El matrimoni Arnolfini: una obra emblemàtica de Jan van Eyck
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 8,12 KB
El matrimoni Arnolfini
|
|
|
Descripció formal
|
· Làmpada en què només hi ha una espelma i està encesa. És un sol déu i només una llum que ens il·lumina i pot tenir el símbol de la flama de l’amor. · Rosari al costat del mirall. Les peces del rosari són de vidre. Té un símbol de puresa de la dona. · Inclusió en la pintura de dos tipus de fruita: taronges i pomes. Les taronges representen passió per una banda i també riquesa perquè a flandes no hi ha tarongers. És una fruita molt apreciada que s’ha de portar de lluny. Les pomes en canvi, ens recorden al pecat d’Eva. · Les mans. La mà de l’home que recolza la mà de la dona com a símbol d’unió. · Contrasta el vestit de l’home, severitat i elegància. Les sabates en aquest cas permeten adonar-nos que van descalços, és un símbol de divinitat, de cerimònia sagrada. · Apareix un gos, al mig en l’eix de simetria. Representa la fidelitat. · Vestit de la dona que és de color verd. El verd identifica 2 aspectes: esperança i fertilitat. És a la moda l’avoltament que té a la panxa, com a desig de tenir fills. Pentinat característic de l’època. · El color del llit és de passió, de fecunditat, de bon part... En el capçal dels llits hi ha la tècnica de grisalla: utilitzar un sol color i anar-lo variant d’intensitat. Hi ha representada santa Margarida que és patrona de la llar i també un drac que representa el mal. Protectors dels mals esperits. · Signatura que forma part de la pintura com si estigués pintada a la paret. “Jo he estat testimoni d’aquest matrimoni.” · Mirall. A la part superior hi ha Jesús, la mare de déu i Sant Joan. Al voltant del mirall per santificar aquest matrimoni hi ha deu escenes amb detallisme extrem d’aspectes de la vida de Jesús. A la part central Giovani i Giovana i dos personatges més, un dels quals deu ser van Eyck (testimonis del casament). Tanca tota la pintura, sense que sigui oberta.
|
Es basa molt en les miniatures dels evangelis. Experimenta i evoluciona la tècnica de pintura a l’oli. Transcendència: influent en pintors de la seva època com el pintor Lluis Dalmau i influencia el Velàzquez. En un moment Velazquez tanca la pintura posant al mirall un personatge. |