L'Edat Daurada de l'Animació: Fleischer Studios vs. Disney

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,28 KB

Fleischer Studios: Innovació i Tragèdia

Durant la dècada dels anys 30, dues grans empreses van dominar l'animació americana: Walt Disney i Fleischer Studios.

Els Germans Fleischer i el Rotoscopi

Fleischer Studios, dirigits per Max i Dave Fleischer, van ser pioners en la indústria. Max, el germà gran, va començar la seva carrera en el món editorial amb la tira còmica 'Little Elmo'. L'any 1911, va inventar el Rotoscopi, una tècnica que permetia copiar moviments reals per a l'animació, patentant-la el 1917. Dave, el germà petit i la ment creativa de la companyia, va col·laborar amb Max com a director artístic i guionista. Junts van crear personatges icònics com Koko The Clown.

De Out of the Inkwell a Paramount

L'any 1919, Fleischer Studios va produir la seva primera sèrie d'èxit, Out of the Inkwell, distribuïda per Universal Studios. Malgrat l'èxit, una estafa va portar l'empresa a la ruïna, obligant-los a buscar el suport de Paramount. A canvi del finançament, Paramount va adquirir els drets de les seves pel·lícules.

Innovació i Influències

Un dels episodis més destacats de Koko The Clown és Control Earth (1927), una de les últimes pel·lícules mudes de l'estudi. L'animació de Fleischer Studios mostrava influències del surrealisme, del cinema tradicional (com els cercles de Blitzer) i del cinema mut (com les obres de Méliès). L'ús del metallenguatge i la incorporació d'elements del món real, com el stop motion i la càmera subjectiva, van ser innovacions destacables.

L'Arribada del So i el Naixement de Betty Boop

Amb l'arribada del cinema sonor, Fleischer Studios va crear la sèrie Talkartoons (1929-1932), protagonitzada per Bimbo. No obstant això, un personatge secundari, una gosseta dissenyada per Grim Natwick, va robar el protagonisme. Redissenyada i inspirada en l'actriu Helen Kane, va néixer Betty Boop, la primera noia de l'animació. La seva sensualitat va provocar la intervenció del Codi Hays, obligant a modificar el seu vestuari.

L'Èxit de Betty Boop i l'Aparició de Popeye

L'èxit de Betty Boop va impulsar Fleischer Studios a superar Disney en popularitat. Van adquirir els drets de la tira còmica Thimble Theatre, creant la sèrie animada de Popeye The Sailor. L'addició de Brutus com a enemic i l'atribut dels espinacs van ser elements clau per a l'èxit de la sèrie.

El Declivi i el Final de Fleischer Studios

L'estrena de Blancaneus i els Set Nans (1937), el primer llargmetratge animat de Disney, va marcar el declivi de Fleischer Studios. La competència amb Disney, la pèrdua de Grim Natwick i el fracàs de Els Viatges de Gulliver (1939) van agreujar la situació. Malgrat l'èxit de Superman (1938), el fracàs de Hoppity Goes To Town (1941) i les disputes internes entre els germans Fleischer van portar al tancament de l'estudi el 1942. Paramount va adquirir els personatges i Max va acabar arruïnat, mentre que Dave va continuar la seva carrera a Columbia Pictures.

Entradas relacionadas: