Pavelló Alemany de Mies van der Rohe: Anàlisi Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,28 KB

Anàlisi del Pavelló Alemany de Mies van der Rohe

Introducció

Per analitzar l'obra d'art "Pavelló Alemany", primer de tot faré una fitxa tècnica on diré la cronologia de l'obra, la tipologia, el material, les mides, el tema, l'autor, la localització actual i l'estil al qual pertany. Seguidament faré el context cronològic, històric i cultural de l'obra. En tercer lloc, faré un anàlisi formal de l'obra on parlaré de les característiques que té l'obra de l'estil esmentat. En quart lloc, parlarem del contingut i significació de l'obra. Esmentarem també la seva funció. Finalment, parlarem dels models d'influències de l'obra.

Fitxa Tècnica

  • Autor: Ludwig Mies van der Rohe (1886 – 1969)
  • Cronologia: 1929
  • Estil: Modern, funcionalista, racionalista
  • Tipologia: Pavelló d'exposició
  • Materials: Marbres de colors, travertí, vidre, ònix daurat i acer
  • Localització: Barcelona

Anàlisi Formal

Vuit pilars cruciformes i molt prims, fets d'acer inoxidable, són els encarregats de suportar l'edifici. D'aquesta manera, els murs no han de fer la funció de càrrega.

Espai exterior

El Pavelló està aixecat sobre un podi, accessible per mitjà d'una petita escala i que també porta a la piscina, la qual és de planta rectangular i està situada a l'esquerra de la plataforma. L'edifici presenta un predomini de la línia horitzontal, amb un perfil molt baix i llarg. L'espai és centrífug, és a dir, es va desplegant a la vista. La coberta del Pavelló Alemany és també molt plana i horitzontal, i sobresurt de l'estructura inferior per un costat, ja que per l'altre deixa al descobert un pati amb un petit estany i una escultura.

Espai interior

La planta del Pavelló és lliure i els seus murs només tenen la funció de delimitar espai. Són de marbre o de vidre.

Crida molt l'atenció la relació entre interior i exterior, no hi ha una delimitació clara, no hi ha cap espai tancat totalment.

Estil: La Bauhaus

L'escola de Bauhaus va ser fundada el 1919, i va ser un dels corrents amb més influència de l'arquitectura moderna. Les seves propostes i declaracions d'intencions participaven en la idea que calia fer una reforma dels ensenyaments artístics, per tal de crear una base per a la transformació de la societat de l'època.

L'arquitectura d'aquesta escola segueix la màxima funcionalista de "la forma segueix la funció".

Significat i Funció

Significat: El pavelló anunciava les noves formes de l'arquitectura moderna i racional.

Funció: Acollir la recepció oficial dispensada al rei Alfons XIII per les autoritats alemanyes i per mostrar al món els avenços del país germà.

Integració Urbanística

Contrasta molt amb els edificis de la mateixa Exposició, com el MNAC.

Models i Influències

Mies van der Rohe segueix els principis de l'arquitectura funcionalista iniciada a l'escola de Chicago, per Louis Sullivan.

Aquest corrent arquitectònic va tenir la seva continuïtat a Alemanya amb els edificis de Walter Gropius i a França amb Le Corbusier.

Entradas relacionadas: