Nom dels cossos geometrics

Enviado por Chuletator online y clasificado en Matemáticas

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,18 KB

Materials manipulables:


Un material manipulatiu és Tot aquell recurs que s’utilitza com a recolzament en L’ensenyament amb la finalitat de facilitar o estimular L’aprenentatge. Estructurals (recursos educatius comercialitzats. Son materials manipulatius creats pel propi mestre amb una finalitat educativa i estan concebuts explícitament per treballar les mates). No estructurals (Materials existents portats dins l'aula com a recurs manipulatiu en un moment donat. Objectes de la vida quotidiana.. No son concebuts per fer matematiques). Funcions: 1 generar nocions o conceptes. 2 potenciar capacitats o competencies matematiques- 3 practicar i consolidar allo que ja sha apres. 

ETAPES APRENENTATGE: a)

Etapa manipulativa lliure:

Alumnes Toquen, experimenten, proven s'equivoquen amb el material preparat. El temps de familiarització depen del curs, del nivell, del Material.Exemple: Policubs b)

Etapa Manipulativa guiada:

Proposar situacions per resldre. Exemple: Cnstruir una forma Concreta, contruir un cub... C) 

Etapa D'expressió oral

: Una vegada acabada la tasca de manera manipulativa, fer una Explicació del que ha passat oralment... D)

Etapa Gràfica

: Fer Una representació gràfica d'allò viscut: serveix per reforçar el Que s'ha treballat. Exemple: taules de multiplicar, cubs e) 

Etapa Simbòlica:

Possibilitat De substituir una acció o objecte per un símbol. Neix l'abstracció I la conceptualització. Poden “imaginar-se” els conceptes i Pensar en les propietats 
MATERIALS:

REglets numèrics:

Són Uns llistonets de fusta de colors que representen els 10 primers Nombres naturals, els seus quadrats i els seus cubs. Les seves Magnituds són una expressió realista de les quantitats, amb la Característica que no estan marcades les unitats que les formen.

Utilitat:

Veure Les quantitats, per després poder-les imaginar. Afavorir El coneixement dels nombres i l'estimació realista de les Quantitats. Treballar La base decimal de numeració, tot potenciant la seva comprensió. Experimentar I descobrir relcions entre els nombres, els seus quadrats i els cubs

Panell numèric:


Utilitat


:Permet Una visió molt completa de la sèrie dels nombres naturals fins al 100, amb les seves repeticions en l’escriptura seguint les desenes, I també altres regularitats.Aquesta Visualització, facilita una correcta imaginació i comprensió dels Nombres fins al 100.Bloc: Nombres i operacions

Policubs


Són peces cúbiques de plàstic que es poden unir entre se per diverses cares. 

Utilitat:

Visualització Dles cossos en l'espai, projeccions planes, càlculs referents a Aquests cossos: àrees laterals, arestes, volums...

Pentonims:


És una peça formada per cinc quadrats iguals, units pels seus costats. 12 pentonims diferents.

Utilitat:

Trencaclosques, per Exemple, construcció de rectangles de diferents dimensions. Estudi de simetries.Estudi dels Enrajolaments. Recompte de pece o Configuracions

Cossos geomètrics emplenables:


Set de 15 cossos geomètrics que es poden obrir per poder emplenar el seu interior amb diferents materials. 

Utilitat;

Comparació de Capacitats.Relació entre els Diferents volums.Estudiar les seccions Dels cossos geomètrics.

Baldufes de probabilitat:


cos Que pot girar sobre una punta sobre la qual es situa al seu Centre de gravetat.Bloc: Probabilitat i Estadística. 

Utilitat:

Treballar Experiències d’atzar.Reflexionar sobre situacions d’atzar.Parlar de succesos més probables i menys probables que altres. Estudiar Les simetries i les regularitats en figures a partir de la Construcció de ruletes.

Blocs lògics:


Treballar La lògica en els següents nivells. Classificacions de les peces.Cercar semblances i diferències.Relacions per qualitats i correspondències. Jocs de reconeixement d'atributs





Entradas relacionadas: