Globalització i internacionalització empresarial
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,72 KB
Globalització
Extensió de les relacions econòmiques entre diferents països fins a l'extrem de crear una economia mundial en la qual cada economia participant depèn de les altres.
Internacionalització
És l'obertura als mercats internacionals. Les operacions que una empresa fa per vincular-se amb aquests mercats internacionals. En aquest fenomen s'ha de tenir en compte:
- Manca informació sobre el mercat destinatari
- Manca personal qualificat
- Resistència al canvi del conjunt humà que forma l'empresa. Involucra totes les àrees o funcions de l'empresa
- Distància cultural-psicològica
- Gustos consumidors diferents
- Pràctiques de negocis diferents
- Necessitat d'adaptar-se a la legislació
Empreses multinacionals
Sorgeixen d'un procés d'ampliació de mercats per part de les grans empreses. Són aquelles que operen en dos o més països i no han de dur a terme necessàriament la mateixa activitat. Tenen les característiques següents:
- Tenen una gran resistència en el mercat i juguen amb avantatge respecte les altres
- Tenen tecnologia punta, per tant, creixent constantment
La deslocalització
Trasllat d'activitats productives des de països industrialitzats cap a països en desenvolupament que es caracteritzen per tenir nivells sensiblement inferiors de la seva renda per càpita i, per tant, del salari de la població.
- Empreses que tanquen completament les seves plantes del país d'origen
- Empreses que redueixen la seva producció a un nivell representatiu al lloc d'origen
Les petites i mitjanes empreses (pimes)
Menys de 50 treballadors i menys de 50 milions € l'any (petita) entre 50 i 250 treballadors i vendes entre 5 i 11 milions (gran). Representen més del 90% d'empreses espanyoles, per tant, tenen gran influència i importància.
- Poca formació empresarial
- Poca capacitat financera
- Qualificació i formació tècnica del personal i obsolescència tecnològica
- Organització flexible, facilitat de comunicació
- Integració del personal
- Desenvolupament en mercats intersticials
- Creadors de feina
L'empresa i les tecnologies de la informació i la comunicació
- Globalització econòmica
- L'economia de la comunicació i el coneixement
- Internet com una nova forma d'organització
La influència d'internet sobre l'empresa
- Millor comunicació exterior
- Més opcions d'inversió i finançament
- Increment de la productivitat laboral
Interconnexió entre empreses i institucions: Internet permet que les empreses puguin fer més fàcil els seus tràmits, amb més efectivitat i estalviant. O podem veure en:
- Relació client-proveïdor
- Banca electrònica
- Tràmits oficials
- Informació i assessoria
El pla d'empresa
- Presentació del projecte: dades personals, motivació, origen idea...
- Estudi de mercat: característiques i tendències del mercat
- Pla de marketing: producte, preu, promoció i distribució
- Pla operatiu: procés fabricació, recursos necessaris, proveïdors, pla vendes
- Aspectes legals: elecció forma jurídica, tràmits, obligacions legals...
- Pla econòmic i financer: inversió i finançament, tresoreria, estats financers..
La constitució formal de l'empresa: després de decidir si es crea l'empresa s'inicia el procés de constitució formal
Elecció de la forma jurídica
- Responsabilitat davant de tercers
- Capital necessari
- Nombre de socis
- Tipus de règim fiscal