Elikadura Bizitzako Lehen Urteetan

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,46 KB

Bizitzako lehen urteetan, inguruan dauden helduek behar dituzte haurrak. Izan ere, jatea ezinbestekoa a, harmoniatsu hazteko eta garatzeko ez ezik, erlazio sozioafektibo ezin hobeak ezartzeko ere bai. Jateko ekintzan, bi elementuek: helduak eta haurrak, modu aktiboan hartzen dute parte, eta helduek elikadurarekin duten erlazioak baldintzatuko du, neurri batean, haurraren, helduaren eta janaren artean ezartzen den erlazioa


Jangela heziketa-eremu gisa

Herrialde garatueta; askotan, gainera, ezinbesteko zerbitzua da, neska-mutilek elikadura-ohiturak ikasten dituzten eremua da, elikadura osasungarria eta atsegina eskaintzen diena, beste persona batzuen konpainian

Familian hasten da ikasketa hori, eskolan jarraitzen da, eta eskolatik aberastuta itzuliko da familiara


Horregatik, elikadura-ohiturak haur-hezkuntzako curriculumean ezarritako helburuen parte dira, eta alor guztietako edukietan biltzen dira

Eskola-jangelak ondo funtziona dezan haur-eskolan, nahitaezkoa da alderdi hauek jasotzen dituen eskola-proiektu bat edukitzea


Jateko gogorik ez duenean. Txikienak, heduak, bezalaxe, jangartxu sentí daitezke hainbat kausarengatik: nekatuta daudelako, beroa dutelako, janak erakartzen ez dituelako eta abar. Helduen jarrera garrantzitsua da kasu guztietan, ez luke haurra jatera behartu behar. Janari kantitate gitxitzea lagungarri gerta daiteke


Sekula ez duenean nahikoa. Haurrak neurriz kanpoko jateko gogoa badu eta sekula asetzen ez bada, zergatik gertatzen zaion pentsatu beharko dugu, eta bere buruari mugatk jartzen lagundu beharko diogu


Testura eta zapore berriak bastertzea, eta jateko gogo selektiboa izatea. Askotan ahaztu egiten zaigu haur bat elikatzea nutrizio-ekintza huts bat baino askoz ere gehiago dela. Helduaren jarrera eta bereziki amarena onarpenezkoa edo gaitzespenezkoandela jasotzen du haurrak, eta horrek baldintzatu egiten du haurrak janarekin eta jateko ekintzarekin duen erlazioa


Elikadura eta harremana

Lehenengo elikadura-esperientziak bat egiten du beste persona batekiko lehenengo harremanarekin, eta horren gainean eraikiko da ondorengo harreman guztia. Lotura afektiboak sortuko dituen elkarrekiko prozesua hasiko dute, eta biak izango dira harremaneko zati aktibo

Edoskitzaileak beharrak izaten ditu, beharrak biologikoak, harreman afektiboak


Elikadura eta kultura

Herri eta kultura guztiek garatu dituzte, belaunaldi, jateko Sistema desberdinak beren biziraupena ziurtatzeko

Haurrak artatzeko zentroetan kontuan hartu behar dituzte alderdi horiek, kulturak osatzen dituztelako


Elikadura gizarte-ekintza gisa

Esan berri duguna gogoratuz, elikadra erlazionatzeko lehenengo moduetako bat da, eta hortaz jatea gizarte-ekintza bat da, harreman-osagaia duelako

Gaur egungo gizartean, familiako ospakizunek, festa herrikoiek, lagunen arteko topaketek…askotan, otordu bat izaten dute lagun

Elikatzea gizarte-ekintza denez, gizarte-taldearen araberako portaera-arau batzuk ditu: arauak horiek lehenengo unetik transmititzen dira eta haurrak barneratu egin behar ditu

Entradas relacionadas: