Fonts de Finançament, Ratios i Direcció Estratègica Empresarial
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,89 KB
Fonts de finançament de l'empresa
Són els recursos líquids o els mitjans de pagament de què disposa l'empresa per fer front a les seves necessitats de diners destinades a la inversió.
Recursos propis
- Amortitzacions: formades pel valor que va perdent l'immobilitzat en el procés de producció.
- Provisions: fons que crea l'empresa per fer front a pèrdues que encara no s'han produït o bé per preveure despeses futures.
Recursos aliens a mitjà i llarg termini
- Préstecs a m/t i ll/t: quantitat de diners que l'empresa demana a una institució de crèdit per poder finançar-se.
- Emprèstit: títols de crèdit emesos per les empreses i que compren els particulars i altres empreses a canvi d'un interès.
- Lísing o arrendament: l'empresa incorpora algun element d'actiu fix a canvi d'una quota d'arrendament. Es pot tornar el bé a l'empresa de lísing o comprar-lo segons el preu fixat al contracte.
- Rènting: modalitat que consisteix en el lloguer de béns mobles a mitjà o llarg termini. No té opció de compra en finalitzar.
Recursos aliens a curt termini
- Préstecs a curt termini: l'empresa demana diners a una entitat financera per cobrir les seves necessitats a curt termini.
- Compte de crèdit: consisteix en què l'entitat financera posa a disposició de l'empresa un compte corrent amb un límit.
- Descompte d'efectes: L'empresa pot dur a descomptar les lletres de clients i rebuts normalitzats abans dels seus venciments als bancs.
- Factoring: venda de factures i lletres a una empresa que proporciona una liquiditat immediata.
Formulació de l'estratègia
En aquest punt es defineix i es determina l'estratègia que es vol aplicar, amb les seves característiques.
Avaluació de les alternatives estratègiques
Són necessàries les estratègies suplementàries que serveixin d'alternativa.
Eines estratègiques
Planificació i execució de les estratègies.
Control estratègic
Observar el grau d'assoliment de l'estratègia.
Ratios
T: R+D/PC 1, L: AC/PC 1-2, G: A/P 1-2, D: D/PC 0,3-0,4, A: PN/P 0,8-1,5, Q: PC/P.
PiG:
- Pas 1: Calculem el Resultat d'Explotació (BAII): RESULTAT D'EXPLOTACIÓ: (BAII) = Ingressos d'Explotació - Despeses d'Explotació.
- Pas 2: Calculem el Resultat Financer: RESULTAT FINANCER = Ingressos Financers - Despeses Financeres.
- Pas 3: Calculem el BAI: BAI = BAII - RESULTAT FINANCER.
- Pas 4: Calculem l'IS: ATENCIÓ: IS (Impost de Societats o Impost sobre els Beneficis), tenim dues possibilitats: Ens donen el càlcul fet, amb un resultat o Hem de fer el càlcul del IS = 30% (BAI).
- Pas 5: Calculem el BN: BN = BAI - IS.
RE: rendiment de l'actiu o de les inversions de l'empresa amb relació al benefici abans d'interessos i impostos (BAII). És una mostra de l'eficiència de les inversions de l'empresa. RE=BAII/ Actiu.
RF: rendiment dels recursos propis de l'empresa amb relació al benefici net. Mostra, a més, el benefici generat per l'empresa amb relació al valor de les aportacions dels socis: RF= BN/Recursos Propis.
RV: mesura de l'aportació relativa de les vendes als Beneficis de l'empresa (dit d'una altra manera, el marge comercial): RV=BAII/Vendes.
Procés de la direcció estratègica
Procés mitjançant s'implanta l'estratègia de manera planificada i prevista. Hi ha diverses etapes:
- Definició d'objectius: determinar objectius concrets, mesurables i factibles.
- Avaluació dels recursos interns: quines fortaleses internes s'han de potenciar i quines debilitats s'han de neutralitzar.
- Avaluació dels recursos externs: oportunitats que es poden aprofitar o amenaces que s'han d'evitar.
- Anàlisi de l'entorn competitiu: necessari fer un bon estudi de la competència.
- Elaboració dels escenaris de futur: és necessari fer una estratègia que sigui optimista, neutra o pessimista, per fer una projecció a curt, mitjà i llarg termini. S'ha de tenir present que l'entorn és canviant.