Habits d'autonomia personal
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,81 KB
TECNICSajudar a l’usuari a mantenir les relacions socials, procurar aspectes positius, disminuir aspectes negatius, percebre que és una situació adequada per al usuari.
Família facilitar les relacions i donar resposta a les necessitats l’usuari.
Centreresidencial possibilitar relacions socials entre tots Centres d’oci on van a realitzar alguna activitat Centresocupacionals Acompanyament:
Estar amb l’usuari, recolzar-lo en la realització d’una activitat, el grau just d’ajudaorecolzamentRecolzamentSocial:
satisfer necessitats humanes(estima,seguretat...),disponibilitat d’ajuda(suport assistència)
qualitat de relacions amb cada persones3Nivell:
reconeix a les persones en les que podria confiar en un cas hipotètic que necessitem sol·licitar ajuda4Nivell:
com es percep aquesta ajuda per part de la persona
. *Una persona pot convertir-se en font de recolzament social quan:
Ajudar a mobilitzar(recursos psicològics i dominar tensions emocionals).Proporciona informació, orientació. Comparteix tasques i obligacions.
Aspecte emocional controlat.
Competència i habilitats socials
Seguretat que pot percebre l’usuari LES NOVES TECNOLOGIES I RELACIONS PERSONALS: TIC:
tecnologies d’informació i comunicació, Formen part de la societat, S’utilitza per designar aspectes relacionats amb la informàtica a l’Internet(també aspectes socials) El no poder accedir a les TIC, seria una manera de discriminació.
Existència de barreres
Institut de gent gran i serveis socials,
Promou la formació i actualització dels avanços tecnològics,rehabilitació. Que intervenen integració saociolaboral rehabilitació de persones amb discapacitat física i sensorial.
Webcam EL RECOLZAMENT DURANT EL Període D’APATACIÓ AUNA Institucióa)La institucionalització i la nova situació:
Últim recurs,
Ruptura amb el seu entorn anterior (domicili habitual,veïns) Perduts en aquest nou entorn (no consideren propi)L’usuari necessita un període d’adaptació amb el professional.
de les situacions que es poden donar, irritabilitat, pors, confusió.
Impulsar a animar l’usuari a mantenir vincles, potenciar noves relacons, integrar a la família.
ESPAIS D’INTERVENCIÓ
Intervenció individual Grupal :Família facilitar les relacions i donar resposta a les necessitats l’usuari.
Centreresidencial possibilitar relacions socials entre tots Centres d’oci on van a realitzar alguna activitat Centresocupacionals Acompanyament:
Estar amb l’usuari, recolzar-lo en la realització d’una activitat, el grau just d’ajudaorecolzamentRecolzamentSocial:
satisfer necessitats humanes(estima,seguretat...),disponibilitat d’ajuda(suport assistència)
NIVELS DE RECOLZAMENT(COMPLEMENTARIS)1Nivell bàsic:
contabilitza el nombre i el tipus de relacions que té algú2Nivell:qualitat de relacions amb cada persones3Nivell:
reconeix a les persones en les que podria confiar en un cas hipotètic que necessitem sol·licitar ajuda4Nivell:
com es percep aquesta ajuda per part de la persona
. *Una persona pot convertir-se en font de recolzament social quan:
Ajudar a mobilitzar(recursos psicològics i dominar tensions emocionals).Proporciona informació, orientació. Comparteix tasques i obligacions.
*Característiques del tècnic (recolzament social):
Conscient de les seves característiques personals i millorar aspectes.Obtindre i tindre competències i habilitats per establir i mantenir relacions amb els altres.L’interés per prestar el recolzament ha de ser apreciable.Actitud participativaAspecte emocional controlat.
*Característiques de l’usuari:
Grau d’interès per buscar i rebre recolzamentCompetència i habilitats socials
Seguretat que pot percebre l’usuari LES NOVES TECNOLOGIES I RELACIONS PERSONALS: TIC:
tecnologies d’informació i comunicació, Formen part de la societat, S’utilitza per designar aspectes relacionats amb la informàtica a l’Internet(també aspectes socials) El no poder accedir a les TIC, seria una manera de discriminació.
*Avantatges de poder accedir a les TIC: 1
Potencia les capacitats (autonomia, independència, accés als serveis.2
Posa remei a les carències o limitacions.3
Increment de la qualitat de vida i del benestar.A)Persones amb discapacitat:
TIC oportunitats que ha generat entorns de participació i relacions socials. Instrument útil per a la formació a distància.B)Persones grans
No són capaces d’aprendre, apropament progressiu,Existència de barreres
*Les respostes davant les necessitats:
Estat(ajuntaments), Associacions busquen donar resposta a les necessitats particulars, col·lectius...UNIFOR
Unitat de noves tecnologies IMSERSO:Institut de gent gran i serveis socials,
Promou la formació i actualització dels avanços tecnològics,rehabilitació. Que intervenen integració saociolaboral rehabilitació de persones amb discapacitat física i sensorial.
CEAPAT
Centre estatal d’autonomia personal i ajudes tècniques. Investiga i desenvolupa tecnologies amb l’intenció d’ajudar a superar diferents tipus de discapacitats.Mitjans tecnològics(pantalles, teclats...)Característiques d’aquest aparells:
Que siguin de fàcil ús, Mínim esforç físic, S’ha d’adaptar als usuaris i a les seves característiques.*Les noves tecnologies i la relació social. Internet, correu electrònic i xat:
Accés i tramitació d’informació a través de les pàGinés webs.Utilització del correu electrònic i missatgeria instantània,Webcam EL RECOLZAMENT DURANT EL Període D’APATACIÓ AUNA Institucióa)La institucionalització i la nova situació:
Últim recurs,
Ruptura amb el seu entorn anterior (domicili habitual,veïns) Perduts en aquest nou entorn (no consideren propi)L’usuari necessita un període d’adaptació amb el professional.
B)Estratègies que podem utilitzar per aquest període:
EMPATIA
Important COMPRENSIÓ:de les situacions que es poden donar, irritabilitat, pors, confusió.
CONEIXEMENT
El professional ha de saber que l’adaptació requereix un temps.PLANIFICACIÓ:
professional és el responsable de les activitats.*Característiques:
Planificació individual , participació de l’usuari, marcar un termini, recursos(família/personal) fer un seguiment(responsable i valoració)SEGUIMENT DE L’AUTONOMIA:
l’usuari ha d’aprofitar al màxim les seves capacitats funcionals, no realitzar activitats que pot fer ell mateix.SENSACIÓ D’ ACOLLIDA:
l’usuari com a casa, treballar perquè l’usuari estigui segur, proporcionar informació clar, flexibilització d’horarisRELACIONS:-Impulsar a animar l’usuari a mantenir vincles, potenciar noves relacons, integrar a la família.