Pla de prevenció de riscos laborals
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,47 KB
Pla de prevenció de riscos laborals: és un document aprovat per la direcció de l’empresa que n’estableix.
La política de prevenció,
Recull la normativa.
La reglamentació i els procediments operatius->Defineix objectius, assigna responsabilitats, assigna funcions als diferents nivells jeràrquics de l’empresa.
Instruments de pla de prevenció:
Avaluació de riscos: Iniciar amb la identificació dels riscos, Valoració de la magnitud dels que no s’han pogut evitar, obtenir la informació necessària per tal que l’empresari adopti les mesures preventives oportunes, posada en marxa.
L’avaluació dels riscos es realitzarà i revisarà obligatòriament.
Es realitza en diferents etapes.
Procés: Anàlisi del risc a través d’un check-list, Estimació del risc (Lleugerament danyós-LD), Danyós (D), molt danyós (MD), estimació de la probabilitat (BAIXA, MITJANA I ALTA), prioritzaació de l’actuació.
Planificació de l’acció preventiva: Adoptar les mesures necessàries per eliminar, controlar o reduir aquests riscos, establint un ordre de prioritats d’actuació.
Principis d’acció preventiva: Evitar els riscos, Avaluar els riscos que no es puguin evitar, Substituir el que sigui perillos, Planificar la prevenció, Adoptar mesures que anteposin la protecció col·lectiva a la individual, Instruir adequadament el personal.
Si a través dels controls periòdics previstos es detecta que les activitats de prevenció, planificació i adoptades per l’empresa no compleixen els objectius previstos, s’hauran de modificar.
Per organització de l’acció preventiva l’empresari pot elegir alguna de les modalitats següents:
Assumpció personal per l’empresa (petites empreses): -10 treballadors i les activitats desenvolupades presentin baixa perillositat.
Designació de treballadors: L’empresari podrà designar un o diversos treballadors per ocupar-se de l’acció preventiva. Els treballadors es dediquen a desenvolupar la seva feina i tenen unes hores assignades per complir la prevenció de riscos.
Servei de prevenció propi (un despatx/empreses grans): L’empresari ho farà quan concorri algun dels supòsits. +500 treballadors.
Servei de prevenció aliè (pots treballar per més gent): EX mutua.
Servei de prevenció mancomunat (s’ajusten les empreses i només tindrà una prevenció): Quan diverses empreses pertanyin a un mateix sector productiu o desenvolupin les seves activitats en un mateix edifici o una mateixa àrea geogràfica determinada, podrà tenir un servei de prevenció comú.