Esku-Hartze Soziala: Plangintza, Ikerketa eta Hartzaileak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 11,08 KB

Planifikatzea

Esku-hartze bat egiteko aldez aurretik egiten den prestakuntza da.

Esku-hartze soziala

Gizarte aldakorra denez, errealitate berrietara egokitzeko premia dago. Testuinguru horretan egiten dira esku-hartzeak. Egoerak hobetzeko kolektiboki edo banaka egiten den ekintza programatu eta justifikatua da.

Ikerketa

Arazo bat konpontzeko behar diren datuak, agiriak, gertakariak... dira. Beste hitz batzuetan, edonolako informazioa bilatzeko prozedura da.

Ikerketa soziala

Errealitate soziala aztertzeko metodo eta teknika zientifikoen aplikazioa da.

Metodo zientifikoa

Errealitateari buruz nahi dugun informazioa nahita lortzeko bidea da. Horretarako, ezagutza eta metodologia zientifikoa erabiltzen dira. Hurbilketa:

  • Formala
  • Sistematikoa
  • Objetiboa
Agiri bilketa

Agirietan errealitateaz dagoen jakintzari buruzko informazioa eskuratzea da.

Elkarrizketa

Hitz egiten, bi pertsona edo gehiagok informazioa trukatzea da. Bertan, pertsona batek bestearengandik informazioa lortu nahi du.

Inkesta

Aldez aurretik egiten den galderadun formulario bat oinarri duen teknika da. Gehien bat itxiak izaten dira, erantzun-aukera mugatukoak.

Behaketa

Komunitate edo talde sozial bati buruzko datuak bildu eta errealitatea jasotzeko teknika da.

Bizitza-historiak

Pertsona baten narrazio biografikoak dira bizi duena kontatzeko. Oso lagungarria da zenbait giza talde edo fenomeno hobeto ulertzeko.

Esku-hartze sozialean hartzaile diren taldeak

  • Jende heldua
  • Arriskupean dauden haurrak eta nerabeak
  • Desgaitasunen bat edo gaixotasun mentalen bat dutenak
  • Etorkinak
  • Drogamenpekotasunak
  • Sexuen arteko berdintasuna

Planifikazioaren irizpideak

Denbora irismenaren arabera:

  • Epe luzeko planifikazioa: 3-5 urteko iraupena
  • Epe ertaineko planifikazioa: 1-3 urteko iraupena
  • Epe laburreko planifikazioa: 6 hilabete-urtebeteko iraupena

Eskumen-eremuaren arabera:

  • Estatu mailako planifikazioa
  • Autonomia-erkidego mailako planifikazioa
  • Tokiko planifikazioa (Probintzia, udala...)

Programazioaren helburuaren arabera:

  • Planifikazio globala: Programazio-esparru zabalena da
  • Planifikazio sektoriala: Sektore jakin batzuetako planifikazioa da

Eraginkortasun-mailaren arabera:

  • Maila estrategikoa: Helburuak proposatu, aurrekontua eta estrategiak zehaztu (Plana)
  • Maila taktikoa: Helburuak zehaztu eta baliabideak antolatu (Programa)
  • Maila operatiboa: Helburu operatiboak, aurrekontua, baliabideak zehaztu

Planifikazio-mailak

  • Plana: Plan estrategikoa egiten da errealitateko indarguneak eta ahulguneak zehaztuz. Hau programez osatuta dago eta normalean 3-5 urteko iraupena du.
  • Programa: Proposamen zehatzago bat da eta normalean proiektuak ditu (1-3 urte).
  • Proiektua: Hemen esku-hartzearen alderdi taktikoa antolatzen da (6 hilabete-urtebete). Helburu operatibo batzuetan oinarritu eta jarduera multzo batean antolatu.

Informazio-iturriak eta teknikak

Iturri sekundarioak:

  • Ikerketa bati ekitean aztertzen da
  • Barrukoak: Erakundeak sortzen ditu (txostenak, azterketak...)
  • Kanpokoak: Erakundeetatik kanpo sortuak (bibliografiak, estatistikak...)

Iturri primarioak:

Oinarrizko informazioa jasotzeko balio du. Teknika kualitatibo eta kuantitatiboak erabili daitezke informazioa eskuratzeko.

  • Teknika kuantitatiboak: Informazioa objektiboki eskuratu eta fenomeno sozialak adierazteko da. Baliabide ezagunena inkesta da.
  • Teknika kualitatiboak: Ekintzen esanahia edo zentzua aurkitzeko erabiltzen da. Baliabideak: Behaketa, elkarrizketa, bizitza-historiak dira.

Agiri-bilketa (Faseak, Abantailak, Mugak)

Datuen lokalizazioa eta eskuragarritasuna:

  • Lokalizazioa: Azterketa jakin baterako behar diren agiriak aurkitzea da.
  • Informazio kantitatea neurrizkoa izatea komeni da.
  • Agiriak aukeratzen eta ongi erabiltzen jakin behar da (Taula ebaluatu eta erabiltzeko).
  • Honetarako, aurrerapen teknologikoek asko laguntzen dute.

Dokumentazioaren azterketa:

  • Azterketak ikertzen ari garen gaiaren ezagutza hobetzen du.
  • Arazoak atzemateko eta ikuspegi berriak erabiltzeko aukera ematen du.
  • Gogoeta eta prozesu metodologikoa eskatzen ditu.

Abantailak:

  • Iturriak eskuragarriak dira.
  • Normalean kostua txikia da.
  • IKTek prestazio asko eskaintzen dute.

Mugak:

  • Materialaren joera informatiboa egiazkotasunarentzat kaltegarriak dira.
  • Jasotako informazioa egokia ez izatea.

Elkarrizketa (Motak eta Faseak)

Egituraketa mailaren arabera:

  • Elkarrizketa egituratua: Aurrez prestatutako formulario baten bidez egiten dira (Inkesta). Galderak ahoz egiten dira.
    • Irekia: Galdera irekiak dira modu ordenatuan.
    • Egituratu ez-sekuentziala: Ordena elkarrizketaren arabera aldatu daiteke.
  • Elkarrizketa ez egituratua: Oso irekia eta malgua da (Normalean galdera irekiekin egiten da).
    • Ardaztua: Hasierako galderak prest egotean prestakuntzaren bidez.
    • Klinikoa: Motibazio, jarrera, sentimenduetan oinarritzen da.
    • Ez gidatua.

Direktibotasun mailaren arabera:

Gidatua: Gaiari buruz elkarrizketaren nondik norakoa adierazita egotea da. Galderak ikertzaileak egin behar ditu elkarrizketara egokituz.
Modu lasai + lagungarrian egiten da helburuak ahaztu gabe
Ez gidatua: Elkarrizketatuak•: Sentimendu, jarrera, iritziak aske adieraz ditzake. Elkarrizketatzaileak•: Elkarrizketatua hitz egitera bultzatu behar du. Eskarmentu handia behar da + Komunikazioa bultzatzeko gaitasuna
Partaide kopuruaren arabera: Indibiduala:. Elkarrizketa bakarka egitean. Taldekoa: Talde bati egitean datza + Elkarrizketatzaileak gaia jartzen du. Formatua helburuen araberakoa da. Eztabaida taldeak, Delphi teknika, talde ardaztuak, ideia-jasa
Prestaketa / Planifikazioa: Elkarrizketatuarekin aurretik hitz egin bere berri izateko. Liderrei informazioa bidali behar zaie Elkarrizketa: Elkarrizketaren giroa > Atsegina, erosoa, diskretua, pribatua. Interakzioa * Konfiantza interesa sortzeko + enpatia ezinbestekoa. Elkarrizketa nola gidatu ‹ Elkarrizketatzaileak gidatzen du. Galderak behar bezala nola egin * Ez kritikatzea, erantzunak idatzita... Bukaera: Denboraren amaiera kontuan hartu beharrezko datuak eskura izateko. Jaso nahi zen informazioa eskuratzea. Egia ez esatekotan amaitzea da onena.
Galdetegiaren alde: kostu eta atxikimendu txikiagoa. Erantzunen eragina saihestea. Anonimotasuna bermatzen du. Elkarreizkeraren alde: Zailtasunak dituztenekin erabili daiteke. Lankidetzari laguntzen dio. Garrantzi gehiago ematen diote. Erantzunak argitu daitezke.
INKESTA (MOTAK):
Helburu zientifikoaren arabera: Deskribatzailea • Errealitatea NOLA hedatuta dagoen adierazteko da. Esplikatiboa •> Fenomeno bat ZERGATIK gertatzen den adierazteko da. Edukiaren arabera: Ekintzak • Inkesta egiteko behar den informazio bilketan datza. Iritziak «s Jasotako informazioari buruzko adierazpenak dira. Jarrerak, motibazioak, sentimenduak •> Pertsonen jokatzeko moduari dagozkie.
GALDERA MOTAK: Onartzen duten erantzunaren arabera: Galdera irekiak • Nola definitzen duzu zoriontasuna? Galdera itxiak •> Kotxea daukazu? (Bai / Ez erantzunak, erantzun zehatzak) Eginkizunaren arabera: Sarrera edo harreman-galderak •> Interesa + konfiantza sustatu nahi denean. Funtsezko galderak • Ikerketako oinarrizko galderak. Gai-aldaketako galderak •> Gaiari buruzkoak aldaketak sahieztuz. Iragazki-galderak • Galdera baten aurretik egiten direnak. Trinkotze-galderak •• Balioa aztertzeko galderak Kontrol-galderak • Erantzunen baliozkotasuna egiaztatzeko galdera errepikatzea. Koltxoi-galderak (edo indargetzaileak) •> Gai zailei erraztasuna ematea. Galdera-bateria • Gai berdinari buruzko galdera multzoa
Galdera irekien abantailak: Informazioa zehatzagoa ematen dute. Erraz formulatu daiteke. Galdetegian leku gutxiago behar du. Galdera irekien desabantailak: Kodifikazioa zailagoa da. Akats izateko arrisku gehiago dago. Erantzuteko denbora gehiago behar da. Galdera
itxien abantailak: Erraz erantzun eta kodifikatu daiteke. Erantzunak murrizten ditu. Erantzunak murrizten ditu. Erantzunak aldratzea errazten du. Inkrstatutak lan gutxiago egiten du. Galdera itxien desabantailak: Galdera idazten lan handiagoa egiten dute. Aldez
aurretik prestatzen dira. hainbat modutan interpretatu daiteke.
JARRERA ESKALAK:
Bost motatakoak izan daitezke: Zenbatespen-eskala: Puntu-eskala •> Puntuazioa ematean datza (0-10). Zuzeneko sailkapenak •• Maila
handienetik txikienera ordenatzean datza. Konbinazio bitarrak * Bi hitz bikote batetik bat aukeratzean datza. Balioztatze-eskalak c
Iritzia mailaka ematea da (Oso egokia, egokia,...)
Distantzia sozialeko eskalak •• Distantzia zehazten duten galderak egitea da. Diferentzial semantikoa * Antonimoak erabiltzean datza
(Atsegina, desatsegina). Likerten eskala *• Otik 4era adostasuna adieraztean datza
GALDERA SORTA PRESTATZEKO TAPAK:
Galdetegiaren diseinua: Aldagaien zahaztapena: Datu personalekin zerikusia dutenak •= Adina, súlua, lanbidea... Ikerketaren gaiarekin
otura dutenak. Adierazle-hautaketa: Aldagaien azpialderdiak dira. Galdetegiaren idazketa: Lehenbiziko galderek ez dute zertan garrantzitsuak izan behar. Galdetegia gaika antolatu behar da. Gai batetik bestera transizio errazak egin behar dira. Inkestaren amaierak adeitsua izan behar du eskerrak emanez. Laginaren hautaketa: Galdetegia talde handi batentzat baldin bada, galderak ez zaizkie denei egiten. Horretarako, laginaren tamaina zehaztu behar da: Galdetegia zenbat jenderi banatu adostu behar da kalkuluak eginez.
Laginaren prozedura ere erabaki behar da: kertzean oreka izan behar du: Emakumeak %50 + gizonak %50. Galdetegiaren banaketa:
Inkestak nork eta nola egingo dituen erabaki behar da. Normalean, ikerketa egiten duenak egiten du. Baina, talde handiarentzat baldin bada, espezializatu batek egiten du. Elkarrizketa personalak egiten gauzatzen da, baita helburuaren arabera ere. Informazioaren
prozesamendua: Koherentzia: Galdetegiak begiratu + Balio ez dutenak baztertu. Kodifikazioa •: Erantzunak kodetzean datza.
Erregistroa•: Datuak erregistratzean datza. Emaitzen interpretazioa (Txostena): Azterketen emaitzak interpretatuz ondorioak ateratzean datza. Horretarako txosten bat egiten da

Entradas relacionadas: