Quins grups socials hi havia a mesopotamia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,34 KB

-quines Característiques diferencien els éssers humans dels altres primats? No tenien Posició vertical i tampoc marxa bípede, caminaven amb les mans, no tenien el Cervell desenvolupat, no tenien mento ni front pla.

-com s’anomena el procés que va dur el primats A esdevenir éssers humans?Hominització

-per que el continent africà es considera el Bressol de la humanitat? On esta situada la vall del
Rift? Perquè s’han trobat Restes en la Vall del Rift, que es situa a África.

-que es el Paleolític? Que vol dir que els Éssers humans del Paleolític eren depredadors i nòmades? Es el primer període Prehistòric. Depredadors: no produïen aliments. Nomedes: no tenien una Residencia fixa i anaven d’un lloc a un altre.

-quines aplicacions feien els homes i les Dones del Paleolític? Com el devien descobrir i com van aprendre a Utilitzar-lo? S’esforça a conserva-lo i mantenir-lo encès. Amb la lava d’un Volca o un llamp.

-perquè els homes i les dones van començar a Celebrar rituals màgics i religiosos? Perquè els fenòmens que no comprenien Invocaven les forces de la naturalesa per mitja de cerimònies rituals amb la Finalitat que els fossin propicies en la caça, que donessin fruits abundants i Que els protegeixin.

-Quin significat es dona a les pintures Rupestres? Formava part d’un ritual màgic propiciador a la caça.

-explica els orígens de l’agricultura i de la Ramaderia. Observaven els fenòmens de la naturalesa al llarg dels segles els Homes i les dones del Neolític van aprendre que les llavors colgades sota terra Germinin i donen lloc a una nova planta.

-quins canvis hi va haver al Neolític pel que Fa la manera de viure dels éssers humanes?(no lose)

-quines tècniques i quins estris nous es van Crear durant el Neolític? Estis: falç, l’aixada, destral, fus i el taler. Tècniques: el poliment de la pedra, el desenvolupament de al ceràmica, Fabricació de xarxes i l’entrecruament de fibres (cistelleria) i Desenvolupament de la mineria.

-perque la metal·lúrgia va comptar una major Especialització de la feina? Quins nous oficis van sorgir? Perque amb els Estirs que construïen els hi deia mes fàcils totes les feines del camp. Artesans i comerç.

-quins invents o quins progressos can Potenciar el creixement del comerç?Les tècniques de navegació y es va inventar La roda.

-quines restes humanes prehistòriques s’han Trobat en terres catalanes? Quins son els jaciments mes importants? A prop del Ter, Segre, Llobregat i Francolí. El campament del Puig d’en Roca, les coves Del Cau del Suc d’Ulla i de Torroella de Montgrí, la mandíbula de Banyoles, el Jaciment de l’Abric Romaní de Capellades, la Cova de l’Arbreda i el Reclau Viver.

-quan es va iniciar el Neolític a Catalunya? Quines innovacions s’hi van produir? Al sisè mileni a.C. Una agricultura i Ramaderia incipient i es caracteritzen per l’elaboració de ceràmica cardial.

-quines cultures es van desenvolupar a la Península ibérica durant l’Edat del Coure i l’Edat del Bronze? La d’El Argar

- que son les necròpolis de camps d’urnes? Un Nou ritual funerari d’incineració, les cendres s’introduien en una urna de Ceràmica, que era enterrada acompanyada d’aixovar funerari i que es cobria amb Un petit túmul de pedres i terra.

Mesopotamia I Egipte

-quines característiques tenien les primeres Ciutats Estat de Mesopotamia? Que eren independents unes de les altres, estaben Encerclades en muralles, i al voltant de camps de conreus amb canals de Regatge.

- quins grups socials hi havia? A quines Tasques es dedicaven? Monarques, sacerdots, funcionaris, comerciants, artesans, Agricultors, pastors i esclaus

-per que van sorgir els primers monrques? Per El sconflictes entre ciutats veïnes per controlar la terra y van aparèixer caps Militars que van acabar sent monarques.

-per que utilitzaven la ceràmica vidriada? Com La decoraven? Per amagar la tova i decorar els edificis, la decoraven amb Motius florals i geomètrics, o bé amb escenes de guerra o de caça.

-quins beneficis aporta el Nil al territori D’Egipte? Té un règim de crescudes que permet irrigar i fertilitzar les terres De conreu per allà on pasa.

-quins avanços tècnic van permetre controlar L’aigua del Nil? Per que es van crear els primer calendaris? Van construir dics I canals, can aconseguir desenvolupar el càlcul i la geometria, comptabilitat i Van inventar el calendari per preveure les crescudes del Nil.

-que s’ignifica que la religió egípcia era Politeista? Que no creien nomes en un Déu, sinó que creien en varis deus.

-quina funció tenien els temples? Quina era la Tasca dels sacerdots? Deien que en els temple vivien els deus. Els sacerdots Estaven per retre culte als deus i obsequiar-los amb ofrenes.

El mon Grec

-quins elements constuien la base de la unitat Dels hel·lens? La llengua i la religió

-que narren l’Ilíada i l’Odissea? L’Ilíada:narra Una episodi de la guerra de Troia. Odissea: exolica les aventures d’Ulises.

-explica que eren les polis gregues. En que es Diferenciaven de les ciutats d’Egipst o e Mesopotamia? Eren ciutats-estats Independents anomenades polis. Cada polis tenia la seves lleis, la seva moneda, El seu exerciti el seu govern.

-quins vincles mantenien els colons grecs amb La metròpolis? En depenien políticament? Que eren les mateixes ciutats de les Qu havien emigrat molts grecs. Si.

-quines relacions van establir els Colonitzadors grecs amb els pobles indígenes? Relacions comercials.

-per que diem que a Atenes hi havia una democràcia Limitada? Perquè nomes els ciutadans tenien dret a participar en la vida política I a ser protegits per la llei. Tenien la condició de ciutadans tots els homes Lliures, majors d’edat, nascuts de pare ciutadà i de mare atenesa.

-que van se les guerres mediques? Com es van Acabar? Un enfrontament entre els perses i els grecs. Guanyant sempre Grècia.

-quines guerres van marcar la fi a l’hegemonia Atenesa? Les guerres del Pelopones.

-quan va començar a regnar Alexandre el Gran? Un Cop mort, que va pasar amb l’Imperi que havia conquerit? L’any 336 a.C. Després De la seva mort els seus generals es van repartir l’Imperi.

-per quin motiu diem que l’Imperi d’Alexandre El Gran es una fusió d’Orient i d’Occident? Perquè tenia tot sota el seu poder.

Imperi Roma

-explica breument els orígens històrics de Roma.
Quehi havien dos germans en els set turons y aquests germans van fundar Roma.

- quin tipus de govern va tenir la Roma Primitiva? Una monarquia

-quines millores es van produir a Roma sota la Monarquia etrusca? La ciutat es va engrandir i s’hi van construir ponts, aqüeductes I temples.

-quins dos grups socials hi havia a Roma? Patricis: Famílies aristocràtiques. Plebeus:
grup que havia arribat a la ciutat després De ser fundada.

- quines lleis van permetre la igualtat entre Patricis i plebeus?La Llei de les Dotze Taules.

- com s’obtenia la ciutadania romana? Quins Eren els grups socials que no tenien drets polítics? Casantse amb un patrici. Els Plebeus y els esclus.

-per que l’exercit toma tenia superioritat Sobre els enemics? Perquè tenia un exercit nombrós i eficaç

-amb quin poble es va enfrontar Roma per Dominar el Mediterrani occidental? Amb quin nom es coneix aquest enfrontament? Amb Cartago, les guerres Púniques.

-explica la manera con August va posar fi a la República i va proclamar l’Imperi? Va vèncer a tots els seus rivals en una Guerra Civil i es va convertir en l’home mes poderós de Roma.

- en que va consistir el període de Prosperitat anomenat pax romana? En tenir la màxima expansió i no tenir Conflictes socials ni guerres.

-que s’entén per romanització? Que es va Imposar per tot el seu territori la llengua i la cultura.

- quina diferencia hi havia entre una colònia agrícola I un latifundi? Que era l’ager publicus? Colònia agrícola: terra que era Explotada per els soldats llicenciats de l’exercit. Latifundi: enormes Extensions de terra que eren propietat de patricis. L’ager publicus: nose

-per que la moneda i les calçadés van Contribuir al desenvolupament comercial? Perquè els facilitava el comerç i comunicava Totes les províncies de Roma.

- en quins dos grans grups es dividia la Societat romana? Que diferenciava un ciutadà d’un estranger? Els privilegiats - Plebs i esclaus - lliberts. Ciutadà: tenian drets y poidan arribar a la política. Estranger: era una persona que no podia era de la ciutat y no hi tenia drets.

-quins grups socials hi havia a la Roma Imperial? Esclaus, lliberts, plebeus, nobles i senadors.

- quina era la situació de les dones a Roma? No Tenien cap importància ni cap dret.

-explica per que l’Imperi Roma ve entrar en Crisis a partir del segle III. Perquè els pobles germànics van atacar Roma.

-qui va decretar la divisió de l’Imperi? Quines Raons el van impulsar a fer-ho? Que va passar a cada zona? Teodosi, per Facilitar la defensa de l’Imperi. L’Imperi d’Orient: era mes ric. L’Imperi d’Occident: No es va salvar y va ser destruït.

- com es va produir la fi de l’Imperi d’Occident? Amb els pobles germànics.

Entradas relacionadas: