Direcció Estratègica: Procés i Nivells d'Estratègia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,11 KB

Direcció estratègica:

Procés de gestió d’una estratègia empresarial, que s’ha d'adaptar a un entorn canviant i a una competència que reacciona, tenint en compte el llarg termini i assolir l’èxit de l’empresa mitjançant la millora de la posició competitiva o resoldre els problemes que amenacen a l’empresa.

Procés de direcció estratègica:

Anàlisi estratègica:

definició dels objectius, avaluació de recursos interns, externs i anàlisi entorn competitiu.

Elecció estratègica:

elaboració dels escenaris de futur, formulació de l’estratègia, avaluació de les alternatives estratègiques.

Implantació de l’estratègica:

eines estratègiques, control estratègic.

Anàlisi de l’entorn competitiu:

model forces. Amenaces de nous competidors: barreres d’entrada i sortida. Amenaces de productes substituts: dificultat que tinguin els clients per substituir el producte in nivell elevat de diferenciació del producte.

Grau de rivalitat dels competidors:

estructura de la competència: rivalitat més intensa si hi ha molts competidors en poca dimensió, tipus de mercat en funció de la competència, com més competència més rivalitat. Poder de negociació dels proveïdors: capacitat que tenen els proveïdors per imposar característiques operació de compravenda. Poder negociació clients: força que tenen els clients i capacitat per imposar condicions en l'operació de la compravenda. Una vegada l’empresa ha examinat aquests cinc conjunts, està en disposició de formular una estratègia corporativa que li permeti planificar la seva posició al mercat i les expectatives del seu negoci.

Nivells d’estratègia:

Es poden definir amb relació als objectius que es volen assolir amb els recursos que es volen utilitzar. 3 tipus:

Corporatives:

S’encarreguen de prendre les decisions relacionades amb l’objectiu. Establir el marc de referència per a la presa de decisions, ser globals, tenen una dimensió temporal o a llarg termini.

De negoci:

referència a aspectes més concrets com definició dels elements que poden fer competitius els productes, tenir un abast més concret pel producte que es vol potenciar, tenir una dimensió temporal a mitja termini.

Operatives:

Són les que es preocupen de gestionar de manera eficient els recursos que hi ha a l'empresa, estan relacionades amb el dia a dia, són específiques i tenen una dimensió temporal a curt termini.

Estratègies competitives:

L’avantatge competitiu és el conjunt de característiques internes que l’empresa ha de desenvolupar per obtenir i reforçar una posició d’avantatge davant les empreses competidores.

Creació de valor:

Quan una empresa domina el procés productiu i redueix costos, i satisfacció del client. Cadena de valor: és una eina analítica que consisteix a descompondre i analitzar les activitats que l’empresa fa per fabricar i vendre un producte o servei, per estudiar l’aportació de valor i definir les estratègies competitives més adients.

Entradas relacionadas: