Motivació Laboral: Teories, Tècniques i Formació per a l'Èxit

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,3 KB

Motivació Laboral: Teories i Tècniques

  • Autoestima: És la valoració positiva o negativa que cadascú fa de si mateix.
  • Frustració: Estat de tensió emocional que es produeix quan apareix un obstacle que impedeix assolir un objectiu.

Tècniques de Motivació

  • Promoció a la feina
  • Política salarial
  • Bon ambient a la feina
  • Valoració persona lloc de feina
  • Contracte psicològic
  • Clima laboral
  • Automotivació i autoestima

Teories de la Motivació: Procés i Contingut

Teories de Procés

Les teories de procés s’ocupen d’estudiar com es produeix la motivació.

  • Finalitat de Locke:
    • Definir amb precisió i veracitat les fites que es pretenen assolir.
    • Adequar-les als coneixements, les habilitats i les actituds dels treballadors.
    • Procurar que els treballadors acceptin conscientment les fites.
  • Teoria de l'equitat d'Adams:
    • Planteja la teoria de l'establiment de la conducta cap a l'equitat o la justícia laboral.
  • Teoria de l'expectativa de V. Vroom:
    • La probabilitat d'obtenir un nivell determinat d'execució o rendiment.
    • La recompensa que es pot obtenir amb aquest nivell d'execució.
    • La importància que assigni a ambdues coses.

Teories de Contingut

Les teories de contingut posen més interès a trobar el que motiva la persona.

  • Jeràrquica de Maslow:
    1. Fisiològiques: Aliment, descans, protecció contra elements naturals.
    2. De seguretat: Protecció contra possibles privacions perilloses.
    3. Socials: Donar i rebre afecte.
    4. D’estima: Confiança en un mateix.
    5. Autorealització: Desenvolupar les potencialitats pròpies.
  • Bifactorial de Herzberg:
    1. Higièniques: Insatisfacció i no satisfacció: Normes i procediments de gestió de la companyia, relacions amb el supervisor, condicions de treball, sous i salaris, relacions amb iguals, vida privada, seguretat.
    2. Motivacionals: Satisfacció i no satisfacció: Èxit, reconeixement, treball per si mateix, responsabilitat, progrés, creixement.
  • Teoria de les necessitats de McClelland:
    • D'èxit: Impuls per obtenir els millors resultats.
    • D'afiliació: Impuls per establir relacions cordials o estretes.
    • Motivació per a la competència: Impuls per aconseguir l'excel·lència en el treball realitzant tasques d'alta qualitat.
    • Motivació pel poder: Impuls per controlar els mitjans, influir en una persona i modificar situacions.

La Formació Laboral

A - Conceptes i objectius:

  • Autorrealització
  • Satisfacció laboral
  • Més eficàcia en la feina
  • Facilitat d'integració
  • Possibilitat de promoció
  • Més participació a l'empresa
  • Augment de retribucions

B - El pla de formació: metodologia i avaluació.

C - Destinataris i continguts de la formació.

Entradas relacionadas: