Fases de l'estudi de mercat: metodologia i resultats

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,11 KB

Fases de l'estudi de mercat

  • Fase 1. Definició de l'objectiu de la investigació

Decidir el tipus d'envàs del producte

Seleccionar el millor proveïdor, etc.

  • Fase 2. Disseny del model d'investigació

Decidir com es farà l'estudi. Quines són les variables que s'han d'estudiar, etc.

  • Fase 3. Recollida de les dades

Dades primàries (es recullen especialment per a l'estudi en qüestió)

Sondeig

Preguntes orals, simples i objectives

Enquesta

Recollir respostes en un qüestionari escrit

Observació

Un especialista observa el que està passant en el mercat

Dades secundàries (han estat recollides prèviament amb un altre propòsit)

Analitzar informació interna

Informes que havia fet la mateixa empresa en un altre moment

Consultes a Internet

Trobar articles sobre la situació del nostre sector

  • Fase 4. Classificació i estructuració de les dades

Se'n fa una classificació per mitjà de procediments estadístics (gràfics, taules, etc.).

  • Fase 5. Anàlisi i interpretació de les dades

En aquesta fase es respon les preguntes de l'estudi del mercat

  • Fase 6. Presentació dels resultats

Anàlisi del problema: plantejament i objectius que es pretenia aconseguir amb l'estudi

Anàlisi de la metodologia utilitzada

Resultats tècnics: recull en taules i gràfics els resultats

Conclusions en les quals s'estableixen les recomanacions que s'extreuen de la investigació

Entradas relacionadas: