Inclusión e Atención á Diversidade: Retos e Posibilidades

Enviado por Chuletator online y clasificado en Electricidad y Electrónica

Escrito el en gallego con un tamaño de 2,84 KB

Inclusión

A orixe da idea de inclusión sitúase no foro internacional da Unesco, que marcou as pautas no campo educativo no evento celebrado en Jomtien, Tailandia, en 1990, onde se promoveu a idea dunha educación para todos, satisfacción das Necesidades Básicas de Aprendizaxe, cuxo propósito é desenvolver o benestar individual e social das persoas a través da Educación Formal. A resolución de Salamanca xeneraliza a inclusión como principio central que guía a política e a práctica da construción dunha educación para todos.

Obstáculos

  1. Sociedade excluínte que rodea á escola e ás familias.
  2. Precariedade da educación no noso país.
  3. Fallos na formación inicial e continua dos docentes e profesionais que atenden aos alumnos con NEE.
  4. Dificultades de concepto, planeamento, implementación e avaliación dos currículos.
  5. Excesivo número de alumnos nas clases.
  6. A implementación, nas escolas, de adaptacións curriculares menos significativas (como os cambios non só na estrutura física), deixando a un lado os verdadeiros cambios, máis profundos e que requiren que haxa un involucro da institución como un todo.
  7. Exceso de lecturas e traballos académicos sen organización dun sistema de apoio, sobre todo a nivel de 3º grao.

Posibilidades

  1. Iniciativas que fomenten a colaboración e comunicación entre as persoas implicadas na inclusión.
  2. Desenvolvemento das políticas que contemplen de forma efectiva a inclusión.
  3. Integración dos alumnos na construción de propostas pedagóxicas.
  4. Aplicación da diversificación metodolóxica nas escolas.
  5. Divulgación de experiencias de éxito na área, incentivando o intercambio de experiencias.
  6. Fortalecemento dos procesos de colaboración entre os alumnos que, ao auxiliar aos compañeiros, estarán aprendendo.
  7. Amplias discusións sobre paradigmas e procedementos de avaliación, fronte aos do cadro “dificultades de aprendizaxe” que atopamos nas escolas.
  8. Ter en conta a visión das persoas con NEE.

Atención á Diversidade

A atención á diversidade é un dos grandes retos do sistema educativo, xa que necesita o axuste da intervención ás necesidades do alumnado para garantir unha educación de calidade. Isto implica que os centros e o profesorado deberán realizar unha reflexión e un traballo de estrito e de gran esforzo. Por outra parte, entendemos por diversidade as diferenzas que poden presentar o colectivo da aula. Estas diferenzas implican a aparición de situacións de aprendizaxe diferentes ás que o sistema educativo debe dar resposta. Á súa vez, esta heteroxeneidade favorece un ambiente de aprendizaxe dentro da aula que non só se limita ao ámbito académico, senón que implica a transmisión de valores entre os alumnos.

Entradas relacionadas: