Estrategia d'enfocament

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,56 KB

2. Anàlisi intern: concepte i anàlisi de Cadena de valor.L’ avantatge competitiu i les estratègies de desenvolupament:
Lideratge en costos, diferenciació i segmentació (o d’enfocament o d’especialització)

2.1. Concepte i anàlisi de la cadena de valor

Concepte:És un model teòric que permet descriure les activitats d’una empresa per generar valor al client final i a la mateixa empresa

Objectiu empresa :    Optimitzar la seva cadena de valor

L’ea divideix l’activitat global en diferents parts amb la finalitat d’ identificar fonts d’avantatge competitiu en les accions que generen valor. Obtenir la màxima rendibilitat reduint el superflu.

Tipus d’activitats

Activitats primàries: Relacionades amb el desenvolupament del bé o servei. Producció, Distribució, Comercialització, Servei Postvenda. Activitats de suport a les primàries o secundàries: Administració, Recursos humans, Finances, Comptabilitat, Control de qualitat

Valor afegit :  Aportació al llarg del procés productiu.

2.2.Avantatge competitiu

Estratègies que una empresa pot implantar per obtenir un avantatge competitiu:

Preus reduïts: Preu inferior competència pel mateix VA o grau de satisfacció de necessitats. Diferenciació: Oferir un producte diferent del de la competència (únic). Híbrida o mixta: Preu reduït i diferenciació. Costos de producció baixos: Avantatge productiva. Obtenció d’importants marges comercials(cost de producció unitari + marge comercial = preu de venda) Diferenciació segmentada: Important VA en relació a la competència a preu superior. “La qualitat té un preu”

2.3. Estratègies Desenvolupament empresarial

LIDERATGE EN COSTOS:

Consisteix en la venda de productes al preu unitari més baix disponible en el mercat a través d’una reducció en els costos.

Es busca obtenir una major participació en el mercat i, per tant, augmentar les vendes.

L’estratègia de lideratge en costos és eficaç només en mercats amplis, ja que en mercats reduïts no hi hauria molts guanys degut a que els marges per producte en utilitzar aquesta estratègia són generalment petits.

Es recomana utilitzar aquesta estratègia en els següents casos:

mercat format per consumidors sensibles als preus. quan hi ha poques possibilitats d’aconseguir una diferenciació en el producte. quan als consumidors no els importa molt les diferències entre una i altra marca.

Els inconvenients d’utilitzar aquesta estratègia són el risc de ser imitada per la competència i que, per tant, la disminució dels guanys en el mercat i que l’ interès dels consumidors canviï cap altres característiques del producte diferents al preu.

DIFERENCIACIÓ:

L’estratègia de diferenciació consisteix en produir o vendre productes considerats únics en el mercat i que ofereixin alguna cosa que els permeti diferenciar-se o distingir-se dels de la competència.

Es busca la preferència dels consumidors, que permeti augmentar els preus en cas de que aquests reconeguin les característiques diferenciadores del producte.

L’estratègia de diferenciació és eficaç tant en mercats amplis com en mercats reduïts, però només quan les característiques diferenciadores del producte són difícils de imitar per la competència.

Es recomana utilitzar  aquesta estratègia en els següents casos:

mercat format per consumidors poc sensibles als preus. quan les necessitats i preferències dels consumidors són diverses. quan els productes existents es diferencien poc entre sí.

L’inconvenient d’utilitzar aquesta estratègia és l risc que la competència copií ràpidament les característiques diferenciadores del producte, i que els consumidors no les valoren suficientment.

SEGMENTACIÓ, D’ENFOCAMENT O D’ESPECIALITZACIÓ:

L’estratègia d’enfocament consisteix en concentrar-se en un segment específic del mercat; és a dir, concentrar els esforços en produir o vendre productes que satisfacin les necessitats o preferències d’un determinat grup de consumidors dins del mercat total que existeix pels productes.

L’estratègia d’enfocament és eficaç només en mercats reduïts, ja que en mercats amplis les economies d’escala afavoreixen a les empreses que utilitzin una estratègia de lideratge en costos, i quan el segment de mercat escollit és suficientment gran com per ser rendible i té bon potencial de creixement.

Es recomana utilitzar aquesta estratègia en els següents casos:

quan els consumidors tenen necessitats o preferències específiques. quan les empreses competidores no s’orienten al mateix segment de mercat. quan no es compte amb suficients recursos com per aplicar les estratègies de lideratge en costos o de diferenciació.

Els inconvenients d’utilitzar aquesta estratègia són:

el risc de que la competència es dirigeixi al mateix segment de mercat que es realitzi una mala segmentació i que es perdi la oportunitat d’atendre a altres segments de mercat.

Entradas relacionadas: