Desenvolupament organitzatiu i aprenentatge: models i pla d'actuació
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,11 KB
Discutir una definició
El desenvolupament organitzatiu és un esforç planificat d’una manera estratègica, administrat per tota la organització per tal de poder augmentar la efectivitat i benestar de la organització, basat en valors humanístics i en l'aplicació de les ciències i la conducta, mitjançant la millora de dimensions organitzatives claus com l’entorn extern, la missió, l’estratègia, el lideratge, procediments de treball, etc. Tot això es realitza per tal que tots els membres de l’organització es desenvolupin. Per tant es podria dir que la DO és un procés per produir i gestionar els processos d’innovació de conductes desitjades.
Explicar el modelo d’aprenentatge informal 70/20/10
Aquest model intenta vincular l’aprenentatge amb el treball diari. Forma part del dia a dia de qualsevol organització, ja que el 70% dels aprenentatges prové de l’experiència, el 20% prové d'altres persones i el 10% prové de tipus formals. En aquest model es parla del concepte THE SMART WORKER, una persona que sap com pot aprendre mentre treballa.
El Rol en el 70/20/10
El rol en el 70/20/10 és gestionar “Workscaps”, fomentar les experiències d’aprenentatge en el lloc de treball, centrar-se en el rendiment i productivitat i oferir múltiples canals d’aprenentatge.
Explicar un modelo de DO en context i posar exemples
Aquest model es basa en investigar les bones pràctiques, imaginar un futur desitjable i dissenyar formes per potenciar aquestes bones pràctiques per arribar al futur desitjat.
Explicar un pla d’actuació de Aprenentatge
El següent pla d’actuació està relacionat amb l’empresa Mercadona. Té una duració total de 90 hores i té com a objectius incrementar l'eficàcia i eficiència en la distribució de mercaderies, facilitar la troballa de productes dins del magatzem, reduir el temps de transport i augmentar el compromís dels distribuïdors. Les activitats inclouen brainstorming, formació, mapa del magatzem, llista de productes, coaching i noms dels carros.