Els programes parcials de reforç skinner
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 7,65 KB
Els Tipus de condicionament instrumental
Skinner va observar que el Condicionament instrumental era molt complex.
·Reforç positiu, càstig, omissió del reforç
·
Reforç positiu
Un Reforç positiu és un premi que incrementa la probabilitat que la conducta es Repeteixi. En l’exemple de la caixa de Skinner, el reforç positiu era el Menjar.
Si Estudio i trec bones notes, els meus pares em paguen un viatge a Londres. “Anar A Londres” és el reforç positiu que manté constant la meva conducta d’estudiar. Els reforços positius poden ser primaris, Biològics (satisfer la gana, el desig sexual, etc.) o bé secundaris (els diners, l’èxit social, les felicitacions, les bones Qualificacions escolars...).
Càstig
Aquest Procediment consisteix en la presència d’un esforç negatiu o desagradable. En La caixa de Skinner, el càstig consisteix en la recepció d’un estímul negatiu, Com per exemple, una petita descàrrega de corrent elèctric, quan s’acciona la Palanca.
Per Exemple, si no estudies, amb el càstig “ no sortir de marxa” es pretén que S’extingeixi la
conducta “no estudiar” i es canvï per la conducta “estudiar”.
Omissió del reforç
És Una forma de càstig que consisteix a retirar l’estímul positiu d’una conducta. Si hem condicionat un ratolí perquè accioni la palanca per obtenir menjar i, a Partir d’un moment concret, no li oferim el reforç (és a dir, el menjar), la Conducta d’accionar la palanca tendirà a desaparèixer.
Actualment podem definir
La intel·
ligència amb aquestes característiques:
·Capacitat D’adaptació a noves situ
acions, Mitjançant l’ús de recursos de la ment.
·Capacitat Per resoldre problemes nous, a Partir del raonament, l’associació de diversos elements per donar-hi un nou Significat i la creativitat.
·Capacitat De fer servir un raonament lògic i De procesar la informació.
El psicòleg Robert
Proposa un model d’intel·ligència humana que es compon de tres dimensions: la
Intel·ligència analítica, la pràctica i la creativa.
·La intel·ligència analítica fa referencia a la capacitat De la nostra ment per analitzar i avaluar, per resoldre problemes i per prendre Decisions. Seria la dimensió lógica i pròpiament racional.
·La Intel·ligència pràctica fa Referencia a la nostra capacitat per relacionar-nos amb l’entorn. Significa la Capacitat per modificar allò que ens envolta, adaptar-nos-hi o bé canviar D’ambient. La intel·ligència pràctica sovint implica una activitat social.
·La Intel·ligència creativa és la Capacitat de formular noves propostes, noves solucions als problemes, a partir De les experiencies anteriors.
Distingeix Vuit capacitats o dimensions de la intel·ligència humana:
1
Intel·ligència Logicomatemàtica:
ha
bilitat per Utilitzar el raonament i els nombres. Implica la reflexió lógica i també els Processos de classificació, càlcul, demostració d’hipotèsis i similars.
2
Intel·ligència Lingüística:
habilitat per entendre i Utilitzar les paraules, i domini del llenguatge oral i escrit.
3
Intel·ligència Visuoespacial:
capacitat de reconeixement I reproducció de formes geomètriques i d’orientació en l’esplai.
4
Intel·ligència Interpersonal:
habilitat per Compendre els estats d’ànim de les persones que ens envolten i la capacitat de Moderar-los. És la capacitat social.
5
Intel·ligència Intrapersonal:
habilitat per Conèixer i entendre els propis sentiments i emocions, i per utilitzar-los com a Guía del nostre comportament.
6
Intel·ligència Fisicocinestèsica:
habilitat per Executar moviments físics amb el propi cos amb gràcia i precisió.
7
Intel·ligència Musical:
habilitat per Reconèixer, reproduir i compondre melodies musicals.
8
Intel·ligència Naturalista:
capacitat d’observar, Classificar, distingir i utilitzar els elements i objectes de la natura, ja Siguin minerals, plantes o animals, així com per trobar patrons i models entre Ells.
Teoria de les motivacions segons Maslow
El psicòleg humanista Maslow va elaborar una teoria molt completa sobre les motivacions de les Persones.
Les necessitats de creixement són les propies de l’autorealització. Maslow afirma que aquestes necessitats estan ordenades de manera jeràrquica, és A dir, les primeres s’han de satisfer abans que les restants.
Les necessitats fisiològiques són necessitats que compartim amb els Animals i són clarament imprescindibles per a la supervivència. Són necessitats Purament físiques, sense elements de tipus psíquic.
Les necessitats de protecció i seguretat fan referència a la protecció Davant de perills tant físics com psíquics. Són necessitats fonamentals durant La infància i durant tot el procés de creixement. Maslow destaca la gran Importància de donar seguretat al nen o nena i les conseqüències que això Tindrà en la seva autoestima en el futur.
Les necessitats d’afecte i acceptació fan referència a la pertinença a Un grup: la família, els amics, la classe, un equip esportiu, una entitat Cultural, etc. Aquestes necessitats justifiquen les conductes socials de les Persones.
Les necessitats de valoració són les que fan referència a la cerca de L’autoestima i, per tant, al concepte positiu d’un mateix. L’autoestima Comporta unes relacions més satisfactòries amb els altres i és una mena de Fonament bàsic per a la supervivència psíquica.
Les necessitats d’autorealització es poden definir com la realització De les possibilitats, les capacitats i el talent propis, i també com el Coneixement i l’acceptació plena de la pròpia naturalesa. Maslow exposa aquests Exemples de motivacions d’autorealització: ser més creatiu, conèixer els altres Cada cop més, ser millor fuster, o simplement, ser un bon ésser humà.