Funcionament del sistema reproductor humà

Enviado por noelidip y clasificado en Biología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,64 KB

L'erecció:

L'erecció és el mecanisme pel qual el penis augmenta de mida i consistència. Aquest mecanisme és involuntari, està sota el control del sistema nerviós autònom.

L'ejaculació:

Consisteix en l'emissió de semen a l'exterior. Es produeix una contracció rítmica de la musculatura de les parets dels epidídims i els conductes deferents que comporta un avenç dels espermatozoides en direcció a l'exterior, buiden el seu contingut. D'aquesta manera els espermatozoides i el líquid seminal són abocats a l'interior de la uretra. En la segona fase es produeixen unes contraccions espasmòdiques de la musculatura que envolta la uretra per impedir el pas de l'esperma a aquest òrgan, com a resultat el semen és expulsat a l'exterior.

Sistema reproductor femení:

Components de l'aparell reproductor femení:

  • Úter: Organ buit, de parets musculars i amb l'interior cobert per una mucosa que prolifera a cada cicle menstrual, destinat a rebre l'òvul fecundat i albergar el fetus durant l'embaràs.
  • Ovari: Gònada femenina que s'encarrega de produir els ovuls.
  • Trompa de Falopi: Conducte que recull l'òvul alliberat per l'ovari i el transporta fins la cavitat de l'úter.
  • Vagina: Conducte de parets elàstiques que comunica els genitals intern amb l'exterior, destinat a recollir el penis en la còpula i per on és expulsat el fetus en el part.

El cicle menstrual:

A partir de la pubertat el sistema reproductor comença una activitat cíclica que es manté durant tota la vida adulta fins a la menopausa. Es desenvolupa en cicles que tenen una durada aproximada de 28 dies i es caracteritzen per l'aparició regular de l'hemorragia menstrual. A cada cicle els ovaris produeixen i alliberen un òvul madur a la vegada que secreten hormones femenines que condicionen l'úter per acollir el producte d'una fecundació en cas de produir-se.

Funcions dels ovaris:

S'encarreguen de la producció d'òvuls i tenen una activitat endocrina.

Funció de l'úter:

L'úter té la missió d'acollir l'òvul fecundat i albergar el fetus durant l'embaràs. Per això prepara cada cicle menstrual. A la primera part del cicle es donen lloc a la fase proliferativa. Després de l'ovulació en la segona part, la progesterona elaborada pel cos luti dóna lloc a la fase secretora. Tot això per la preparació d'un possible embaràs. Si en el cicle no es produeix la fecundació l'endometri es descama i les seves restes són eliminades juntament amb la sang a través de la vagina: és la menstruació.

Entradas relacionadas: