Habilitats socials, comunicació no verbal i intel·ligència emocional
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,04 KB
1. Al documental “Pensant en els altres” el professor Toshiro Kanamori:
- Totes són correctes
2. Assenyala l’afirmació correcta en relació a les emocions.
- Totes són correctes
3. Característiques que mostren les persones emocionalment intel·ligents: (MARCA LA INCORRECTA)
- Acostumen a tenir un alt nivell d’autoexigència
4. Quan ens expressem amb frases com: “això és el jo penso”, “això és el que jo sento”, “així és com veig la situació”...
- Assertiva
5. La personalitat és...
- Trets psicològics, emocionals i conductuals que defineixen globalment
6. Quins són els tres mecanismes de defensa?
- Mecanisme d'adaptació, de negació i mecanisme de distorsió de la realitat
7. La confrontació passiva...
- No saben dir "no", cedeixen amb tot, no expressen sentiments ni opinions
8. Goldstein és un dels principals teòrics sobre:
- Habilitats socials
9. Es defineix com la capacitat de reconèixer i manejar adequadament les emocions i les alienes:
- La intel·ligència emocional
10. Quin mecanisme de distorsió de la realitat estem parlant al exemple: "Un infant diu que un familiar seu és el millor"
- Idealització
11. Quins elements entren en el context de la comunicació:
- Emissor, receptor, missatge, canal, codi, context
12. Diversitat auditiva. De quina barrera de la comunicació es parla en aquest exemple?
- Barreres fisiològiques
13. És una de les barreres més difícils de superar a causa de sorolls o interferències:
- Cap de les anteriors és correcta.
14. Els components motors estan formats per:
- Components verbals, no verbals i paralingüístics
15. Un exemple d'expressió que s'utilitza a la tècnica del disc ratllat és
- "No, gràcies, avui estic cansant. No gràcies, avui estic cansat, de veritat"
16. Alguns axiomes de la comunicació són: (MARCA LA INCORRECTA)
- La comunicació a vegades no té contingut o nivell de relació
17. La funció adaptativa de l'alegria és:
- D'estimulació i motivació
18. Mecanisme de defensa: Pares que es barallen davant la seva filla diàriament neguen i diuen que la culpa és de l'escola
- Projecció
19. H: Anna que no et fa res agafar el material també per mi? A: Què et penses qui soc, la teva esclava, pava? Quin estil és?
- Agressiva
20. Respecte a la comunicació no verbal:
- La majoria dels senyals són involuntaris i fins i tot inconscients
21. És l'ús de l’espai social i personal:
- La proxèmica
22. És un nivell d’ansietat tan elevat que passa a interferir seriosament en la vida quotidiana de la persona:
- Ansietat social
23. Dins de la comunicació no verbal la kinèsica és/són:
- Els moviments corporals o llenguatge del cos
24. Quan el receptor practica frases com: “Jo li diré, i després ell em respondrà que..., i jo li diré que...”
- Assajar
25. Amb la definició “Fer preguntes convenients referides al que la persona explica per estar al corrent” ens referim a:
- Confirmar o aclarir
26. Quan el receptor explica la seva experiència abans que l’altre acabi d’explicar la seva, de quina barrera/obstacle de
- Identificar-se
27. Alguns consells per escoltar eficaçment són:
- Tenir sentit del temps, parafrasejar, confirmar o aclarir i mostrar empatia
28. Les principals barreres de la comunicació verbal són:
- Barreres semàntiques, psicològiques, fisiològiques, físiques i socioculturals
29. Els segregats vocals són:
- Vocalitzacions com “uh, huh”, “um, mm”, “oh,..”
30. En què consisteix l’assertivitat positiva?
- Expressar afecte i estimació a altres persones de forma sincera i de cor
31. Estratègies per millorar l’assertivitat (MARCA LA INCORRECTA)
- Sempre demanar disculpes
32. Un exemple d’expressió que s’utilitza a la tècnica d’ignorar és:
- Aquest és un tema problemàtic entre nosaltres, el tractem en altre moment
33. Algunes estratègies per millorar l’autoestima són: (marca la incorrecta)
- Aconseguir els objectius que marqui la societat
34. Les habilitats socials:
- Requereixen una maduresa emocional que varia segons l’edat
35. “Un infant mossega un altre. L’educadora informa a la família. Aquesta només es queda en què ha mossegat el seu fill:”
- Filtrar
36. R. Bisquerra estableix un model de cinc habilitats o competències emocionals. MARCA LA QUE NO HO ÉS:
- Competència cognitiva
37. Estratègies per millorar la autoestima. (MARCA LA INCORRECTA)
- Centrar-nos en les coses negatives que ens passen a la vida
38. La persona és possible que conegui les habilitats però no discrimini en quines situacions s’ha d’aplicar cadascuna, és:
- Dèficit en la posada de pràctica