Habilitats i Destreses Motrius: Qualitats Físiques i Psicomotrius

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,26 KB

Habilitats i Destreses Motrius

Habilitats i destreses motrius: pròpies de la naturalesa humana, la major part de la formació motriu es basa en el desenvolupament d'aquestes qualitats, perquè contribuiran a l'enriquiment de la persona a nivell motriu. Són la base de tots els esports. S'han de treballar en edats inicials, perquè són les que contribuiran a l'enriquiment de la persona a nivell motriu.

Habilitats

Per dominar-les cal tenir un bon nivell de condició física i coordinació general. Exemples: córrer, saltar.

  • Bàsiques: desplaçaments, salts, girs, equilibris.

Destreses

Per dominar-les cal tenir un bon nivell de coordinació i precisió. Exemples: llançar una pilota, colpejar una pilota.

  • Bàsiques: llançaments, recepcions, conduccions, impactes (amb el cos o altre instrument), transports.

Qualitats Psicomotrius

Moviments fonamentals que fa la persona, com caminar, córrer, saltar o girar.

Coordinació

Capacitat de l'organisme per solucionar eficientment situacions motores, gràcies al treball conjunt del sistema nerviós i el muscular.

  • Capacitats coordinatives: capacitat de combinar moviments, capacitat d'orientació, capacitat d'equilibri, capacitat de reacció, capacitat de ritme, capacitat de transformació.
  • Tipus: dinàmica general (moviment global) i dinàmica especial (entre el sentit de la vista i altres parts del cos).

Equilibri

Capacitat que té una persona per mantenir-se en una posició estàtica o en moviment.

  • Tipus: estàtic (golf), dinàmic (patinador sobre gel).

Agilitat

Capacitat per executar moviments en diferents direccions i sentits, de la manera més ràpida i precisa possible (gimnàstica rítmica).

Qualitats Físiques Bàsiques

Permeten desenvolupar el moviment aplicat a cada esport d'una manera específica.

Resistència

Capacitat del cos que permet mantenir un esforç físic durant un temps prolongat; també es recupera el cos ràpid.

Velocitat

Capacitat que permet executar un o diversos moviments en el menor temps possible.

  • Tipus: gestual o de desplaçament.

Força

Vèncer o oposar-se a una resistència. Màxima, explosiva o força-resistència.

Flexibilitat

Permet fer moviments amb la màxima extensió possible. Hi intervenen: articulacions, músculs i tendons.

  • Tipus: general, localitzada.
  • Depèn de: mobilitat de l'articulació i elasticitat muscular.

Contraccions Musculars

  • Isotònica: El múscul varia la seva longitud, escurçant-se o allargant-se. Quan el múscul s'escurça apropant les seves insercions es produeix una contracció.
    • Pot ser:
      • Concèntrica (s'escurça el múscul)
      • Excéntrica (s'allarga el múscul)
  • Isomètrica: No hi ha cap tipus de moviment aparent en l'articulació i la longitud del múscul no varia. Genera força però manté el múscul en una posició fixa. Per exemple, fer el Crist a les anelles.

Entradas relacionadas: