Història del cinema de comèdia: dels germans Marx a Woody Allen
Enviado por Chuletator online y clasificado en Música
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,31 KB
Comèdia dialogada-Cinema sonor(1927)
Màxims representants germans Marx Abbot i Costello.
Germans Marx
Cinc membres Groucho, Harpo, Chico, Zeppo i Gummo. Dedicats principalment a la música, passant-se al gènere de la comèdia, anys 20, obres curulles d'una i estrany amb component d'improvisació.
Contracte Paramount Pictures (Els quatre cocos 1929) (Conflicte dels germans Marx)
Abbot i Costello-1940 Universal Studios pel·lícula One Night in the Tropics.
Woody Allen
Amb control absolut del seu treball, llibertat d'escriure i dirigir una pel·lícula, controlar tota la fase de producció i campanya publicitària.
Temes
Sexe, la mort i el judaisme. Satíriques descripcions de personatges neuròtics urbans.
Entre la comèdia i el drama, amb la qual es va portar l'Oscar amb Annie Hall.
Nova York
Escenari en el qual es desenvolupen les seves pel·lícules.
La música
Afició al jazz dominant a les bandes sonores dels seus films.
Humor, riure per no plorar. Pel·lícules dramàtiques sense un sentit tràgic de la vida, humor pobre, superficial.
L'última nit de Boris Grushenko. Parla de l'amor i de la mort en clau còmica, no ho aconsegueix.
'Bienvenido Mr Marshall' de Luis García-Berlanga. Pel·lícula espanyola de 1957. Crítica a la societat espanyola de l'època, el poder representat per l'alcalde, veu a Estats Units com uns déus.
Slapstick
Subgènere de la comèdia: origen Estats Units 1910, accions de violència física de forma exagerada sense aconseguir un dolor real i buscant la farsa.
Mack Sennett. Director propietari de Keystone (humor basat en caigudes i bufetades). Descobreix a Charlie Chaplin. Hal Roach 1912 contra Keystone, fent humor més reposat.
Charlie Chaplin
The Imigrante. Imigrant europeu traslladat a USA, a la recerca de una vida millor.
Gran Dictador 1940. Final de la Primera Guerra Mundial, país governat per Asolfo Hynkel.
El slapstick de Charlot. Gags físics, expressions, patacades, caigudes.
La pel·lícula coral
Tipus de cinema on la tensió narrativa es divideix en diversos personatges fent que no hi hagi un protagonista únic a l'obra. Pel·lícula: Robert Altman. Principals pel·lícules corals: 21 gramos, Airbag, Amores perros, Babell.
Buster Keaton 1920
Sense rompre l'equilibri narratiu, desenvolupa un personatge que és paradigma, sense riure ni plorar, que lluita contra els elements més insòlits.
Les tres edats 1923. Recerca de la més pura espontaneïtat.
El maquinista de la general 1926. Fets que van succeir durant la guerra civil dels Estats Units, un esforç en la producció moda de roba fisionomia és escenes de batalla.
Comèdia visual, comèdies al cinema mut. Amb la falta del so i el llenguatge parlat feia falta actors amb una gran expressivitat per així ser compresos pels espectadors, Charles Chaplin “Between Showers”. Projecció d'entre 16 i 20 fotogrames per segon, al sonor va a 24 creant una sensació d'acceleració.
Buster Keaton-Sherlock Jr (1924) Harold Lloyd. L'home de les ulleres. Les escenes calculant cada segon d'acció amb un estil ràpid i pots que semblava improvisat anant in crescendo.