Mugimendu jolasak
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en vasco con un tamaño de 22,26 KB
Zer da mugimendua?
Bizitza psikikoaren froga, Espazioan
Lekualdaketa, Jardueraren euskarria2. Zenbat forma ditu
Mugimenduak?Pasiboa:
kanpo-indarren menpekoa garrantzitsuena
Grabitatea da.Umeak
Konpentsatzeko edo berriz orekatzeko bigarren
Mailako erreakzioak baino ezin ditu sortu. Ornodunen segidan aspaldi-aspaldikoa
Den aparatu batek erregulatzen ditu mugimendu horiek, eta jaio aurretik ere
Ikus daitezke gizakiarengan.
Lekualdatze aktiboa:
Guk geuk
Gure gorputza kanpoko munduan mugitzea (lokomozioa) edo guk geuk objektuak
Mugitzea (oratzea)
Gorputz-atalak bereiztean datza. Jarrera-erreakzioak dira.
Hots, gure gorputzaz kontziente izatea.
Zein da mugimenduaren organoa?Eta Bere funtzioak?
Muskulatura ildaskatua.: funtzio klonikoa:
Muskulua
Aldi berean
Uzkurtzea edo luzatzea, gorputz-atalaren lekualdatzea eta mugitzea dakarrena.
Funtzio Tonikoa
Muskuluan dena delako tentsio- maila mantentzeaZer da tonu
Muskularra? Zeri dago lotua tonua?
Muskuluan dena delako tentsio-maila bat
Mantentzen duena da. Tonua da mugimendua gelditzen denean
Mugimenduak muskuluari emandako forma mantentzen
Duena.Tonuakmugimenduari laguntzen dio, aurkitutako erresistentzien araberako
Ahaleginari eusteko, baina mugimendutik bereizi eta jarrera egonkorra, hau da,
Gelditasuna, bihur daiteke. Tonuak jarrerak osatzen
Dituen bilbea da, eta jarrerak alde batetik: moldatzeari edo hautemate
Itxaroteari daude lotuta eta bestalde bizitza psikokoariZelakoa da jaio
Berriaren mugimendua?
Jaioberriaren mugimenduek muskulu-energiaren deskarga ez-eraginkor hutsak
Dirudite: mugimendu horietan egoki konbinatu gabe nahasten dira erreakzio
Toniko eta klonikoak, espasmoak eta koordinaziorik gabeko keinuen bat-bateko
Etenak, eta une horretan inolako baliorik ez duten automatismoak.
Nola Bilakatzen da haur mugimena “emozioen aldian”?
Umeen premiek, ongizate- edo nahiez-egoerek eragiten dute astintze hori
Guztia. Ingurunerako umearen egoeraren seinaleak dira, eta horren ondorioz
Berarenaldeko esku-hartzea sortarazten du. Halatan, umearen eskakizunen eta
Inguruabarren arabera, geroz eta lotura zehatzagoa ezarriko da. Gauzak horrela,
Umearentzat lehen adierazpen erabilgarria adierazpen-keinuak izango dira;
Oraindik ez da
Ekintzen bidez berarentzat funtsezkoak diren gauzak eskuratzeko gai.Zer
Dira emozioak?
Adierazpide afektibo hutsa da. Emozioak adierazpenerako joera
Du, abian jartzen dituen jarreren eta planten ondorioz.
Zerekin dauka Zerikusirik Wallon-en araberako “aldi” kontzeptua berak?
Ez giza garapenaren Denbora-tarte zehatz bati esklusiboki lotuta dagoelako, baizik eta tarte horretan Ingurunearekiko harreman mota zehatz bat gauzatzen delako.
9. Nola bilakatzen da haur-mugimendua “aldi Sentsoriomotorrean”?
Mugimenduaren eta haren ageriko eraginen arteko lotura estuagoa adierazten Dute, zentzumen-datuak hobeto ezagutzea, eta kanpoko objektuek eragindako Estimulazioak zehatzago eta bereiziago barneratzea dakarrena
10. Zer da erreakzio zirkularra?
Jarduera zirkularra da; batzuetan nahigabekoa den mugimendu baten eraginaz Oharturik, umeak errepikatu egiten duelako, beraien harremanak eta geroago Elkarren arteko aldaketak egiaztatu nahi izango balitu bezala. Umeak nahi Gabe Tolesten du hanka eta gero berriz ere egiten du.
11. Zein maila garatzen ditu jarduera sentsoriomotorrak?
Subjektiboa : Eskua zorizko mugimendu baten ondorioz ikus-eremuan sartu eta Begirada erakartzen duenean; begiradak, orduan, adiadi jarraituko ditu eskuaren Mugimendu eta geldialdiak.
Objektiboa : Begiradak zuzenduko du eskua, eta inguruko objektuetarantz Bideratuko du. Hasieran, gogo-keinuak izaten dira, eta noiz edo noiz alaitasun- edo ezinegon-keinuak. Geroago, ordea, presio-ekintza ukaezina da. Umeak bi eskuak luzatzen ditu objekturantz, biak Batera, orokorrean, eta zehaztasunik gabe oratzen du. Oratze-ekintza ukitzea bihurtzen da, eta Manipulazioa. Hortik aurrera ekintza konbinatuak egiten hasiko da, esku bat Nagusia.
Proiektiboa: Adimen adierazpenen laguntzailea bihurtuko da, horien euskarri Dinamiko edo deskribatzaileaz Baliatuko da; oraindik unean uneko inpresioek menderatu eta hein handiagoan edo Txikiagoan elkarketen jokoari itxita dagoen kontzientziari inposatzeko baliabide bat Eraikiko du. “Aldi proiektiboa” da.
12. Nola bilakatzen da imitazioa lehen haurtzaroan?
Umeak keinuren bat egin, norbaitek Bere aurrean Errepikatu eta umeak berriz erreproduzitzea izaten da.
Norbaitek keinua haurraren haurrean egiten du eta honek errepikatzen du.
Maila are altuagoan, eredua ez dator Unean uneko estimulazioaren eraginaren ondoriozko pertzepzio-bide hutsetik. Umeak nahi duelako egitrn du
13. Zelakoa da Stern-ek proposatutako “eremu hurbila”?, eta Eremu lokomotorra?
Umeek ibiltzen hasi Aurretik, eremu hurbila deitu dion horretara mugatzen direla Dio; alegia, besoaren Luzeraren tamainako eremuari. Aurrerantzean, ordea, umeak berak neur ditzake Tarteak, norabideak alda ditzake, ingurua alda dezake, eta horien guztien artean Jarraitutasuna ezar dezake. Eremu lokomotorra, espazioak bertan Dauden objektuen haratagoko errealitatea, hau da, umeak ibiliaz bere inguruneko Espazioan topa ditzakeen objektuak edo errealitate berria.
14. Nolakoa da hitz egitearen hasierako bilakaera?
Hitzari dagokionez, entzumen-kinestesiaren alderdia bigarren mailara igarotzen Da, oraindik funtsezkoa den arren. Aurrerantzean, hizkuntzaren alderdiak izango Du Ezinbesteko garrantzia garapen psikikoan, aurrerantzean berak jasaten duelako Adimen-faktoreen eraginik handiena.
15. Zergatik da garrantzitsua mugimendua umearen garapenean?
Mugimenduak ez du soilik eragiten umearen garapen psikikoan eta Gainerakoekiko Harremanetan; aldiz, beraren ohiko jokabidean ere eragiten du. Umearen izaeraren funtsezko faktorea da.
16. Zein erreflexu bereziak aipatzen ditu Wallon-ek ohizkoez
Gain? Zein ezaugarriak dituzte eta zeren sorburu dira?
Erreflexu zerbikal ( burua altxatu ) eta labirintokoak ( burua mugitu ) Desagertzen dira jaiotzen garenean , orientazioko ( estimulu batera burua Mugitu ) eta ikerketa ( bultzatu estimulu bat ikertzera ) erreflexuak . Sorburua mundua deskubritzera bultzatzen dute.
1. Zergatik behar du umetxoak beste espezie guztietako kumeek baino askoz Gehiago heldua?
Jaiotzean, haur txikiak ez du heldutasun nahikoa inguruan dituen gauzetan Eragiteko. Hau da, ez du hori egiteko baliabiderik. Beraz, bere premiak eta Desioak inguruko pertsonen bitartez (helduak), lortu behar izaten ditu. Emozioei eta mugimenduei esker, haurrak premia eta desio horiek helduari Jakinarazten dizkio.
2. Nola asetzen ditu umetxoak bere beharrizanak eta nahiak?
Umeak premia eta desioak ditu, inguruko pertsonen bitartez lortzen Dituenak. Hain zuzen, premia eta desio horiek jakinaraztea da beraren lehen Jardun eraginkorra eta une horretako gaitasun psikiko guztiak norabide Horretara bideratuko ditu.
3. Zein faktore psiko-biologikoaren arabera egokitu daiteke jaioberria bere Ingurura?
Jaiotzetik berez mugitzeko ahalmena izan arren, ez da gai leku aldatzeko. Mugimendu begetatiboak: digestioa, bihotzaren mugimenduak… Naturalki , ez Ikasi.
Bizitza sozialerako eta premiak asebetetzen lagunduko dizkiotenak: bere Premiak adieraziko ditu, heldu batek hori asetzen laguntzeko. Hauek muskulatura Ildaskatuarekin egiten ditu.
4. Zein da emozioen sorrera?
Kili-kili tonikoa: Emozio primitiboak kanpo eszitazioen ondorio hutsak dira Eta haiekin sortu eta desagertzen da.
5. Non eta noiz sortzen dira emozioak
Aponeurosietan eta muskulu-txertatzeetan ugariak diren inguruetan, adibidez Toraxaren alboetan. Hau 6 edo 7 hilabeteekin agertzen da.
6. Zein da emozioen mekanismoa? Nola azaltzen da?
Haur bat kanpoko eragileren batek eszitatu eta momentu bat pasatu ostean, Eszitazio horrek anplifikazioa agertzen da, sentsibilitate organikoen eta jarduera tonikoen arteko elkarrekikotasunagatik. Lehen, eszitazioaren ondorioz Jaiotako espasmoak eszitazio handiagoa eragiten du, eta espasmo handiago baten Sorburu bihurtzen da. Bigarren, emozioak aparatu motore osora inbaditu eta bere Ahalmena gainditu ondoren, moduren batean deskargatu egin behar da: barre Zirrarak. Azken, eszitazio tonikoak jarraituz gero, eraginak eskeleto Muskuluetatik erraietako muskuluetara hedatzen da, negar malkoak agertuz.
7. Zer partekatzen dute emozio guztiek?
Emozio guztiek komunean dutena tonu muskularra da eta tonua Sortzeko,kontsumitzeko eta mantentzeko modura mugatu daitezkela da.
8. Zer da plazerra? Eta alaitasuna?
Emozioak dira. Plazerra fereka edo laztanen ondorioa da. Ageriko zein Espasmo intimoak likidatzea eragiten du eta geroko pizgarria izan daiteke: Sentsoriala ( fisikoa ) eta morala ( psikikoa)
Alaitasuna muturreko emozioa da. Tonuaren eta mugimenduaren arteko oreka Zehatz baten eta bien elkarrekiko ekintzaren ondorioa da. Bi alaitasun mota Daude: pasiboa, harmonia goxoa eta inpultso gabekoa; eta aktiboa, keinuen eta Intentsitatearen arteko lehia ematen denan.
9. Zer da haserrea? Zerk sortarazten du normalean? Nola ebazten da?
Haserrea lehen mailako emozioa da. Eszitazioak likidatzeko aukerak Gainditzen dituenean sortzen da. Larregizko fereken plazerra amorrua, asaldura Edo sumina bihurtzen da eta muskuluen (muskulatura ildaskatsuaren) hipertonia Eragiten du. Amorrua inguru pertsonaleko harremanek sorrarazten dute: besteen Nortasunek, beste pertsonen jarrerek eta egoerak gainditzen duenean.
Haserrea mugimenduen bitartez ebatzi daiteke baina mugimendu horiek jarrera Eraskorra dute, gauza bizigabe eta soraioetara bidera daitekeena.
10. Zer da larritasuna? Nola sortu eta bilakatzen da?
Ezinegon intimoa da, pixkanaka harreman bizitzari dagokion kanpoko Eraginekiko axolagabetasunera eta sentikortasun ezara eramaten dueña. Plazerraren aurkakoa. Ezitazioa ebatziz, plazerra baina ebazten ez bada, Sufrimendua. Asperdura, anestesia morala, algofilia ( mina bilatzea) eta Onanismoa.
11. Zer da beldurra? Zein ezaugarri ditu?
Beldurra aurreikuspena eta gure jarrerak gainditzen dituzten ustekabeko Egoeren ondorioz datorren emozioa da, muskulatura ildaskatsuan hipertonia Dakarrena Jarrera hartu eta oreka berreskuratzeko ezintasunari lotuta agertzen Da, eta askotan, espazioko ezinbesteko euskarrien desagerpenagatik ematen da.
Ustekabea estimulagarria ere izan daiteke, automatismo baliagarriak Eragiten ditu. Une horretan beldurraren adierazpenak eta kontzientzia desagertu Egiten dira. Emozioa automatismoari gailentzen zaionean, mugimenduak nahasi Egiten dira,baina arrazoia ez dago hipertonian, hipotonian baizik Muskuluen Lasaitasunak eta dardarak ez diote uzten keinu edo jarrera egoki baten bidez Eragin horri aurre egiten
12. Zer da herabetasuna eta eite erreakzioa? Zein emozioaren antza dute?
Herabetasuna eta eitea, beldurrarekin antzekotasunak.Herabetasuna pertsonen Aurrean ageri den beldurra da ( lotsa ) , Ni-a gainerakoen aurrean jartzean Agertzen den beldurra hain zuzen ere eta eite erreakzioei zuzenean lotuta dago. Eitea pertsona batek besteen aurrean islatzen duena, nahi edo nahi ez. Besteen Presentziak eragiten dituen erreakzioak dira. Beste pertsonak arrisku iturria Ikusteak eragiten du.
13. Zein domeinutik datoz emozioak?, Zeren bidez eskuratzen ditu emozio
Bakoitzak bere berezitasun eta esanahi psikikoa?
Emozioen jatorriaren domeinua jarrera- jarduera dela zehaztu Ondoren, emozioek bizitza psikikoan duten rola aztertzea falta da. Izan ere, orientabide propioa eskaintzen diote, jarrerari lotutako guztiarekin Nahasten direlako; hau da, tonikoa den guztiarekin nahasten direlako, Sherringtonek egindako definizio zabalean: horren baitan, jarrera funtzioen Artean sartzen dira erraietako kontrakzioa guztiak,izaera tonikoa duten Kontrakzioak direlako. Horrelaxe da, erreakzio organikoak eta batez ere zirkulazio Aparatuaren, digestio-hodiaren, maskuriaren, zuntz leunak dituzten errai Guztien uzkurtze-jarduerek parte-hartze garrantzitsua dute emozioen Mekanismoan; hain zuzen, jokabideen eta orekaren muskulu-aparatuan Tonu-aldaketek duten parte hartzearen parekoa. Alabaina, jarreren euren bidez, Emozio bakoitzak bere berezitasun eta esanahi psikikoa eskuratzen du.
14. Zer egiten du tonu muskularrak?
Aurkitutako erresistentzien arabera mugimenduari laguntzen Dio bere ahaleginari eusteko.
Mugimendua amaitu ondoren, muskuluei emandako forma mantentzen du
Jarrera egonkorrean edo gelditasunean bilakatzen da.
Mugimendua egonez gero, gorputz atal bakoitzaren orekaren bidez, euskarria Ziurtatzen du, etapaz etapa mugimenduaren bilakaerari eusten dio, oztopoekiko Erresistentzia dosifikatzen du eta une egokian bultzada izateko prestatzen du.
Tonua mugimendu hutsetik bereizi da, egonkortasun, malgutasun, indar, Aniztasun eta prezisio handiagoa emateko. Baina aldi berean, berari aurka Egiteko gaitasuna ere garatu du, haren ordez jarrera bat ezarriz: gelditasun ez Pasiboa, guztiz aktiboa baizik.
15. Nola erlazionatzen dira jarrera eta errepresentazioa?
Irudikapen bat sortzean parte hartzen dute nozioak eta teknikak, eta horiek Guztiak zibilizazio maila bat eta gizarte gizarte bizitza eskatzen dute. Umeengan gauzek eragiten dioten jarrerekiko menpekotasunean sortzen dela gauza Horien pertzepzioa. Hasiera batean, bere jarreren bidez hartzen du kanpoko Errealitateen kontzientzia. Emozioak, euretariko bakoitzari dagokion jarrera Bereziaren bidez faktore afektiboari txertatzen zaion forma bereizia diren Heinean, emozioek eurek txertatzen dituzte kontzientzia motiboak pertsonaren Jokabidean. Hau da, jatorrian, organismoaren beraren disposizioek eragindako Modelatua da; funtsean, jarduera propiozeptiboa da, jarrera funtzioetatik Eratorria da. Hain zuzen, duela gutxira arte ezagutzen ez ziren jarrera Funtzioetatik. Emozioak jarrera-funtzioen gauzatze mentala dira; Kontzientzia-inpresioak eskuratzen dituzte haietatik.
16. Zergatik gara gizakiok genetikoki sozialak?
Gizarte giroa ingurugiro naturalari gainjartzen zaiolako, gizaki soziala Eta fisiologikoa bat egiten dira. Jaio bezain laster, bestearen presentziaren Beharra daukagu gizakiok, gure behar fisiologikoak gauzatu ahal izateko. Gizakiak funtzio horien bitartez, emozioak garatzen ditu eta horiei esker, Norberaren bizipenen irudikapen antolatua sortzen du.
17. Zein da emozioen zeregina bizi sozialean?
Taldearen barruan lortzen duten erreakzio, jarrera eta sentimenduek Kohesioa ematea , elkarrekiko parte hartzea egotea eta bakoitzak bestea Ulertzea. Bere kabuz bizi irauteko ( premiak eta betebeharrak asetzeko ) gai ez Den haur jaioberriari laguntzea. Jaioberriak adierazpen keinuak egingo ditu Emozioei esker, besteei beharrak erakusteko.
18. Harremanik ba al dago bizitza intelektuala eta bizitza sozialaren Artean?
Bizitza intelektualak gizarte-bizitza eskatzen du. Beraren ezinbesteko Tresnek, hala nola hizkuntzak, giza ingurunea izatea eskatzen dute, ingurune Hori derrigorrezkoa izan baita guztiok tresna erkideak izateko. Hasierako Baldintzen artean dago emozioen bizitza, norbanakoen arteko kontzientzia- Harremanen lehen ingurunea delako. Emozioarekin sortzen da jarduera; eta Jarduera hori ez da dagoeneko ingurunearen estimuluei organismoak zuzenean Ematen dien erantzuna, kanpoko egoerek bultzatuta, aparatu psikomotorearen Egitura plastikoa baizik. Inguruabarren aniztasunaren ondorioz, orotariko Jarrera-sistemetan eta buruko gauzatzeetan bereizten den heinean, Adierazpen-jardueraren abiapuntuan dago, eta ez da zentzumenen jarduera Soilarekin nahasi behar. Izan ere, eskema-, sinbolo-, irudi- eta ideia-eskemen Arteko bereiztasun multzoa gainjartzen dio, errealaren aurrean jarrera Hartzearen premiak bultzatuta.
1. Lehenengo sei hilabetetan nolakoa da umetxoaren jarduera? Zein da garai Honetako lehen ikasketa?
Umearen lehen imintzioak ekintza dinamogenikoak dira, hau da, muskulu eta Ehunen energia ekoitzen duten ekintzak dira, kanpo modua helburutzat ez Dutenak. Gorputz enborraren, besoen eta hanken uzkurdura eta astindurak dira, Eszitazioak iraunez gero, errai- eta arnas- espasmo eta oihu bihur Daitezkeenak.
Etapa honetan dagoen haur baten lehen ikaste motorra orekaren ikastea da Eta horri esker, gorputz atalen mugimenduak beraien artean konbinatzera eta Ikertzera ekintza baliabideak garatzera iritsiko da haurra.
2. Zein harremana dago sentiberatasuna eta mugimenaren artean?
Sentsibilitateari eta mugimenduaren artean menpekotasun estua dago. Sentsibilitateari mugimendua zuzentzea edo gidatzea dagokio, baina haren premia Du zehaztu, definitu eta esanahi objetiboa eskuratzeko. Mugimendu bat egiten Dugunean sentitzen dugunak mugimendu horrekiko jarrera baldintzatuko du.
3. Zein era daude sentiberatasuna objektibatzeko?
Defentsa erreflexuak eta erreakzio afektiboak
Eszitazioa bera
Areagotu eta zabalera lauso eta sakon antzeko batean hedatzen dituen uzkurdurak
Eragingo ditu. (Defentsa erreflexuak: hanka egitea, borroka, haserrea eta
Beldurra batez ere)
Erreakzio/ jarduera zirkularra:
Eszitazioa zehazten duen muskulu doikuntza
Bat da. Inpaktu- puntura bideratutako keinu zehatz batzuk, haren egokitza eta
Kausa egiaztatzeko asmoz.
4. Zein sentiberatasunetik abiatzen da umeren objektibazio lana? Zergatik?
Umearen objetibatze lana sentsibilitate organikotik abiatzen da, hau da, Norbere gorputzetik.
Umearen nahien edo beharren abiapuntua delako, hau da, errealitate Hurbilena eta zehatzena da. Txikiak izanda, ez dute erantzuteko beste Estrategiarik.
5. Zelan garatzen doa ingurunerekiko sentiberatasuna?
Eskuak eta kontaktua, Ezpainak eta mingaina, Soinuak, Jabetze fonetikoak, Datu bisualak.
6. Zein eta zelakoak dira Stern-ek proposatzen dituen espazioak?
Aho espazioa: Ahoa ondo koordinatutako sistema sentsiomotorren egoitza Bakarra da. Beraz, umeak ingurunea ezagutzeko beharrezkoa du.
Espazio hurbila: Besoaren luzeeraren tamaina hartzen duen eremua da.. Begirada eskua jarraituko du. Inpresio bisualak antolatuko dira eta eskuak Gauzak miatzea eragingo du,
Espazio lokomotorra: Umeak bere mugimenduei esker ebatzio duen eremua da, Landa ereamua bihurtuko da. Umearen jarduerari irekita dagoen eremua da. Kasu Honetan, espazioko lekualdaketa emango da. Haurraren espazioarekiko prespektiba Aldatzen joango da.
7. Nola gertatzen da datu sentsorialen batzea?
Objetua subjetuarekiko kanporatze horretan, ikusmenak garrantzi handia du; Izan ere, inpresio guztietatik hortik datozenak dira subjetuaren jardueraren, Muskulu ahaleginaren inpresioen eragin txikiena jasaten dutena. Haien Eginkizuna zentzumenen arteko harremanetarako moneta eskaintzea da, harremanak Direlako funtsezkoak.
8. Zer da jarduera sentsorio-motorea? Nola garatzen da?
Jarduera sentsio-motorea kanpoko munduaren gaineko ekintza da, kontrako bi Norabideetan gertatzen dena. Alde batetik, automatismoak daude, eta beste Aldetik, egoera berrietara egokitzeko jokabideak. Azken hauek asmatzeko haurrak Gaitasun minimo bat behar du.
9. Zer da edozein automatismoa? Eta nola gauzatzen da?
Automatismoa egoera aldakor etegabeetara egokitzen den mugimendu sistema Moldakor eta malgua da. Aurretik dauden mugimenduak desagartzea dakar gauzatzen Ari den ekintzak eskatzen dituen konbinazioak soilik erabiltzeko asmoz. Ekintza Hauek hasiera batean, pentsatuz eta nahita egiten ditugu, hau da, besteengandik Jasotakoagatik egiten ditugu, baina behin berneratuta nahi gabe irteten Zaizkigu; hala nola, ibiltzea.
10. Nola ikasten da automatismo bat? Zein alde dago automatismo naturalen Eta artifizialen artean?
Hasteko, egin beharreko keinua, mugimendua.... Ikusi behar da, hau da, Irudi bidual bat egon behar da. Ondoren, ekintza hori norberak egingo du edo Saiatuko da. Askotan, mugimendua egin ondoren, ekintza barneratu eta azkenean, Pentsatu habe egitea lortuko du.
Automatismo naturalak espeziarenak dira, hau da, gizaki guztiok ikasten Ditugunak; esate baterako, ibiltzea, oratzea... Artifizialak aldiz, ikasteko Teknika ezberdinei esker barneratzen dira eta ez ditugu gizaki guztiok ikasten; Hala nola, dantza, idaztea...
11. Zein da automatismoaren azken-azken emaitza?
Automatismoaren azken emaitza objetuarekin bat egitea da; hau da, Norbanakoak jarduten duen gauzekin bat egiten du. Kanpoko mundua eta Norbanakoaren munduaren arteko mugak ezabatu egiten dira.
12. Nola eraikitzen da kanpoko mundua?
Objetuaren parte hartzea: umearen ekintzak objetuaren ezaugarriekin Zerkusia izango dute.
Subjetuaren jarduna objetuari transferitzea: Gauzak euren Indibidualtasunaren erresistentzia egiten hasteam, indibidualtasun hori bere Jardueraren sentimendura transferitzen da. Objetuaren gainean ezarritako Indarra desberdin banatuta imaginatzen du.
Jarduera espazioan osatu edo integratzea: Aurrera eginiko jarduera, Espazioan integratu beharko da.
Dimentsioak eta orientazioak espazioan: Espazioaren dimentsio eta Orientazioak barneratu.
13. Zein harreman dago ariketa eta heltzearen artean?
Kanpoko munduaren gaineko jardueraren gainean (sentsazioak eta mugimenduak) Egiturak gainjartzen dira, garapenean gero eta konplexuagoak diren multzoetan Ordenatuz.
Nerbio heldutasunarekin loturik
Ariketa hutsak ezin ditu ordezkatu
Pentsamendu eta hizkuntzaren baldintza.
Umea hazten doan heinean, heltzeko joango da, hau da, nerbio sistema Garatuz joango da. Ondorion, ikasi egingo du, eta hori testuinguruaren Laguntzari esker izango da.