Principis d'aprenentatge i programes de reforç
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,13 KB
Latència de resposta:
temps transcorregut entre la presentació d’un estímul i l’inici de la resposta.Taxa de resposta:
quantitat de respostes per unitat de temps.Programes de reforç:
Interval fixe:
el reforçament es produeix per la primera resposta correcta després d'un període fixe de temps transcorregut.Interval variable:
el reforçament es produeix després d'un període de temps que varia entre reforç i reforç.Raó fixa:
el reforçament es produeix després d'un conjunt de respostes no reforçades.Raó variable:
el reforçament es produeix després d'un conjunt de respostes no reforçades, però la quantitat d'elles varia entre reforç i reforç.
Adquisició:
observació d'un model i reconeixement dels trets característics d'una conducta.Retenció:
emmagatzemament de les conductes model en la memòria del subjecte.Execució:
reproducció d'una conducta apresa quan es preveu que portarà conseqüències positives.Conseqüències:
retroalimentació a partir de les conductes imitades: reforçament o extinció.
Tipus d'aprenentatge
Autors | Principi d'aprenentatge |
---|---|
Pavlov, Watson | Condicionament clàssic: l'associació continuada d'un estímul neutre a un altre d'incondicional. |
Skinner | Condicionament operant: l'associació de resultats agradables o desagradables a una determinada conducta. |
Köhler | Aprenentatge per insight: la reorganització sobtada de les dades perceptives permet una solució novadora de un problema. |
Bandura | Aprenentatge social, observacional o vicari: l'observació de la conducta d'altres i l'execució reforçada pel reconeixement social que genera. |
Ausubel, Bruner, Vygotski | Aprenentatge constructiu: la capacitat dels individus d'aprendre a partir del que ja saben, ja sigui per descobriment o per assimilació comprensiva. |