Estratègia Competitiva i Localització

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,65 KB

Estratègia competitiva

És aquella estratègia corporativa o de negoci que intenta millorar o mantenir la posició competitiva d'una empresa respecte de les altres del mateix sector:

Obtenint un avantatge competitiu, és a dir, definir una característica o qualitat que facilita que l'empresa superi la competència de manera genèrica i sostinguda.

La creació de valor significa la generació d'un valor afegit que pugui servir com a complement per assolir l'èxit. És un valor que suma al producte o servei a partir de desenvolupar la seva activitat. Moltes vegades, implica que a un producte tradicional molt explotat competitivament se li afegeixi una característica molt innovadora.

Estratègies de negoci => estratègies competitives: Estratègia de diferenciació, Estratègia de lideratge de costos, Estratègia d'enfocament o d'alta segmentació

Localització: Lloc físic on es decideix ubicar una empresa o negoci. Lloc adient condicionat:

  • Demanda del mercat: Cal realitzar anàlisi del mercat (interès de la població + situació competència).
  • Proveïment de matèries primeres: Valorar qualitat de matèries que interessen, cost i facilitat d'obtenció (terminis entrega, condicions pagament...)
  • Grau de formació dels treballadors potencials: Cost laboral, situació social, legal i laboral, nivell coneixements tècnics, idioma...
  • Comunicacions i xarxes de transport: Ubicar-se en un lloc de fàcil accés per al transport i la comunicació amb altres empreses. *Economies d'aglomeració: concentració d'empreses en un espai físic, es redueixen costos quan s'utilitzen serveis comuns.
  • Subministraments: Disponibilitat d'aquests i cost raonable (aigua, llum, internet...)
  • Cost de construcció i/o solar
  • Legislació
  • Inversió i finançament
  • Desenvolupament econòmic de la regió

Dimensió: Capacitat de producció, mesurada per una sèrie de factors com la tecnologia utilitzada, el nombre de treballadors i/o la quota de mercat. Per obtenir aquesta dada, s'ha de fer un estudi de mercat i una previsió de demanda.

Creixement de l'empresa: Pot augmentar la seva dimensió, i créixer interna o externament.

  • Intern: Incrementa la seva capacitat productiva o augmenta la varietat de producte i serveis.
    • Diversificació: Producir béns relacionats amb el producte original. Efectiu si coneix el mercat on introduirà el nou producte = avantatge competitiu.
    • Sense canviar el producte: Estratègies de màrqueting per vendre més, per tant produir més (ex: donar més funció al producte, baixar el preu... ACTIMEL: era per adults, ara nens també).
  • Extern: Quan una empresa adquireix el control d'altres, l'absorbeix, es fusiona o coopera.
    • Fusió: Unió diverses societats per crear una nova que assumeix drets i obligacions de totes formant patrimoni únic. Ex: Caixa Terrassa + Sabadell + Manlleu = UNNIM.
    • Fusió per absorció: L'empresa absorbida desapareix, l'altra es queda el seu patrimoni. Ex: BBVA absorbí UNNIM.
    • Participació en societats: Empresa compra part del capital social d'altre per dominar-la, les empreses mantenen la seva forma jurídica. Control: >80% absolut, >50% majoritari, <50% minoritari.

Entradas relacionadas: