Hezkuntza Laguntzako Premia Bereziko Ikasleak: Gida
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en vasco con un tamaño de 7,78 KB
Hezkuntza Laguntzako Premia Espezifikoa Behar Dutenen Gida
HEZKUNTZA LAGUNTZAKO PREMIA ESPEZIFIKOA BEHAR DUTEN IKASLEEK ohikoa ez den hezkuntza arreta behar dute (1. HPB, 2. IZE (ikasketa zailtasuna dituztenak), 3. AGHA (arreta galeragatiko eta hiperaktibitatea), 4. Gaitasun intelektual handia dutenak, 5. Hezkuntzan berandu sartu direnak, 6. Desabantailak dituztenak).
Hezkuntza Premia Berezien Definizioa
HPB (hezkuntza laguntza eta arreta behar dute) (2 mota: 1. Desgaitasun/urritasuna dutenak, 2. Jokabidearen nahasmendua). Heziketa premia hobetzeko, arin identifikatu behar dira.
Desgaitasunak eta Urritasunak
DESGAITASUN/URRITASUN (muga fisiko, sentsorial eta kognitibo dutenen artean banatzen da eta ezin dituzte oinarrizko ekintzak burutu ezta gizartean erabat parte hartu). (3 mota: 1. Adimen desgaitasuna/urritasuna, 2. Desgaitasun/urritasun fisikoa, 3. Des.urrit. sentsoriala, ikusmenarena edo entzumenarena).
Desgaitasun Fisikoa
DESGAITASUN FISIKOA (Ezin dute mugimendu askorik burutu, mugatuta daude eta berdin sentsibilizazioarekin). Kolektibo heterogeneoa da: Gaitasun motor mugatuak (gorputz adarrei, aurpegiko keinuei eta hizkerari eragina) beste disfuntzionaltasun batzuk (lesioaren jatorria garunaren gune motorrean dago, gorputz paralisia). Premia hauei aurre egiteko laguntzak ematen dira.
Adimen Urritasuna
ADIMEN URRITASUNA (muga handiak dituzte ebazpenetan, komunikazioan, harremanetan, egunerokotasunean) errendimendu intelektualean eta egunerokotasunean. GAITASUN intelektuala: adimen koefizientearen bidez neurtzen da. Adimen errendimendu normala duen pertsonak, 85/120 bitartekoa da, 85etik beherakoak urritasuna. URRITASUN mailak: 1. Mugako adimen urritasuna 65/85 idazten eta hitz egiten zailtasunak. 2. Adimen urritasun arina 50/65 hiztegi falta eta askatzeko arazoak.
Entzumen Desgaitasuna
ENTZUMEN DESGAITASUNA, mugak entzutean eta gaitasun hori galduta (entzumen aparatoari lotutako funtzioen eta egituren gabeziak sortzen du). Entzumen desgaitasunen sailkapen pedagogikoak bi talde desberdintzen ditu: 1. Gorrak direnak, 2. Hipoakusia dutenak.
Ikusmen Desgaitasuna
IKUSMEN DESGAITASUNA ikusmena galdu dutenak. Bi egoera bereizten dira: 1. Ikusmen urriko ikasleak, 2. Ikasle itsuak.
Garapenaren Nahasmendu Orokorra (GNO)
Garapenaren nahasmendu orokorra (GNO): gaitasun sozialean alterazioak edo atzerapenak, gaitasun kognitiboetan alterazioak edo atzerapenak, gaitasun komunikatiboetan alterazioak edo atzerapenak. Ikasle hauek, gaitasun intelektual normala dute edota urritasun sakona. Autismoaren ezaugarriak dituzte. JOKABIDE AUTISTAK (6 dimentsiotan sailkatzen dira espektro autista duten pertsonak: jarduerak, harremana, komunikazioa, lengoaia, irudimena, malgutasuna). HARREMAN SOZIALEAN nahasmendu kualitatiboa: bakardadea, familiarekiko harreman urria. KOMUNIKATZEKO funtzioen nahasmenduak: motibazio eza, hizkuntza erabiltzeko zailtasunak… LENGOAIAREN nahasmendua: erabateko mututasuna. IRUDIMENAREN ETA ULERMENAREN nahasmendua: ez jolastea, ez enpatizatzea... MALGUTASUNAREKIN loturiko nahasmendua: jarrera esterotipatuak izatea. JARDUERAREN HELBURUARI loturiko nahasmendua: helburu jakinik gabeko jokabideak gailentzea. HEZKUNTZA ARRETAREKIKO BEHARRAK: espektro hitzak era askotariko nahasmendua izan ditzake eta nahasmendu bakoitzak ezaugarri bat izan ditzake (gaitasun intelektuala nolakoa den, familia eta gizartearen ingurua).
Ikasteko Zailtasun Espezifikoak (IZE)
IKASTEKO ZAILTASUN ESPEZIFIKOA DUTENAK, IZE: Alterazio neurobiologikoak, honako hauei kalte: hizketa, irakurketa, idazketa, kalkulua.
Hizkuntza Garapenaren Nahasmenduak
HIZKUNTZA GARAPENAREN NAHASMENDUA: Arazo hauek gerta daitezke: arazo sentsorialak (informazioa ulertzearekin), prozesatzeko eta erantzunak emateko zailtasunak eta hizketarekin lotutako arazoak.
Disfasia
DISFASIA: Lengoaiaren nahasmendua, hizkuntzaren adierazpena eta ulermena (“nik kamioia solastu”).
Hizkuntza Atzerapena
HIZKUNTZA ATZERAPENA: Atzerapen kronologikoa hizkuntzaren hainbat mailatan, adierazpenetan eta ulermenean.
Disartria
DISARTRIA: Hizkuntza nahasmendua, hizketa mekanismoaren kontrol muskularraren arazoak. Anatria formarik larriena ezin dute soinurik egin.
Dislalia
DISLALIA: Artikulazioaren nahasmendua, ezin dute ondo ahozkatu.
Irakurketa eta Idazketa Nahasmenduak
IRAKURKETA ETA IDAZKETA NAHASMENDUA
Dislexia
DISLEXIA: Irakurketarekin lotuta, zailtasunak irakurketa eta idazkeran.
Idazketaren Nahasmendua
IDAZKETAREN NAHASMENDUA: Idazketa maila baxuagoa, eragin negatiboa du, 7 urtetik aurrera diagnostikatzen dira irakurtzen ikasten dutenean.
Disgrafia
DISGRAFIA: Nahasmendu funtzionala, idazketari eragina.
Disortografia
DISORTOGRAFIA: Idazteko zailtasuna, ortografia.
Kalkuluaren Nahasmenduak
KALKULUAREN NAHASMENDUA
Diskalkulia
DISKALKULIA: Zailtasuna zenbakiak prozesatzeko eta kalkuluak egiteko.
Egokitzapenak Nola Egin
NOLA EGIN EGOKITZAPENA: Curriculuma bakarkakoa egitea, ikasle premien araberakoa, eta txosten psikopedagogiko eta eskolatze irizpideena abiapuntu izanda. Helburu eta konpetentziak zehaztu behar dira, helburuak ikasleari egokitu behar dira, ikaskuntza erraztu behar zaie estrategia metodologikoak erabiliz, beharrezko baliabideak hautatu eta ebaluazio irizpideak berriro ezarri helburu berriak oinarri hartuta.
Kolektibo Espezifikoentzako Hezkuntza Erantzuna
KOLEKTIBO ESPEZIFIKOENTZAT HEZKUNTZA ERANTZUNA: Ikasleen profil bakoitzari zer erantzun eman: zailtasunak dituztenei, hezkuntza-premia bereziak behar dituztenei, berandu hasten direnei, berandu hasitakoei, gaitasun intelektual handia dutenei. Hartu daitezkeen neurriak: heziketa indartzekoa, eskolan laguntzekoa, eskola aldia malgutzeko neurria, curriculum ezberdinak ezartzeko neurria eta hasierako lanbide trebetasunerako neurria. HEZIKETA INDARTZEKO NEURRIAK: Aniztasunarekiko arreta maila oinarrizkoena da eta aldi baterako laguntza ematen da: ikasketa teknikak eta estrategia, memoria lortzeko teknikak eta trebetasunak, informazioa prozesatzeko.
Curriculum Egokitzapena
CURRICULUM EGOKITZAPENA: Curriculumeko elementuak batzen ditu eta ikaslearen premiei erantzuten dio. Banakakoak edo taldekoak izan daitezke. Ikasleak egingo du jarraipena. Aldi berean orientazioa jasoko da. Etengabe berrikusi egin behar dira eta moldatu.
Garrantzitsuak Ez Diren CV Egokitzapenak
GARRANTZITZUAK EZ DIREN CV EGOKITZAPENAK: Neurri arruntekoak dira eta horri esker, ikasleak helburuetako gaitasunak garatuko ditu. CVa konpetentziaren mailan eskolatuta dagoen taldearen aldean, nolabaiteko desoreka duten ikasleentzat da, baina ez maila akademiko desoreka. ELEMENTUAK: giza baliabideak, espazioaren egokitzapena, ekipamendua, komunikazio sistema handigarri eta alternatiboen erabilera.
Curriculum Egokitzapen Garrantzia
CURRICULUM EGOKITZAPEN GARRANTZIA: 1. HPB duten ikasleei laguntza eman behar zaie, bestela egokitzapen sakonagoa egin. 2. Aniztasunarekiko arretarako ezohiko neurriak dira CVko elementuak. 3. Helburuak berriro zehaztu behar dira eta eragina izango du elementuetan eta ebaluazio irizpidean birformulazioa. 4. Banakako agiria edo plana osatu behar da.