Qüestionari sobre Il·luminació i Fotografia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Diseño e Ingeniería

Escrito el en catalán con un tamaño de 12,76 KB

Qüestionari sobre Il·luminació

1. Canvis en el Cristal·lí

Quan l’ull canvia el gruix del cristal·lí, diem que està:

  1. Graduant la llum, adaptant la visió.
  2. Acomodant la visió, enfocant.
  3. Les dues propostes anteriors proposen accions invertides.
  4. Cap de les anteriors és correcta.

2. Translucidesa i Llum

Quan diem que una matèria és translúcida, a quina propietat de la llum fa referència?

  1. Reflexió
  2. Refracció
  3. Transmissió
  4. Difusió

3. Fonts de Llum en Imatges

Quantes fonts de llum creus que fan falta per realitzar aquestes imatges?

  1. A: 2 B: 1
  2. A: 2 B: 2
  3. A: 3 B: 3
  4. A: 2 B: 3
  5. A: 3 B

4. Càlcul de Watts

Si anem a rodar en un decorat natural (pis, per exemple), hauré de consultar el comptador elèctric del lloc i per saber els watts que puc utilitzar em cal:

  1. Multiplicar el voltatge per la resistència.
  2. Multiplicar l’amperatge pel voltatge.
  3. Multiplicar l’amperatge pels watts.
  4. Multiplicar l’amperatge dividit pel voltatge.

5. Filtres per Regular la Intensitat

Els filtres que utilitzem per regular l’intensitat de la llum són els:

  1. Neutres
  2. Reflectors
  3. Difusors
  4. Dimmers

6. Llei de la Inversa del Quadrat

La llei de la inversa del quadrat referencia a…

  1. La quantitat de llum que disminueix o augmenta segons canviem la direcció d’un il·luminat en una situació donada.
  2. La quantitat de llum que disminueix o augmenta segons apropem o allunyem un il·luminat en una situació donada.
  3. La quantitat de llum que disminueix o augmenta segons filtrem un il·luminat en una situació donada.
  4. Als focus Fresnel, donat que són els únics que la compleixen.

7. Llum Dia

En il·luminació, quan parlem de “llum dia” ens referim a…

  1. La temperatura de color variable de la llum del cel.
  2. La llum de cel menys la llum de sol.
  3. La llum del sol més la llum del cel.
  4. Les direccions del sol en el cel.

8. Contrallum en un Retrat

Si estic realitzant un retrat, o filmant a una persona que emet a càmera, i la posició d’aquesta és: 6H 3V. La posició més correcta, de les proposades a continuació, per fer un contrallum directe i retallar amb llum la silueta de la persona serà:

  1. 2H 5V
  2. 12H 11V
  3. 7H 7V
  4. 8H 11V

9. Temperatura de Color dels Focus de Tungstè

Els focus de tungstè són de temperatura de color variable.

  1. Cert
  2. Fals

10. Temperatura de Color de les Pantalles de Llum Freda

Les pantalles de llum freda tenen temperatura de color més alta que el tungstè.

  1. Cert
  2. Fals

11. Mida de la Font de Llum i Definició de les Ombres

Encara que sigui intensa, com més petita és una font de llum, més indefinides les ombres que proporciona.

  1. Cert
  2. Fals

12. LEDs i Reflector Intern

Els LEDs no tenen reflector intern, donat que són més eficients.

  1. Cert
  2. Fals

13. LEDs i Llum Direccional

Els LEDs proporcionen llum direccional perquè disposen d’una petita lent d’epoxy.

  1. Cert
  2. Fals

14. IRC de les Làmpades de Vapor de Sodi

Les làmpades de vapor de sodi tenen un baix IRC.

  1. Cert
  2. Fals

15. Transmissió d'un Filtre que Redueix 1 Stop

Un filtre que redueix 1 stop, té una transmissió del 50%.

  1. Cert

16. Dispositiu per a la Pulsació d'encesa i Regulació de l'Arc Elèctric

Quan parlem de: “un dispositiu que permet obtenir la pulsació d’encesa i regular l’arc elèctric” estem parlant de:

  1. El dímer especial i incorporat en els focus H.M.I.
  2. El balast que fa funcionar una làmpada H.M.I.
  3. Les dues primeres són correctes.
  4. Cap proposta és correcte.

17. Desviació de la Llum per una Lent Catadiòptrica

Com desvia la llum una lent catadiòptrica?

  1. No desvia la llum, és una manera teòrica de descriure un fenomen òptic.
  2. Desvien la llum amb dues diòptries.
  3. Desvien la llum com les lents PC.
  4. Cap proposta anterior és correcta.

18. Rendiment d'una Lluminària

El rendiment d’una lluminària relaciona la potència elèctrica amb el flux lluminós.

  1. Sí, i la seva fórmula és lúmens/watts.
  2. Sí, i la seva fórmula és watts/lúmens.
  3. Sí, i la seva fórmula és watts x lúmens.
  4. No, és l'eficiència la que relaciona potència i flux.

19. Il·luminància: Relació entre Mesures

Il·luminància: Relació entre mesures. [Lux (lx) i candeles/peu (cd/peu)]

  1. Un lux equival a 10 cd/peu.
  2. La cd/peu brilla menys que el lux.
  3. Una càmera sensible a 10 lux, ho és més que una altra sensible a 1 cd/peu.
  4. Cap proposta anterior és correcta.

20. Identificació d'un Focus

Coneixes aquest focus?

  1. No, no l’he vist mai.
  2. Sí, és un PAR amb carro desplaçable i lent mòbil circular. Utilitzat al plató del TCM.
  3. Sí, és un focus de llum freda, amb reflector parabòlic d’alumini.
  4. Sí, és un focus PAR Fresnel. Utilitzat al plató del TCM.
  5. Sí, el conec, però cap opció s’ajusta a una informació veraç.

21. Escala de Diafragmes

Tenint en compte la següent escala de diafragmes: 2,8/4/5,6/8/11/16/22. Quina de les afirmacions següents és correcta:

  1. El f/22 és l’obertura que deixa passar més llum.
  2. El f/2,8 és el que proporciona menys profunditat de camp.
  3. El f/8 proporciona el doble de llum que el f/5,6.
  4. Les opcions b i c són correctes.

22. Filtre de Correcció per Equilibrar Llum

Per equilibrar un focus de tungstè amb la llum d’una espelma, hauré de fer servir un filtre de correcció de tipus:

  1. CTO.
  2. CTB
  3. Neutre
  4. Difusor

23. Balanç de Blancs i Filtres

Suposem que il·lumino un retrat amb els tres focus de la maleta de reportatge. Si faig el balanç de blancs amb la càmera a 3200K, i col·loco un CTB de 1000K només al focus que fa de contrallum:

  1. Ho veuré tot més blavós.
  2. El contrallum ataronjat i les altres dues correctes.
  3. Ho veuré tot correcte.
  4. Ho veuré tot correcte, però amb el contrallum més blavós.

24. Identificació de Gràfiques de Filtres

Aquestes gràfiques corresponen a tres filtres per a il·luminacions diferents: Senyala quina de les combinacions proposades a continuació és la correcta:

  1. VERD - VERMELL - BLAU
  2. GROC - BLAU - CTO
  3. VERD - CTO - CTB
  4. GROC - CTB - CTO

25. Índex de Transmissió d'un Filtre

Com s’anomena l’índex que mesura la llum que deixa passar un filtre:

  1. D’absorció
  2. De neutralitat
  3. De transmissió
  4. De lluminositat

26. Unitats Mired i Tipus de Filtre

Unitats mired. Si un filtre de correcció és de +30 mireds, de quin tipus serà?

  1. Full CTO
  2. ¼ CTO
  3. Verdós
  4. ¼ CTB

27. Freqüència i Moviment en la Il·luminació

Quan parlem de les propietats controlables de freqüència i de moviment, ens referim a:

  1. La il·luminació cinematogràfica.
  2. La il·luminació d’espectacles en viu.
  3. La il·luminació documental.
  4. És vàlid per a totes les propostes anteriors.

28. Icona en un Plànol de Llums

Aquesta icona, pertanyent a un plànol de llums de Pep Bou, indica:

  1. Un PAR 64, filtrat amb un 079 i línia de dímer 13.
  2. Un PAR 64, filtrat amb un nº 13 i línia de dímer 79.
  3. Un PC, filtrat amb un nº 79 i línia de dímer 079.
  4. Cap opció és correcte, donat que el filtre sempre s’escriu dins del focus, i en la imatge està esborrat.

29. Psicologia del Color i Percepció

La base de la psicologia del color és la percepció, per això és tant imprecisa.

  1. Cert
  2. Fals

30. Sistema de Color en una Imatge

Quin sistema de color ens permet obtenir aquesta imatge?

  1. Sistema Goethe
  2. Sistema additiu
  3. Sistema sostractiu
  4. Sistema d’alt IRC

31. Descripció d'un Focus

Quina de les quatre descripcions, referides a la llum i la il·luminació, s’ajusta totalment al focus de la imatge?

  1. Fresnel. PAR. Col·lima. Concentra. Halogen.
  2. Descàrrega baixa pressió. Col·lima. 3200K. Fresnel. Carro desplaçable.
  3. Concentra. 3200K. Col·lima. Halogen. PC. Carro desplaçable.
  4. Col·lima. Carro desplaçable. 3200K. Halogen. Concentra.

32. Invenció del Cinema i Pel·lícula Pancromàtica

Quants anys van passar, aproximadament, entre la invenció del cinema i l’aparició de la pel·lícula pancromàtica, fet tècnic que va permetre utilitzar millor i més extensivament la il·luminació artificial en el cine?

  1. 20 anys
  2. 30 anys
  3. 40 anys
  4. 45 anys

33. Director de Fotografia i la Il·luminació

La frase “il·luminar no és només donar a veure sinó donar a sentir”, és d’un director de fotografia. Sabries dir qui és?

  1. Raoul Coutard
  2. Henri Alekan
  3. Greg Toland
  4. Vittorio Storaro

34. Influència en el Videoclip"Bohemian Rhapsod"

Quina pel·lícula va influenciar la il·luminació del que es considera el primer videoclip de la història: “Bohemian Rhapsody” del grup Queen, aparegut l’any 1975?

  1. Ciutadà Kane
  2. El Conformista
  3. El Padrino
  4. Cap de les nombrades.

35. Les Tres Llums en el Cine

Quan l’autor de “La luz en el cine” parla de les tres llums, es refereix a…

  1. A diferents maneres d’il·luminació experimental en el cine.
  2. A les tres corrents d’il·luminació: clàssica, barroca i moderna.
  3. L’esquema bàsic d’il·luminació: principal, farciment i contrallum.
  4. Als estils pictòrics d’il·luminació: natural, clarobscur i silueta.

36. Pel·lícula sobre el Rodatge amb Llum Natural

En quina pel·lícula s’explica el sistema de rodatge amb llum natural dels platós d’inicis del cine?

  1. Al final de la escapada
  2. El Conformista
  3. La invención de Hugo
  4. Cap de les nombrades.

37. Comparació entre"Ciutadà Kan" i"Al final de la escapad"

Què tenen en comú dues pel·lícules com “Ciutadà Kane” i “Al final de la escapada”?

  1. Que van revolucionar, cadascuna de manera diferent, la narrativa cinematogràfica.
  2. Que en els dos casos el director de fotografia era més gran i experimentat que el director.
  3. Que les dues són en blanc i negre.
  4. Totes les anteriors són correctes.

38. Modelant amb la Il·luminació

L’afirmació “Amb la il·luminació podem modelar espai, forma i temps, així com les emocions”, és…

  1. Del tot certa.
  2. Parcialment certa, només espai i forma.
  3. Falsa.

39. Director de Fotografia i la"Unita" en la Il·luminació

Quin director de fotografia, en les entrevistes facilitades en els apunts, parla de “la unitat” en el tractament de la llum com a idea bàsica per il·luminar una pel·lícula?

  1. Néstor Almendros
  2. Gordon Willis
  3. Vittorio Storaro
  4. Greg Toland

40. Imperatius de la Il·luminació Clàssica

Dos dels imperatius de la il·luminació clàssica en el cine són:

  1. El control de la duresa i temperatura de la llum.
  2. La jerarquització i la dramatització.
  3. Experimentació i control de tota classe de llums.
  4. Totes les propostes anteriors formen part dels imperatius de la il·luminació clàssica.
  5. Quan parlem d’imperatius ens referim a la il·luminació barroca.

Entradas relacionadas: