Desenvolupament del coneixement lògic-matemàtic

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,95 KB

  • Les fases que segueixen la percepció de l’objecte, per arribar a l’adquisició del concepte són discriminació, generalització i abstracció.
  • La generalització consisteix en aplicar el concepte a diversos objectes amb característiques similars.
  • Es considera que s’arriba al concepte d’un objecte quan s’aconsegueix la idea de l’objecte sense que aquest estigui pres.
  • En l’estadi d’intel·ligència preoperatòria, segons Piaget, l’infant pot interioritzar algunes de les característiques dels objectes, com...
  • Quins són els estadis de desenvolupament que corresponen a l’etapa infantil? L’estadi sensoriomotor i l’estadi de representacions mentals simbòliques.
  • Quin autor diu: “La base de tot coneixement és l’exploració de l’infant en un medi ric, que permet l’adaptació.” Z. P. Dianes.
  • Quina és la primera i més senzilla de les sis fases de desenvolupament lògicomatemàtic de Z. P. Dianes? L’exploració.
  • Segons les fases de desenvolupament lògic-matemàtic de Z. P. Dianes, en la fase d’estructuració: seran molt útils els jocs amb regles senzilles.
  • En què es basa l’aportació de Kamii? Considera que la base del coneixement lògicomatemàtic cau en l’acció mental
  • Quins són els mecanismes principals necessaris per facilitar el procés lògicomatemàtic: La manipulació, la imitació, la classificació i la representació.
  • El color, el pes o la forma d’un objecte són adquisicions de coneixement físic.
  • Quin és l’origen del coneixement lògic matemàtic? El subjecte i la seva estructura mental.
  • Què permet la imitació? Passar de conductes motores a conceptes simbòlics.
  • La imitació diferida és aquella que l’infant: executa sense la presència de l’adult, però que abans li ha vist fer.
  • La classificació és un instrument intel·lectual que permet a l’infant organitzar de forma espontània la realitat circumdant
  • L’infant podrà iniciar el coneixement dels números naturals
  • Què són les qualitats? Són les propietats, atributs o característiques que tenen els objectes
  • El concepte matemàtic que s’adquireix primer és el de qualitat
  • L’agrupació d’objectes per qualitats s’inicia espontàniament per imitació.
  • Activitats com la panera dels tresors o el joc hauria tic tenen com a finalitat afavorir el treball de les qualitats
  • Entendre les idees de correspondència un a un i de la conservació implica entendre el concepte de nombre
  • Les relacions (gran mitjà petit), són nocions de volum
  • Les nocions endavant/endarrere, dalt/a baix i cap a un costat i un altre són nocions espacials de orientació estàtica
  • Quin concepte interioritza l’infant a través de les rutines el concepte de temps.
  • L’estratègia que respon millor al treball del llenguatge matemàtic a infantil és les activitats globalitzades

Entradas relacionadas: