El paper del curador en l'era de la sobrecàrrega d'informació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,66 KB

El paper del curador

És triar, escollir i presentar.

Bhaskar curar és

Realitzar actes de selecció i arranjament (però també refinar, reduir, exhibir, simplificar, presentar i explicar) per afegir valor.

La sobrecàrrega d'informació

Hi ha hagut un canvi de 150 anys ençà caracteritzat per l'augment i a conseqüència de la Revolució Industrial.

El concepte de creativitat

Del Romanticisme: la creació del no-res, però en un pon que peca de sobreinformació, el valor de triar és tan important com el d'afegir-ne. Koestler proposa considerar creativitat també al fet de sintetitzar idees ja existents. El Renaixement, en canvi, no va de crear del no-res sinó de reavaluar a partir d'eines com la filologia.

S. XX → trencament. S.XXI → mira d'entendre el passat: "standing on the shoulders of giants".

La creativitat no com a il·luminació del no-res sinó com l'acte d'afegir valor i també de llevar-ne.

Efectes de la cura:

Refinar, simplificar, explicar i contextualitzar.

Maria Popova

Diu que l'art de la cura no se centra en les peces individuals sinó en com eixes peces encaixen amb altres, quina història conten en ser col·locades les unes al costat de les altres i quina declaració fa sobre la cultura i el món el context que creen.

Tipus de cures:

→ Thick curation: humà: intensa, conscient, detallada, personal.

→ Thin curation: algoritme: menys personal.

Moltes situacions necessiten cura: Spotify, Amazon, curador d'empreses [analitzar-les per apostar], botigues, ciència i humanitats [llibres de paper > digital]

Entradas relacionadas: