Motivació Laboral: Teories, Tècniques i Formació per a l'Èxit
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,3 KB
Motivació Laboral: Teories i Tècniques
- Autoestima: És la valoració positiva o negativa que cadascú fa de si mateix.
- Frustració: Estat de tensió emocional que es produeix quan apareix un obstacle que impedeix assolir un objectiu.
Tècniques de Motivació
- Promoció a la feina
- Política salarial
- Bon ambient a la feina
- Valoració persona lloc de feina
- Contracte psicològic
- Clima laboral
- Automotivació i autoestima
Teories de la Motivació: Procés i Contingut
Teories de Procés
Les teories de procés s’ocupen d’estudiar com es produeix la motivació.
-
Finalitat de Locke:
- Definir amb precisió i veracitat les fites que es pretenen assolir.
- Adequar-les als coneixements, les habilitats i les actituds dels treballadors.
- Procurar que els treballadors acceptin conscientment les fites.
-
Teoria de l'equitat d'Adams:
- Planteja la teoria de l'establiment de la conducta cap a l'equitat o la justícia laboral.
-
Teoria de l'expectativa de V. Vroom:
- La probabilitat d'obtenir un nivell determinat d'execució o rendiment.
- La recompensa que es pot obtenir amb aquest nivell d'execució.
- La importància que assigni a ambdues coses.
Teories de Contingut
Les teories de contingut posen més interès a trobar el que motiva la persona.
-
Jeràrquica de Maslow:
- Fisiològiques: Aliment, descans, protecció contra elements naturals.
- De seguretat: Protecció contra possibles privacions perilloses.
- Socials: Donar i rebre afecte.
- D’estima: Confiança en un mateix.
- Autorealització: Desenvolupar les potencialitats pròpies.
-
Bifactorial de Herzberg:
- Higièniques: Insatisfacció i no satisfacció: Normes i procediments de gestió de la companyia, relacions amb el supervisor, condicions de treball, sous i salaris, relacions amb iguals, vida privada, seguretat.
- Motivacionals: Satisfacció i no satisfacció: Èxit, reconeixement, treball per si mateix, responsabilitat, progrés, creixement.
-
Teoria de les necessitats de McClelland:
- D'èxit: Impuls per obtenir els millors resultats.
- D'afiliació: Impuls per establir relacions cordials o estretes.
- Motivació per a la competència: Impuls per aconseguir l'excel·lència en el treball realitzant tasques d'alta qualitat.
- Motivació pel poder: Impuls per controlar els mitjans, influir en una persona i modificar situacions.
La Formació Laboral
A - Conceptes i objectius:
- Autorrealització
- Satisfacció laboral
- Més eficàcia en la feina
- Facilitat d'integració
- Possibilitat de promoció
- Més participació a l'empresa
- Augment de retribucions
B - El pla de formació: metodologia i avaluació.
C - Destinataris i continguts de la formació.