Desenvolupament Cognitiu Infantil: Subestadis de Piaget

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,99 KB

Subestadi 1: Exercici dels Reflexos (0-1 mes)

El nadó disposa d'un muntatge hereditari compost per reflexos com la succió, la prensió i el reflex pupiŀlar. Experimenta sensacions pupil·lars, acústiques, tàctils i gustatives. La conducta de l'infant és predictible a conseqüència de l'estimulació.

Subestadi 2: Reaccions Circulars Primàries (1-4 mesos)

Els esquemes reflexos es perllonguen en esquemes actius que incorporen objectes nous. Aquestes accions, però, mancan d'intencionalitat i mobilitat per adaptar-se a les noves circumstàncies. Les adaptacions que es produeixen no són només orgàniques. És el moment de les primeres accions anticipades. L'infant efectua reaccions circulars primàries (RCP), accions centrades en el seu propi cos en un intent de reproduir efectes que inicialment es van produir per atzar. No hi ha imitació per contagi ni conservació ni permanència de l'objecte.

Subestadi 3: Reaccions Circulars Secundàries (4-8 mesos)

Les accions i els moviments de l'infant estan més compostos per esquemes que per reflexos innats, i es prolonguen les RCP cap al món exterior. Encara no hi ha conductes intencionals. Pot fer alguns tipus de conducta d'imitació, però encara no diem que hi hagi conductes d'imitació. No hi ha permanència de l'objecte, però hi comença a haver indicis de la conducta de buscar. L'infant demostra habilitat per trobar un objecte parcialment amagat. Inici de l'elaboració d'un món independent del jo.

Subestadi 4: Coordinació d'Esquemes Secundaris (8-12 mesos)

Coordinació de dos esquemes en un acte únic amb l'objectiu d'aconseguir una fi no directament accessible al subjecte en un primer moment. Ja hi ha intencionalitat a un cert nivell de conservació i permanència de l'objecte. Pot fer conductes imitatives. Captació de l'espai llunyà i pròxim, i té interès en el desplaçament dels objectes. L'infant té més interès pels objectes en si i no sols per l'expansió de les seves pròpies accions.

Subestadi 5: Reaccions Circulars Terciàries (12-18 mesos)

L'infant sap buscar l'objecte, però encara té problemes amb l'objecte que s'amaga amb desplaçaments que no veu. L'infant es va acomodant a l'ús que normalment es fa dels objectes. Clar interès per la novetat, i la imitació es fa sistemàtica i exacta. Hi ha grans progressos en la construcció de l'espai i la causalitat. L'infant descobreix les relacions que hi ha entre l'objecte i si mateix.

Subestadi 6: Invenció de Nous Mitjans per Combinació Mental (18-24 mesos)

En la solució de problemes, abans utilitzava el tempteig, ara la invenció. L'objecte es conserva i es fa permanent. Comprèn relacions causa-efecte senzilles. Joc simbòlic o de simulació. Imitació diferida i la representació del model absent. Accés a la representació, l'evocació d'un objecte que no pot estar present, per una cosa que ocupa el seu lloc.

Entradas relacionadas: