Cultura i Societat: Conceptes Clau

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,33 KB

Actualitat

L'actualitat fa referència a tot allò que està passant ara mateix. Són les notícies i esdeveniments més recents que afecten la societat, com ara notícies, tendències i temes de debat. La podem conèixer a través dels mitjans de comunicació, com la televisió, la ràdio, la premsa o les xarxes socials.

Cultura

Entenem cultura com tot allò que diferencia la forma de vida d'un col·lectiu amb la d'un altre. La manera de viure, que engloba des de les seves normes i pautes de conducta, passant per les creences i els sabers, és doncs la que determinarà les diferents cultures del món.

Cultura Audiovisual

La cultura audiovisual fa referència a totes aquelles produccions culturals (sorgides en un context social, polític i econòmic concret) i que fan ús tant de codis visuals (la imatge pròpiament dita) com de codis sonors. Inclou totes aquelles expressions culturals i informatives que utilitzen imatges i sons per comunicar idees, històries o emocions. Alguns exemples són el cinema, la televisió, els videojocs i els vídeos d'internet.

Societat de la Informació i la Comunicació

La societat de la informació i la comunicació és aquella en què la informació es produeix, es distribueix i es consumeix massivament, gràcies a les noves tecnologies, com internet. En aquesta societat, la comunicació és clau, i les persones poden estar informades i connectades fàcilment, independentment d'on es trobin. Aquesta facilitat per accedir a la informació ha transformat la manera en què vivim i ens relacionem.

Societat de Consum

La societat de consum és un tipus de societat en què el consum de béns i serveis té un paper central. En aquesta societat, es promou la compra de productes com a mitjà per assolir la felicitat o millorar la qualitat de vida. Aquest model es basa en el fet que les persones consumeixen no només per necessitats bàsiques, sinó també per tenir cert estatus o satisfer desitjos.

Cultura de Masses

La cultura de masses es refereix a aquella cultura que arriba a un gran nombre de persones i és accessible a tothom. Inclou elements culturals com la música pop, el cinema comercial, la televisió, i les xarxes socials. Aquesta cultura es caracteritza per ser produïda en massa i consumir-se de manera massiva, sovint amb l'objectiu d'entretenir el públic general.

Codi Visual

El codi visual és el conjunt de regles o elements visuals que s'utilitzen per transmetre un missatge. Inclou aspectes com els colors, les formes, les imatges i els símbols, que tenen significats associats. Per exemple, els colors vermell i verd en un semàfor indiquen quan aturar-se i quan avançar. Els codis visuals ens ajuden a interpretar missatges sense necessitat de paraules.

Públic i Privat

Els termes públic i privat es refereixen a l'accés o la visibilitat que una informació o activitat té. Allò públic és accessible per tothom, com per exemple, un parc o una xarxa social oberta. Allò privat, en canvi, està restringit a un grup específic de persones, com una conversa personal o una reunió familiar. Aquesta distinció és important per definir el que compartim i amb qui ho compartim.

Entradas relacionadas: