Habilitats socials, comunicació no verbal i intel·ligència emocional

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,04 KB

1. Al documental “Pensant en els altres” el professor Toshiro Kanamori:

- Totes són correctes

2. Assenyala l’afirmació correcta en relació a les emocions.

- Totes són correctes

3. Característiques que mostren les persones emocionalment intel·ligents: (MARCA LA INCORRECTA)

- Acostumen a tenir un alt nivell d’autoexigència

4. Quan ens expressem amb frases com: “això és el jo penso”, “això és el que jo sento”, “així és com veig la situació”...

- Assertiva

5. La personalitat és...

- Trets psicològics, emocionals i conductuals que defineixen globalment

6. Quins són els tres mecanismes de defensa?

- Mecanisme d'adaptació, de negació i mecanisme de distorsió de la realitat

7. La confrontació passiva...

- No saben dir "no", cedeixen amb tot, no expressen sentiments ni opinions

8. Goldstein és un dels principals teòrics sobre:

- Habilitats socials

9. Es defineix com la capacitat de reconèixer i manejar adequadament les emocions i les alienes:

- La intel·ligència emocional

10. Quin mecanisme de distorsió de la realitat estem parlant al exemple: "Un infant diu que un familiar seu és el millor"

- Idealització

11. Quins elements entren en el context de la comunicació:

- Emissor, receptor, missatge, canal, codi, context

12. Diversitat auditiva. De quina barrera de la comunicació es parla en aquest exemple?

- Barreres fisiològiques

13. És una de les barreres més difícils de superar a causa de sorolls o interferències:

- Cap de les anteriors és correcta.

14. Els components motors estan formats per:

- Components verbals, no verbals i paralingüístics

15. Un exemple d'expressió que s'utilitza a la tècnica del disc ratllat és

- "No, gràcies, avui estic cansant. No gràcies, avui estic cansat, de veritat"

16. Alguns axiomes de la comunicació són: (MARCA LA INCORRECTA)

- La comunicació a vegades no té contingut o nivell de relació

17. La funció adaptativa de l'alegria és:

- D'estimulació i motivació

18. Mecanisme de defensa: Pares que es barallen davant la seva filla diàriament neguen i diuen que la culpa és de l'escola

- Projecció

19. H: Anna que no et fa res agafar el material també per mi? A: Què et penses qui soc, la teva esclava, pava? Quin estil és?

- Agressiva

20. Respecte a la comunicació no verbal:

- La majoria dels senyals són involuntaris i fins i tot inconscients

21. És l'ús de l’espai social i personal:

- La proxèmica

22. És un nivell d’ansietat tan elevat que passa a interferir seriosament en la vida quotidiana de la persona:

- Ansietat social

23. Dins de la comunicació no verbal la kinèsica és/són:

- Els moviments corporals o llenguatge del cos

24. Quan el receptor practica frases com: “Jo li diré, i després ell em respondrà que..., i jo li diré que...”

- Assajar

25. Amb la definició “Fer preguntes convenients referides al que la persona explica per estar al corrent” ens referim a:

- Confirmar o aclarir

26. Quan el receptor explica la seva experiència abans que l’altre acabi d’explicar la seva, de quina barrera/obstacle de

- Identificar-se

27. Alguns consells per escoltar eficaçment són:

- Tenir sentit del temps, parafrasejar, confirmar o aclarir i mostrar empatia

28. Les principals barreres de la comunicació verbal són:

- Barreres semàntiques, psicològiques, fisiològiques, físiques i socioculturals

29. Els segregats vocals són:

- Vocalitzacions com “uh, huh”, “um, mm”, “oh,..”

30. En què consisteix l’assertivitat positiva?

- Expressar afecte i estimació a altres persones de forma sincera i de cor

31. Estratègies per millorar l’assertivitat (MARCA LA INCORRECTA)

- Sempre demanar disculpes

32. Un exemple d’expressió que s’utilitza a la tècnica d’ignorar és:

- Aquest és un tema problemàtic entre nosaltres, el tractem en altre moment

33. Algunes estratègies per millorar l’autoestima són: (marca la incorrecta)

- Aconseguir els objectius que marqui la societat

34. Les habilitats socials:

- Requereixen una maduresa emocional que varia segons l’edat

35. “Un infant mossega un altre. L’educadora informa a la família. Aquesta només es queda en què ha mossegat el seu fill:”

- Filtrar

36. R. Bisquerra estableix un model de cinc habilitats o competències emocionals. MARCA LA QUE NO HO ÉS:

- Competència cognitiva

37. Estratègies per millorar la autoestima. (MARCA LA INCORRECTA)

- Centrar-nos en les coses negatives que ens passen a la vida

38. La persona és possible que conegui les habilitats però no discrimini en quines situacions s’ha d’aplicar cadascuna, és:

- Dèficit en la posada de pràctica

Entradas relacionadas: