KSHA BATEN EZARKETA: Komunikazio Sistema Bat Ezartzea

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 39,36 KB

1- KSHA BATEN EZARKETA Komunikazio sistema bat ezartzearen helburua da erabiltzailearen bizi kalitatea hobetzea eta aberastea, eguneroko jardueratan parte hartzeko aukera gehiago izaten lagunduko dioten trebetasunak bereganatzearen bitartez: Komunikaziorik lortzen ez den egoera kopurua ahalik eta txikiena izatea.  Komunikatzeko zailtasunak eragiten duen urduritasun, estres eta estutasun egoerak murriztea Komunikazio egoera partekatuen kopurua ahalik eta handiena izatea. Parte hartzeko eta komunikatzeko aukerak hobetzea. Pertsonaren komunikazio zailtasunak eta mugak hobeto ulertzea, nola jokatu jakiteko.  KSHA baten ezarketako prozesuak: Ebaluatzeko eta erabakiak hartzeko prozesuak: Informazioa biltzea Informazioa aztertzea eta diagnostikoa egitea   KSHA hautatzea Esku-hartze prozesuak: Sistemaren ezarpena,    Esku-hartzearen ebaluazioa, Erabiltzailearen jarraipena  Profesionalen esku-hartzea: Profesional espezializatuen eskuhartzea beharrezkoa da , Beharrizanak hautemateko eta baloratzeko, Komunikazio gaitasuna hobetzeko estrategia egokienak diseinatzeko, Disziplina anitzeko taldean lan egiten da: fisioterapia, okupazio terapeuta, logopeda…, Gizarteratzeko goi mailako teknikarien kasuan: Gaitze eta errehabilitazio programetan kolaboratzea, Eguneroko eginbeharretan komunikazio indartuz eta erraztuz, Premia espezifikoak hautematen lagunduz. 2- INFORMAZIOAREN BILKETA  Informazioa lortzeko tresnak: Erabiltzailearen idatzizko dokumentuen bilketa: historial klinikoa, informa psikopedagogikoak…, Elkarrizketak, Behaketa sistematikoa eta zuzenekoa, Biideoan hartutako erregistroak, Proba estandarizatuak edo testak: Test de matrices progresivas de Raven, Escala de madurez mental de Columbia, Inventario de Desarrollo Batelle . Lortu beharreko informazioa: Historia klinikoa, Trebetasunen erregistroa: komunikazioa, zentzumenak (ikusmena, entzumena), motorikoa eta kognitiboa, Interesen eta jarreren erregistroa,  Ingurunearen balorazioa. 4- KSHA-REN HAUTAKETA: Diagnostikoaren orientabideetatik abiatuko gara. Erabiltzailearen eta ingurunearen beharrizanak aztertuko ditugu. Sistemaren ezaugarriak ebaluatzen dira: Sistema handigarria/alternatiboa: (Hizkuntza bai/ez // Hizkuntza errehabilitatu/sortu), Sistema mendekoa/independientea, Sistema laguntzarekin/laguntza gabe Helburua: komunikazioa ahalbidetzea. Erabiltzaileari eta bere inguruneari egokitzeko gaitasuna: KSHA ikastea erabiltzaileak bere gain hartzeko modukoa izango da. Inguruko pertsonek sistema hori ulertu behar dute. Sistema mantentzearen kostua erabiltzaileak edo familiak asumitzeko modukoa izan behar du Aurrerabidearen pronostikoa, KSHA konfiguratzerako orduan kontuan hartu beharrekoak: Hiztegiaren hautaketa: erabiltzailearen komunikazio gaitasuna maximizatzeko, Lagundutako sistemetan kontuan izan beharko dira: euskarri mota, sartzeko elementuak, zeinuen tamainak eta adierazteko bitartekoak.   


5- KSHAren EZARPENA Eskuhartzearen helburuak komunikazioari dagokionean: Jasotako mezuen ulermena,  Ideiak eta edukiak komunikatzen ahalbideratzea. KSHAren ezarpenerako kontuan izan behar dugu: Estrategia orokorrak zeinuen irakaskuntzarako, Nolabaiteko hizkuntza maila duten pertsonentzako estrategiak,  Hizkuntza-aurreko komunikazioa duten pertsonentzako estrategiak,  Ingurunera zuzendutako estrategiak.  6- Ebaluazioa oinarrizko prozesua da, aurrikusitako beharrizanei erantzuten dien eta sistemaren ezarpena ongi egiten ote den egiaztatzea da. Nola egin ebaluaziorako jarraibide bat?  Behaketarako eta erregistrorako jarraibide bat: taula edo dokumentua. Esku-hartzearen helburuak hautatzea: Helburuak hautatu Adierazleak idatzi: behatu daitezkeen kategoriak Balorazio irizpideak: adierazle bakoitzaren neurria hartzeko (arazorik gabe, erraz, zailtasunez, zailtasun handiz, inoiz ez). Esku hartzearen ebaluazioa. 7. JARRAIPENA: Ebaluazio prozesu jarraitu bat da, esku-hartzea epe luzerako eraginkorra izango dela ziurtatzeko eta erabiltzailearen beharrizanetan gertatu daitezkeen aldaketak hautemateko. Jarraipena, ondoan egotea: Ikasitakoa sendotzea, laguntza emanez eta jokabideak indartuz. Sistemaren erabilpena orokortzea komunikazio-egoeratan. Hainbat ingurunetan elkarrizketa normalizatzea, parte-hartzea sustatuz eta jarraibideak eskainiz erabiltzailearekin eraginkortasunez komunikatzeko. Prozesuan sor daitezkeen arazo txikiak konpontzera, bai zeinu sistemari dagokionez, baita laguntza produktuen egokitzapenean. Komunikazio-premietara egokitzea: Komunikatzeko ahalmenak hobera edo okerrera egin dezake: Berrikusi hiztegia,  Berrikusi sarbidea, Berrikusi euskarri mota. Solaskideei zuzendutako 3 estrategia:  Erabiltzailearen aurrez aurre kokatzea haren ahoa eta aurpegierak hobeto behatzeko.  Begiradari eustea, ulertu izanaren seinaleak ematea («bai» «mmm» eta abar), eta arreta mantentzea diskurtsoa amaitu arte.  Ahots-tonu samurra erabiltzea eta oihuka edo ahots ozenez ez aritzea. Pertsonari galdetzea ea hitz bat edo esaldi bat asmatu edo amaitu nahi duen.

Bwn+CQxE8OwoAAAAAElFTkSuQmCC

Entradas relacionadas: