Processos cognitius bàsics superiors+aprenentatge, llenguatge

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,52 KB

3.2.5 El psiconàlisi de S. Freud Psicoanàlisi: El desenvolupament fa referència a la constitució del psiquisme de l’individu i/o de la seva personalitat.

Explicaciones dels desenvolupament: -Allò: Satisfer els instints d’una manera immediata. Regeix el principi del plaer.-Jo: controlar la satisfacció de les seves necessitats (principi de realitat)-Superjò-ideal del jo: interiorització de les normes. Funció d’autoobservació, de consciència moral i d’ideal a seguir.

3.3 Les funcions cognitives Impliquen tots els processos relacionats amb l’adquisició de la informació i el processament, transformació, emmagatzematge, recuperació i ús d’aquesta.-Les funcions cognitives bàsiques. Tenen lloc de manera natural i per tant son propies de molts animals. Es pot considerar la memòria, processos d’adquisició, emmagatzematge i recuperació.-Les funcions cognitives superiors. Aquelles que son específiques de l’èsser humà, ja que requereixen un nivell de complexitat elevat. S’hi consideren el pensament i el llenguatge.

3.3.1 la memoria Capacitat de adquirir , retenir i recuperar experiències o simplement Habilitat per recordar informació apresa prèviament.Es divideix en tres procesaos

el procès d'adquissició:  Entrada de la informació al cervell des el medi.

  • L’atencióCapacitat de percebre informació d’un estímul concret.-Atenció voluntària: Dirigeix cap a un objecte o situació determinats. -Atenció involuntària: Dirigeix cap a un objecte o situació sense que hi hagi un propòsit.-Factors interns: influiran en l’atenció que presti als estímuls -Factors externs: o relatiu als estímuls i la capacitat d’aquest per captar l’atenció.

  • Percepció

Perquè la percepció es pugui exercir entre la multiplicitat de sensacions que es reben de l’entorn, es necessita l’atenció.


Entradas relacionadas: