Principis d'aprenentatge i programes de reforç

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,13 KB

  • Latència de resposta:

    temps transcorregut entre la presentació d’un estímul i l’inici de la resposta.
  • Taxa de resposta:

    quantitat de respostes per unitat de temps.
  • Programes de reforç:

    • Interval fixe:
      el reforçament es produeix per la primera resposta correcta després d'un període fixe de temps transcorregut.
    • Interval variable:
      el reforçament es produeix després d'un període de temps que varia entre reforç i reforç.
    • Raó fixa:
      el reforçament es produeix després d'un conjunt de respostes no reforçades.
    • Raó variable:
      el reforçament es produeix després d'un conjunt de respostes no reforçades, però la quantitat d'elles varia entre reforç i reforç.
  • Adquisició:

    observació d'un model i reconeixement dels trets característics d'una conducta.
  • Retenció:

    emmagatzemament de les conductes model en la memòria del subjecte.
  • Execució:

    reproducció d'una conducta apresa quan es preveu que portarà conseqüències positives.
  • Conseqüències:

    retroalimentació a partir de les conductes imitades: reforçament o extinció.

Tipus d'aprenentatge

Autors

Principi d'aprenentatge

Pavlov, WatsonCondicionament clàssic: l'associació continuada d'un estímul neutre a un altre d'incondicional.
SkinnerCondicionament operant: l'associació de resultats agradables o desagradables a una determinada conducta.
KöhlerAprenentatge per insight: la reorganització sobtada de les dades perceptives permet una solució novadora de un problema.
BanduraAprenentatge social, observacional o vicari: l'observació de la conducta d'altres i l'execució reforçada pel reconeixement social que genera.
Ausubel, Bruner, VygotskiAprenentatge constructiu: la capacitat dels individus d'aprendre a partir del que ja saben, ja sigui per descobriment o per assimilació comprensiva.

Entradas relacionadas: