Iniciativa, Creativitat i Pla d'Empresa per a Emprenedors

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,47 KB

Iniciativa

L'empresari, amb la iniciativa, és l'iniciador d'un projecte que tindrà repercussió econòmica i social.

Una persona té iniciativa quan:

  • Preveu les dificultats que es poden generar, pot identificar un obstacle o bé entreveure les oportunitats que puguin sorgir.
  • Actua desenvolupant activitats encaminades a donar solució a les dificultats, salvar els obstacles i aprofitar les oportunitats.
  • Intervé amb rapidesa i decisió davant de qualsevol contratemps.

Creativitat

Es pot definir la creativitat com la potestat que es té per crear.

Es pot caracteritzar la creació com:

  • La capacitat que té una persona per generar idees.
  • La manera de pensar de les persones creatives.
  • Un tret de la personalitat intangible i no mesurable.

Innovació

La innovació és emprar el coneixement per crear o millorar productes, serveis o processos per tal que l'empresa aconsegueixi un major èxit al mercat.

L'Emprenedor

La persona emprenedora identifica oportunitats de mercat, dirigeix els recursos necessaris cap a l'èxit d'aquestes oportunitats i inverteix tots els seus esforços a aconseguir-ne els fruits més grans.

L'empresari emprenedor és aquella persona que té una idea de negoci i és capaç de:

  • Detectar i aprofitar les oportunitats que se li presenten.
  • Reunir els recursos adequats per executar-la.
  • Posar-la en funcionament.

La Cultura Emprenedora

La cultura emprenedora comprèn el conjunt de qualitats, creences, hàbits, coneixements i destreses, tant innates com adquirides, que comparteix un grup de persones per tal d'emprendre un projecte.

Elements de la cultura emprenedora:

La persona emprenedora és singular des del punt de vista de les seves creences, valors, idees, actituds... La societat que participa en qualsevol dels projectes emprenedors adquireix importància, ja que l'emprenedor ha de comptar amb el seu suport per a l'execució i perquè reverteixi en beneficis. Una societat emprenedora és creativa.

La Idea de Negoci

La idea és el fonament principal que inicia el projecte empresarial.

Requisits d'una bona idea de negoci:

  • Les persones implicades en el projecte han de tenir formació i coneixements del sector empresarial que desenvoluparan.
  • La idea ha de ser realitzable, és a dir, que pugui convertir-se en realitat a nivell tècnic i empresarial.
  • Ha de ser viable econòmicament, per tal de compensar la inversió econòmica.

Fonts on es poden originar idees:

  • Una sèrie de necessitats insatisfetes.
  • L'experiència i el coneixement del sector.
  • La formació acadèmica adquirida.
  • Que hi hagi un forat al mercat.
  • L'observació dels canvis i tendències de la societat.
  • Les noves tecnologies poden ser una font important d'idees.

Qüestions per a l'anàlisi de la idea del negoci:

  • Els motius que han originat la idea i la possibilitat que sigui reeixida.
  • Els principals atributs i característiques del producte o servei, així com les necessitats del mercat que es desitja satisfer.
  • L'avantatge competitiu que tingui el producte o servei.

El Pla d'Empresa

És un document en què es descriu una oportunitat de negoci, se n'analitza la viabilitat i s'exposen les estratègies perquè aquest pla es converteixi en una realitat empresarial.

Al pla ha de figurar:

  • Els coneixements que tingui l'emprenedor sobre l'activitat que es desenvoluparà.
  • Els clients als quals va dirigit.
  • La seriositat i la rendibilitat del projecte.

En el pla cal estudiar:

  • La idea del projecte.
  • Les empreses competidores.
  • Les accions de màrqueting que es desenvoluparan.
  • L'organització de l'empresa.
  • Les infraestructures necessàries per dur a terme l'activitat empresarial.
  • La situació economico-financera que garanteixi la rendibilitat i la viabilitat del pla.

Apartats del pla d'empresa:

  1. Introducció
  2. Promotors del pla
  3. Descripció dels productes/serveis
  4. Pla de producció
  5. Anàlisi del mercat
  6. El pla de màrqueting
  7. Organització i recursos humans
  8. Pla d'inversions
  9. Previsió del compte de resultats
  10. Finançament del pla
  11. Valoració del risc

Entradas relacionadas: