Guia per a l'Organització d'Esdeveniments en Hotels
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,13 KB
La Feina de l'Organitzador
La feina de l'organitzador d'esdeveniments depèn del bon funcionament de l'hotel i tot el seu personal, inclosos proveïdors externs.
Reunió Prèvia
1/2 dies abans de l'arribada dels assistents a l'esdeveniment.
L'objectiu és posar en contacte l'organitzador de l'esdeveniment i el seu equip amb el responsable de l'esdeveniment de l'hotel i els caps dels departaments que hagin d'estar involucrats amb el servei directe al grup.
Tasques a Realitzar:
- Revisar el programa que disposa l'hotel.
- Comprovar possibles canvis o detalls d'última hora.
- Verificar que tots els implicats tenen la informació i estan al cas del programa de l'esdeveniment.
Assistents a la Reunió Prèvia (Esdeveniments Grans)
- El client, el seu organitzador d'esdeveniments i l'equip d'aquest.
- El responsable d'esdeveniments de l'hotel.
- Personal del departament comercial o el director comercial.
- Director d'aliments i begudes, el maître d'esdeveniments i el cap de cuina.
- Director d'allotjament o el cap de recepció.
- Depenent de les necessitats: responsable de comunicació, seguretat, relacions públiques, manteniment i representant de proveïdors de serveis o productes importants per a l'esdeveniment.
Finalització de la Reunió Prèvia
- Reconeixement a l'organitzador de l'esdeveniment i al seu equip per part del personal de l'hotel.
- Reconeixement a l'organitzador de l'esdeveniment i al seu equip per part dels assistents de l'esdeveniment.
El responsable de l'esdeveniment de l'hotel ha de dirigir aquesta reunió entre el client i el personal de l'hotel.
Llistat del Personal
Quan l'organitzador de l'establiment no pot estar disponible, els clients demanen un llistat de noms i números de telèfon dels caps dels departaments operatius i altres càrrecs importants per a l'esdeveniment. Exemple: responsables d'audiovisuals o de comunicació.
Recomanacions:
- Tenir entrenats els caps de departament per informar als clients.
- Mantenir informat el responsable d'esdeveniments de qüestions o canvis.
- El personal de l'hotel ha de prendre decisions ràpides i de manera encertada si el responsable no està localitzable.
- Recapitular per escrit i mantenir actualitzats tots els moments crítics especials que s'han produït amb anterioritat.
Memoràndum
Preparat pel responsable d'esdeveniments i l'organitzador. La informació es treu de la carta d'acord i de la correspondència que s'ha intercanviat amb el client. S'ha de fer arribar a tot el personal relacionat amb l'esdeveniment, amb antelació suficient que asseguri que tots els departaments involucrats tindran temps de preparar-se.
Ordre de Servei
Inclou informació bàsica de tot l'esdeveniment, amb annexos per incloure els detalls i enviar-los només als departaments implicats.
Llista d'Habitacions
El departament de recepció ha de saber amb antelació si les reserves d'un grup es faran de manera individual o es rebran amb una rooming list. El client o l'organitzador prepara el llistat d'habitacions a partir de les reserves rebudes i l'envia a l'hotel abans de la data límit.
Muntatge de Sales
L'organitzador d'esdeveniments ha de supervisar i donar per bons els muntatges de les sales abans de cada una de les reunions.
Muntatges correctes:
- Mobiliari correcte.
- Sala ventilada i neta.
- Material complementari acordat.
Seguretat
- Registre de tots els assistents.
- Han de passar per recepció on es farà el registre i es lliurarà algun tipus d'acreditació per identificar a cada assistent.
- Tenir bona comunicació entre el responsable d'esdeveniments i la persona de seguretat.
Avaluació de l'Èxit
Un organitzador d'esdeveniments avalua l'èxit del seu esdeveniment en la mesura en què s'acompleixen els seus compromisos adquirits per part de l'hotel.