:
determinarem el temps, no ha de superar els 90 minuts baixa la productivitat, saber que has de dir en cada punt de la reuníó (millor tenir una guia).
- Reuníó:
moderador mirarà que la gent participi, controlar el temps, que se segueixi l’ordre del dia, que una persona estigui apuntant.
- seguiment:
que els acords que es portin a terme, perquè els treballadors vegin que els reunions serveixen per alguna cosa.
8. Situacions que dificulten les reunions de treball:
que no sigui necessària,l’elecció del lloc, falta de compromís dels assistents, actitud poc col·laboradora dels participants, llarga duració de la reuníó(no + de 90 minuts), falta de seguiment de l’ordre del dia, falta d’implantació dels aspectes acordats a la reuníó.