Principis pedagògics i teories d'aprenentatge clau

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,55 KB

Principis pedagògics i teories d'aprenentatge

Quin dels principis següents no pertany a l'escola tradicional?: C.- L'alumne esdevenia un simple receptor de coneixements.

La creació de la primera llar d'infants o kindergarten és obra de: b.- F. Frobel.

Albert Bandura és el màxim exponent de: d.- La teoria de l'aprenentatge social.

Els Moviments de Renovació Pedagògica (MRP) al nostre país van arribar a l'apogeu en: c.- els anys 70, arran del final del franquisme i la transició.

L’aprenentatge per descobriment és representat per: a.- J.S. Bruner.

Els tallers i la realització de projectes són opcions metodològiques que va potenciar: a.- C. Freinet.

L’escola moderna (incorrecta) c.- Va ser impulsada per catedràtics expulsats de la universitat per negar-se a seguir els dogmes oficials.

La capacitat autònoma de desenvolupament i el moviment lliure són principis pedagògics proposats per: c.- E. Pikler.

L’autor que defensa que els nens han de construir el seu coneixement a través del descobriment és: b.- J. Bruner.

Els centres d'interès constitueixen un mètode d’ensenyament creat per: c.- O. Decroly.

El paper del mestre a l’escola nova és el de (incorrecta): d.- organitzador i transmissor de coneixements.

L'estadi d’intel·ligència sensoriomotriu de Piaget ocupa aproximadament: d.- dels 0 als 2 anys.

El conductisme explica l’aprenentatge a través de: d.- les conseqüències que se segueixen de determinats comportaments.

Segons Vygotsky, l’aprenentatge és més efectiu a: b.- la zona de desenvolupament proper.

Quin dels principis següents no pertany a l’escola nova?: RESPOSTA.

Aprenentatge segons Vygotsky

L'aprenentatge per mediació incideix en l'ajuda que proporciona una altra persona, en el moment oportú, perquè l'aprenentatge sigui eficaç.

  1. Zona de desenvolupament potencial: la persona no és capaç de desenvolupar una activitat per ella mateixa i necessita l'ajuda d'una altra per dur-la a terme.
  2. Zona de desenvolupament real: la persona ja és capaç d'executar l'activitat de manera autònoma sense necessitat d'ajuda.
  3. Zona de desenvolupament proper: facilita el pas del nivell potencial al nivell real.

L'experiència de Lóczy - Emmi Pikler

Emmi Pikler va ser una pediatra hongaresa. El 1946 va rebre l'encàrrec de dirigir una institució, situada al carrer Lóczy de Budapest, per a nenes i nens orfes i abandonats menors de 3 anys, a causa dels desastres de la Segona Guerra Mundial. Un dels problemes principals que se'ls presentaven a aquestes criatures era la falta de referents afectius i vincles estables.

  • Capacitat autònoma de desenvolupament: parteix de la idea que el nen o la nena té, des del començament de la seva vida, una capacitat autònoma de desenvolupament.
  • El moviment lliure: és una conseqüència de l'activitat autònoma.
  • El valor d'una relació afectiva privilegiada: la llibertat requereix l'establiment d'una relació sòlida i estable amb la persona adulta de referència, que li proporcioni cures afectuoses i personalitzades, que li donin confiança i seguretat afectiva.

Entradas relacionadas: