Qualificar, Quantificar, Classificar: Conceptes Clau i Estratègies
Enviado por Chuletator online y clasificado en Matemáticas
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,65 KB
Conceptes Clau: Qualificació, Quantificació i Classificació
Qualificar: atribuir o apreciar qualitats, categoritzar un objecte atribuint-li una qualitat. Quantificar: atribuir una mesura a una quantitat de magnitud (les dues permeten classificar i categoritzar). Classificar: seleccionar i agrupar objectes en subconjunts o classes, d'acord amb una regla o principi, realitzar una partició del conjunt. S'arriba al concepte de classe a través de l'abstracció, generalització i d'operacions lògiques. Classes creuades: elements que es classifiquen atenent a dos o més criteris. Classe: grups d'objectes amb atribut comú. Seleccionar: triar, escollir, separar de la resta. Discriminar: separar, segregar, distingir, diferenciar de la resta. Categorització: conté a més de les classes, les relacions entre classes; una categoria no es defineix per ella mateixa sinó en relació amb les altres classes. Seriació: conjunt ordenat d'objectes segons un determinat criteri (relació d'ordre), compara i ordena en funció de les seves diferències: tipus espacials (ubicació d'objectes), temporals (accions i successos), lineals (a l'escola).
Operacions lògiques: Reversibilitat: capacitat d'ordenar en dues adreces, cap a avant i cap arrere, emprant l'operació recíproca de l'anterior. Transitivitat: capacitat d'admetre que si A és anterior a B i B a C, llavors A és anterior a C. Caràcter dual: un element segons la seva posició en la sèrie, és alhora successor de l'anterior i antecessor del següent. Asimetria: capacitat per a assignar a tot parell d'elements la relació d'asimetria, és a dir, si A és anterior a B, B no és anterior a A. L'enumeració: establir una relació d'ordre total en el mateix.
- Ser capaç de distingir 2 elements diferents d'una col·lecció.
- Triar un primer element de la col·lecció.
- Determinar el successor en el conjunt d'elements no triats anteriorment.
- Conservar en la memòria les eleccions.
- Saber que s'ha triat l'últim element.
- Tornar al pas 3.
Variable didàctica: canvis del mestre que permeten modificacions en les estratègies de resolució. Recompte: és el mitjà pel qual el xiquet es representa el nombre d'elements d'un conjunt donat i raona sobre les quantitats i les transformacions additives i sostractives. Enumerar: passar revista als elements d'una col·lecció una i solament una vegada.