Estratègies de creixement
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 8,1 KB
TEMA 11 Models destratègies empresarials
Les estratègies relacionades amb la dimensió, el creixement, el desenvolupament de lempresa són estratègies que es prenen al nivell corporatiu, són pròpies dels nivells jeràrquics més elevats.
una empresa compra a una altra. (La Caixa absorbeix Caixa Girona) Participació: comprar part de les accions una empresa. Cooperació entre empreses: relacions entre empreses independents per desenvolupar un producte concret, per entrat en un mercat. (joint-venture: Nestea) Coca-Cola i Nestlé.
empresa matriu controla altres empreses, respecten les marques i els productes però hi ha un únic organisme directiu(Nueva Rumasa). El creixement extern no implica necessàriament un creixement econòmic real, ja que potser només significa un canvi de propietari. En canvi el creixement intern si que implica un creixement econòmic real.
Les estratègies relacionades amb la dimensió, el creixement, el desenvolupament de lempresa són estratègies que es prenen al nivell corporatiu, són pròpies dels nivells jeràrquics més elevats.
Localització de lempresa
ESTRATÈGIA DE NEGOCI(lideratge de costosMediaMarkt i diferenciació). Lloc per ubicar lempresa. Distingim entre llocs de localització vinculats(mineria, agricultura) i llocs on la localització és relativament lliure. Dos mercats: Mercat de destinació(vendes) i Mercat daprovisionament(matèries primeres, proveïdors, mà dobra, energia,etc.) Factor determinant de la localització són els costos, distingim entre: independents: lloc on ens instal·lem. Dependents: vinculats i varien en funció del lloc. Per escollir un lloc adient shan de valorar una sèrie de variables externes: Clients potencials, competència. Proveïment de matèries primeres, energia,aigua... Mercat de treball(mà dobra: quantitativa i qualitativa). Comunicacions i transport. Subministrament de components, existència de serveis professionals. Costos de construcció i del solar, possibilitats dampliació en el futur. Legislació i normativa que puguin afectar a lempresa. Inversió i finançament. EXEMPLE: Port Aventura.Dimensió de lempresa
ESTRATÈGIA ENFOCAMENT (segmentació) Capacitat de producció o de prestació de serveis. Localització i dimensió són decisions que shan de prendre conjuntament ja que són interdependents i depenen dels mateixos factors. Per saber la dimensió duna empresa cal conèixer i estudiar el nivell màxim de producció en un període de temps determinat.Creixement de lempresa
Al·ludeix a una situació dinàmica. Localització i dimensió fan referència a postures estàtiques. Les empreses necessiten créixer perquè necessiten un cert dinamisme, en un entorn massa canviant. Una empresa immòbil, sempre igual, sense canvis té els dies comptats. Estratègies per fer créixer a lempresa: Estratègies dexpansió (productes i mercats tradicionals de lempresa) Mercadona,MediaMarkt. Estratègies de diversificació(productes nous, mercats nous). Xiclets. Estratègies dinnovació: Play-Station, DVD. Estratègies dentorn busquen limpacta en la col·lectivitat, promocionant la imatge pública de lempresa(cultura, activitats benèfiques,esport,fundacions, esponsorització...) Coca-Cola(en curses,concerts,...)Creixement intern
Increment de la capacitat productiva o bé a laugment de la varietat dels seus productes(diversificar). Avantatge: adquirir factors més recents, creixement planificat... Inconvenients: Mecanisme de creixement lent ja que només disposes dels recursos i capacitats propis de lempresa. Exemples: canvi denvàs, canviar qualitat del producte, introduir-se en altres segments de mercat, trobar aplicacions noves.Creixement extern:
Ampliació de la capacitat i volum doperacions per mitjà de: Fusió: Uníó entre diverses empreses per crear una nova(fusió Caixa Terrassa, Sabadell i Manresa-> Unnim) Absorcióuna empresa compra a una altra. (La Caixa absorbeix Caixa Girona) Participació: comprar part de les accions una empresa. Cooperació entre empreses: relacions entre empreses independents per desenvolupar un producte concret, per entrat en un mercat. (joint-venture: Nestea) Coca-Cola i Nestlé.
Tipus de concentracions empresarials:
Trust: concentració vertical, totes les fases del procés: empreses tèxtils(filatura,tissatge,etc.), Repsol(refinament,benzineres,etc.) Cartel: ilegal Concentració horitzontal (diferents empreses fan el mateix i es reparteixen el mercat, però continuen sent independents) holdingempresa matriu controla altres empreses, respecten les marques i els productes però hi ha un únic organisme directiu(Nueva Rumasa). El creixement extern no implica necessàriament un creixement econòmic real, ja que potser només significa un canvi de propietari. En canvi el creixement intern si que implica un creixement econòmic real.