Principis pedagògics i teories d'aprenentatge clau
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,55 KB
Principis pedagògics i teories d'aprenentatge
Quin dels principis següents no pertany a l'escola tradicional?: C.- L'alumne esdevenia un simple receptor de coneixements.
La creació de la primera llar d'infants o kindergarten és obra de: b.- F. Frobel.
Albert Bandura és el màxim exponent de: d.- La teoria de l'aprenentatge social.
Els Moviments de Renovació Pedagògica (MRP) al nostre país van arribar a l'apogeu en: c.- els anys 70, arran del final del franquisme i la transició.
L’aprenentatge per descobriment és representat per: a.- J.S. Bruner.
Els tallers i la realització de projectes són opcions metodològiques que va potenciar: a.- C. Freinet.
L’escola moderna (incorrecta) c.- Va ser impulsada per catedràtics expulsats de la universitat per negar-se a seguir els dogmes oficials.
La capacitat autònoma de desenvolupament i el moviment lliure són principis pedagògics proposats per: c.- E. Pikler.
L’autor que defensa que els nens han de construir el seu coneixement a través del descobriment és: b.- J. Bruner.
Els centres d'interès constitueixen un mètode d’ensenyament creat per: c.- O. Decroly.
El paper del mestre a l’escola nova és el de (incorrecta): d.- organitzador i transmissor de coneixements.
L'estadi d’intel·ligència sensoriomotriu de Piaget ocupa aproximadament: d.- dels 0 als 2 anys.
El conductisme explica l’aprenentatge a través de: d.- les conseqüències que se segueixen de determinats comportaments.
Segons Vygotsky, l’aprenentatge és més efectiu a: b.- la zona de desenvolupament proper.
Quin dels principis següents no pertany a l’escola nova?: RESPOSTA.
Aprenentatge segons Vygotsky
L'aprenentatge per mediació incideix en l'ajuda que proporciona una altra persona, en el moment oportú, perquè l'aprenentatge sigui eficaç.
- Zona de desenvolupament potencial: la persona no és capaç de desenvolupar una activitat per ella mateixa i necessita l'ajuda d'una altra per dur-la a terme.
- Zona de desenvolupament real: la persona ja és capaç d'executar l'activitat de manera autònoma sense necessitat d'ajuda.
- Zona de desenvolupament proper: facilita el pas del nivell potencial al nivell real.
L'experiència de Lóczy - Emmi Pikler
Emmi Pikler va ser una pediatra hongaresa. El 1946 va rebre l'encàrrec de dirigir una institució, situada al carrer Lóczy de Budapest, per a nenes i nens orfes i abandonats menors de 3 anys, a causa dels desastres de la Segona Guerra Mundial. Un dels problemes principals que se'ls presentaven a aquestes criatures era la falta de referents afectius i vincles estables.
- Capacitat autònoma de desenvolupament: parteix de la idea que el nen o la nena té, des del començament de la seva vida, una capacitat autònoma de desenvolupament.
- El moviment lliure: és una conseqüència de l'activitat autònoma.
- El valor d'una relació afectiva privilegiada: la llibertat requereix l'establiment d'una relació sòlida i estable amb la persona adulta de referència, que li proporcioni cures afectuoses i personalitzades, que li donin confiança i seguretat afectiva.